  • 1. Data: 2022-10-27 18:11:05
    Temat: Przechowywanie opon - max okres?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Zmieniłem prawie nowe (niecałe 7kkm przejechane, produkcja maj tego roku),
    przyzwoite opony letnie na wielosezonowe.
    Początkowo chciałem je sprzedać, ale w dobie inflacji to niezła lokata
    kapitału :-).
    Chcę je przechować w garażu przez 3-4 lata (aż skończą się wielosezonowe)
    i dalej na nich jeździć.
    Ma to sens? - po 4 latach leżakowania będą coś warte (w sensie właściwości
    trakcyjnych)?

    TG

  • 2. Data: 2022-10-27 18:38:50
    Temat: Re: Przechowywanie opon - max okres?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Oct 2022 18:11:05 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > i dalej na nich jeździć.
    > Ma to sens? - po 4 latach leżakowania będą coś warte (w sensie właściwości

    ADAC cos tam pisal, ze opony leżakowane tracą na wlasnosciach,
    w zaleznosci od modelu mniej lub wiecej.

    Ale ile w tym prawdy ... przemysl gumowy ma problem - jak ci tu
    powiedziec, ze starzeją sie mocno, i musisz kupic nowe,
    ale jak ci sprzedawca wcisnie roczną oponę, to zaden grzech :-)

    Osobiscie zadnego wplywu starzenia nie zauwazylem,
    ale ja przeciez idiota jestem ...

    Co do lokaty ... auto zmienisz, albo rozbijesz ...
    i po co zmieniales na wielosezonowe :-P

    J.

  • 3. Data: 2022-10-27 18:43:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 18:38 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Osobiscie zadnego wplywu starzenia nie zauwazylem,
    > ale ja przeciez idiota jestem ...
    Idź z tym z mojego wątku :-)

    > Co do lokaty ... auto zmienisz, albo rozbijesz ...
    no to wtedy je sprzedam

    > i po co zmieniales na wielosezonowe :-P
    żeby na razie nie pierdzielić się w przekładki.

    za cztery lata może będziemy mieli już klimat Hiszpanii, lub ja się tam
    przeprowadzę :-)

    TG

  • 4. Data: 2022-10-27 21:04:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:op.1upgkrr1g01fvf@l-366.harvard.local>
    user Tomasz Gorbaczuk pisze tak:

    > Chcę je przechować w garażu przez 3-4 lata (aż skończą się
    > wielosezonowe) i dalej na nich jeździć.
    > Ma to sens? - po 4 latach leżakowania będą coś warte (w sensie
    > właściwości trakcyjnych)?

    Pytanie uważam za dziwne ;)

    Moje nowe koła Dunlop lezały na plask na podłodze w piwnicy ciemnej i
    zimnej od 2015r bo nie mieszkam w PL i dalej wyglądają jak nowe.

    Miałem tez nowe koło z 2002r Debica Janie i wygląda jak nowe.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 5. Data: 2022-10-27 21:08:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:op.1upgkrr1g01fvf@l-366.harvard.local>
    user Tomasz Gorbaczuk pisze tak:

    > Zmieniłem prawie nowe (niecałe 7kkm przejechane, produkcja maj
    > tego roku), przyzwoite opony letnie na wielosezonowe.

    czekaj czekaj, jeszcze się przeprosisz z letnimi
    jak będziesz zawsze jezdził jak pod silny wiatr.

    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 6. Data: 2022-10-27 21:13:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 21:08 PiteR <e...@f...pl> pisze:

> [...]
    > zimnej od 2015r bo nie mieszkam w PL i dalej wyglądają jak nowe.
    >
    > Miałem tez nowe koło z 2002r Debica Janie i wygląda jak nowe.

    A jak hamują na mokrym takie leciwe opony?
    Wszędzie piszą, że guma się starzeje.
    Ja nie mam doświadczenia ze starymi oponami bo dużo jeżdżę i wymieniam co
    2-3 lata.

    TG

  • 7. Data: 2022-10-27 21:30:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:op.1upoz5gag01fvf@l-366.harvard.local>

    > A jak hamują na mokrym takie leciwe opony?
    > Wszędzie piszą, że guma się starzeje.

    normalnie hamują

    w 2015r uratowały mnie od rozbicia samochodu bo pan górnik
    stwierdził w Gdyni ze chce jednak na Hel i na kreche przez trzy
    pasy.

    A teraz to nie wiem bo ja nie hamuję. Szkoda benzyny.
    Wsiadam w Ostródzie hamuję w Koszalinie.

    Normalny odcień, połysk, nie zszarzały, na betonie kółka odbite
    ale nie mocno czyli nie parowały silnie.

    Takie szybkie slicki na lato. Bardzo je lubię i mój słaby 1.6 też.

    https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sport-blu
    response-195-65-r15-91-h#390482936

  • 8. Data: 2022-10-27 22:28:21
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Chcę je przechować w garażu przez 3-4 lata (aż skończą się
    > wielosezonowe) i dalej na nich jeździć.

    Powiem ci, że mam po pierwszym samochodzie michałki alpin 3 z roku bodaj
    2006(aż pójdę sprawdzić:D). Szczerze mówiąc poza wizualnymi spękaniami
    gumy na bokach jeździ się na nich doskonale. Co ciekawe mają pierdylion
    lat a nie mam do nich żadnych zastrzeżeń czy widocznych róznic in minus.
    No... może mniejszy bieżnik nieco gorzej będzie gryźć śnieg ale przez
    ostatnie zimy nie zauważyłem takiego, który byłby problematyczny.
    Obecnie używam je jako całoroczne i łajzy nie chcą się zużyć:)

  • 9. Data: 2022-10-28 00:27:25
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > wielosezonowe) i dalej na nich jeździć.
    > Ma to sens? - po 4 latach leżakowania będą coś warte (w sensie

    Moje 6 letnie zimówki planuję gdzieś wyrzucić bo przez ostatnie 6 lat
    nie musiałem zmieniać.
    Kurwa, mogłem je sprzedać 6 lat temu. Albo bym się wtedy zdrowo nakurwił
    albo dołożył i kupiłbym teraz nowe wielosezonówki czy nawet letnie, bo
    ewoluują jednak opony i z roku na rok są ciekawie lepsze/inne.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2022-10-28 00:32:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.10.2022 o 21:30, PiteR pisze:

    > Takie szybkie slicki na lato. Bardzo je lubię i mój słaby 1.6 też.
    >
    > https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sport-blu
    response-195-65-r15-91-h#390482936

    Mam takie:
    https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/letnie/t=1/o