  • 1. Data: 2022-10-26 16:13:25
    Temat: Ktore opony?
    Od: K <...@l...com>

    Chce wymienic opony, do tej pory kupowalem Uniroyale RainSporty i musze
    powiedziec, ze jestem jak do tej pory zadowolony. Szczegolnie na mokrym
    bo zjawisko aquaplaningu jest na nich minimalne. No ale moze jest cos
    lepszego. Ponizej lista potencjalnych kandydatow. Wybralem takie, ktore
    maja indeks na mokrym A oraz opor toczenia nie gorszy niz C. Wszystkie
    maja tez index FR czyli ten dodaktowy kolnierz chroniacy obrecz.
    Predkosci z jakimi sie poruszam po autostradach to zwykle nie wiecej niz
    160km/h choc zdarza sie, ze ponosi mnie fantazja i pojade i 200. Budzet
    per szt. to nie wiecej niz ~?130. Z uwagi na miejsce zamieszkania caly
    rok jezdze na letnich, wiec raczej nie powinny twardniec na plastik w
    temp 3st C.

    https://www.oponeo.co.uk/tyre/goodyear-eagle-f1-asym
    metric-6-245-45-r18-100-y-xl-fp#393410986
    https://www.oponeo.co.uk/tyre/continental-contisport
    contact-5-245-45-r18-100-w-xl-fr-j#407106152
    https://www.oponeo.co.uk/tyre/firestone-roadhawk-245
    -45-r18-100-y-xl-fr#407590672
    https://www.oponeo.co.uk/tyre/uniroyal-rainsport-5-2
    45-45-r18-100-y-xl-fr#404575930
    https://www.oponeo.co.uk/tyre/bridgestone-turanza-t0
    05-245-45-r18-96-w-fr-slt#405954904
    https://www.oponeo.co.uk/tyre/continental-contisport
    contact-5-245-45-r18-96-w-fr#393412526
    https://www.oponeo.co.uk/tyre/continental-premiumcon
    tact-6-245-45-r18-100-y-xl-fr#393408191

  • 2. Data: 2022-10-26 20:56:44
    Temat: Re: Ktore opony?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 16:13 K <...@l...com> pisze:

> [...]
    metric-6-245-45-r18-100-y-xl-fp#393410986
    > https://www.oponeo.co.uk/tyre/continental-contisport
    contact-5-245-45-r18-100-w-xl-fr-j#407106152

    W tych konkretnych nie pomogę, pewnie każda jest podobna.
    Ja zawsze dodatkowo wybieram głośność max 70dB.

    PS. Nie liczą się prędkości z jakimi się poruszasz - index prędkości nie
    może być mniejszy niż dopuszczalna prędkość auta.

    TG

  • 3. Data: 2022-10-26 21:03:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > PS. Nie liczą się prędkości z jakimi się poruszasz - index prędkości nie
    > może być mniejszy niż dopuszczalna prędkość auta.

    Bez przesady - ja mam pewnie H albo V i nic się złego nie dzieje. BTW -
    dopuszczalna prędkość w polsce na drodze publicznej to max 140:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2022-10-26 21:13:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:op.1untkul7g01fvf@l-366.harvard.local>
    user Tomasz Gorbaczuk pisze tak:

    > PS. Nie liczą się prędkości z jakimi się poruszasz - index
    > prędkości nie może być mniejszy niż dopuszczalna prędkość auta.

    według prawa?

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 5. Data: 2022-10-26 21:15:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 21:03 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Bez przesady - ja mam pewnie H albo V i nic się złego nie dzieje. BTW -
    > dopuszczalna prędkość w polsce na drodze publicznej to max 140:P

    Możesz sobie zakładać co chcesz, jak trafisz na upierdliwego policjanta
    lub będziesz miał kolizję/wypadek to naprostujesz swój światopogląd.

    Wg prawa opony letnie mają mieć indexy nie mniejsze niż wskazane przez
    producenta auta.
    Opony zimowe na terenie EU mają mieć index nie mniejszy niż Q (160km/h).

    TG

  • 6. Data: 2022-10-26 21:17:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 21:13 PiteR <e...@f...pl> pisze:

    > in <news:op.1untkul7g01fvf@l-366.harvard.local>

    > według prawa?

    Tak.
    A dokładnie to minimalny index prędkości dla opon letnich wskazuje
    producent auta.
    Nie mają tu znaczenia dopuszczalne prędkości na drogach w danym kraju.

    TG

  • 7. Data: 2022-10-26 21:18:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tjbfa5$2ft31$1@dont-email.me>
    user K pisze tak:

    > Chce wymienic opony

    pytanko

    Pojechaliści na tydzień na Kanary.
    Wracacie do PL a tu flak kompletny zero wiatru w oponie.
    Dzieci odgryzły wentyl.

    Czy dalej ufacie takiej oponie?

  • 8. Data: 2022-10-26 21:47:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:op.1unujon4g01fvf@l-366.harvard.local>

    > Tak.
    > A dokładnie to minimalny index prędkości dla opon letnich wskazuje
    > producent auta. Nie mają tu znaczenia dopuszczalne prędkości na
    > drogach w danym kraju.

    kurdę nie wiedziałem

  • 9. Data: 2022-10-26 22:07:30
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > producenta auta.
    > Opony zimowe na terenie EU mają mieć index nie mniejszy niż Q (160km/h).

    A te indeksy poniżej 160km/h czyli P czy N to w ogóle są jakoś
    popularne w sprzedaży? Jakoś sobie nie przypominam, żebym
    do któregokolwiek auta kupił coś z mniejszym indeksem - nawet
    jeśli nie zwracam na to kompletnie uwagi przy zakupie.
    Ostatnio kupowałem zimowe i 91T to było minimum ktore
    się pojawiało

  • 10. Data: 2022-10-26 22:14:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Możesz sobie zakładać co chcesz, jak trafisz na upierdliwego policjanta
    > lub będziesz miał kolizję/wypadek to naprostujesz swój światopogląd.

    Ale jakaś podstawa prawna? Dal ustalenia uwagi nie korzystam w AC, więc
    wewnętrzne widzimisię ubezpieczyciela mnie nie dotyczy.

    > Wg prawa opony letnie mają mieć indexy nie mniejsze niż wskazane przez
    > producenta auta.

    To wskazane przez producenta (gdzie) czy ma być prędkość dopuszczalna
    auta (250 w moim przypadku, 140 dla purystów).

    > Opony zimowe na terenie EU mają mieć index nie mniejszy niż Q (160km/h).

    I już pierwszy wyjątek, bo mój producent nie pisze nic o tym, żebym w
    zimę miał prędkość dpouszczalną 160.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!