  • 1. Data: 2009-01-30 15:57:21
    Temat: wiśnia
    Od: "darmowa galeria allegro / tyczy parsowania serwisów" <m...@o...pl>

    napisałem sobie darmową galerię allegro ( http://pewex.net ). zrobiłem to
    przez parsowanie strony, a nie przez webapi, bo testuję możliwości wyciągania
    informacji z serwisów metodą parsowania. zastanawiją mnie możliwości ustalenia
    najlepiej sprzedających się przedmiotów na całym allegro. sprawa z pozoru jest
    bardzo prosta, bo co to za problem parsować strony kolejnych kategorii
    sortowane według liczby ofert. jednak jak się głębiej zastanowić wychodzą
    kolejne problemy:
    1. na samym wstępie sprawę psują aukcje, bo tam jest wiele ofert, a przedmiot
    jeden (pomijam aukcje wieloprzedmiotowe). to w sumie pryszcz, bo można olać
    aukcje i skupić się na kup teraz i przyjąć, że aukcje i tak nie informują
    dostatecznie o popycie na dany przedmiot.
    2. trudniejszym problemem jest sprawa promowania. czy ktoś może wie jak
    odróżnić aukcje promowane za 29zł od tych za 12zł, a także od promowanych na
    stronie głównej?

    napiszcie, jak coś wam zaświta.

  • 2. Data: 2009-01-30 20:07:35
    Temat: Re: wiśnia
    Od: "Tomek Banach" <b...@p...onet.pl>

    > napiszcie, jak coś wam zaświta.

    Szukaj informacji ktorych Ci brakuje w innych miejscach allegro. To czy
    jest promowany znajdziesz przegladajac liste promowanych na stronie
    glownej i tak dalej.

    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-30 22:22:40
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Jan 30, 4:57 pm, "darmowa galeria allegro / tyczy parsowania
    serwisów" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > aukcje i skupić się na kup teraz i przyjąć, że aukcje i tak nie informują
    > dostatecznie o popycie na dany przedmiot.

    Ilość ofert jest wskaźnikiem zainteresowania jak najbardziej.
    Dla takiego wskaźnika nawet ilość "podglądaczy" jest istotna.

    > 2. trudniejszym problemem jest sprawa promowania. czy ktoś może wie jak
    > odróżnić aukcje promowane za 29zł od tych za 12zł, a także od promowanych na
    > stronie głównej?

    A jakie to ma znaczenie dla popularności przedmiotu?
    W szczególności jakie znaczenie ma cena?

    Ilość sprzedanych towarów to ilość sprzedanych i kropka.

    --
    ZZ@private