  • 1. Data: 2024-02-28 22:57:51
    Temat: [Kupię] Układ PHY STE100P
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Postanowiłem ostatnio wrócić do kilku projektów sprzed lat. Leży u mnie
    m.in. częściowo złożona płytka komputerka Sarge na AT91RM9200 (drugi
    egzemplarz udało mi się uruchomić).

    Poza jakimiś drobiazgami brakuje mi właściwie tylko dwóch elementów:
    układu PHY STE100P oraz gniazdka na kartę SD.

    Z tego co widzę ST już nie produkuje tych scalaków, a w sklepach
    skończyły się zapasy. Może ktoś z was jakimś cudem posiada w swoich
    zapasach jakiś egzemplarz i byłby skłonny go odsprzedać? ;)

    A co do gniazdka SD, to może ktoś rozpoznaje model ze zdjęcia z tym
    artykule? Jest to jedno z tych złącz, gdzie piny trzeba lutować przez
    okienko w ekranie. Przeszukałem ofertę kilku sklepów, ale nie widzę
    niczego zbliżonego wyglądem.

    https://ep.com.pl/files/2171.pdf

  • 2. Data: 2024-02-29 02:04:25
    Temat: Re: [Kupię] Układ PHY STE100P
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    > skończyły się zapasy. Może ktoś z was jakimś cudem posiada w swoich
    > zapasach jakiś egzemplarz i byłby skłonny go odsprzedać? ;)

    Układu nie kojarzę, ale mam różne stare graty sieciowe (jakieś karty,
    switche, itd.). Jak zasugerujesz, gdzie mógłby siedzieć, to mogę poszukać.

    --
    Pewna położna została zwolniona z pracy. Bawiła się na porodówce
    telefonem i miała 20 nieodebranych.

  • 3. Data: 2024-02-29 10:27:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Feb 2024 22:57:51 +0100, Atlantis wrote:
> [...]
    > skończyły się zapasy. Może ktoś z was jakimś cudem posiada w swoich
    > zapasach jakiś egzemplarz i byłby skłonny go odsprzedać? ;)

    To może warto całość wyrzucic i skupić się na czyms wspólczesnym?

    J.

  • 4. Data: 2024-02-29 12:24:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 29 Feb 2024 10:27:19 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > To może warto całość wyrzucic i skupić się na czyms wspólczesnym?

    Hehe ale kol. Atlantis lubi archeologię :).
    Swoją drogą dobra inżynierska zasada: "działa dobrze to nie zmieniaj".

    --
    Marek

  • 5. Data: 2024-02-29 12:33:53
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > się zapasy. Może ktoś z was jakimś cudem posiada w swoich zapasach jakiś
    > egzemplarz i byłby skłonny go odsprzedać? ;)

    Chciałem Cię odesłać na Elektrodę, ale widzę, że już tam napisałeś :) Ja w
    ten sposób zdobyłem diodę BB104G, więc może ktoś odpowie na Twojego posta.
    Widzę też ten układ na Aliexpress, jest dużo ofert. Ale jak z oryginalnością
    tych układów to nie wiem.
    Możesz też pomyśleć o innym PHY z interfejsem MII. Rejestry w PHY są zwykle
    podobne, więc może coś Ci podpasuje ze współczesnych układów.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2024-02-29 14:08:19
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu 29.02.2024 o 12:24, Marek pisze:

    > Hehe ale kol. Atlantis lubi archeologię :).
    > Swoją drogą dobra inżynierska zasada: "działa dobrze to nie zmieniaj".

    Już tylko krok do:
    https://weii.prz.edu.pl/absolwenci/studia-podyplomow
    e/retro-computing--technologie-i-sztuka-cyfrowa

  • 7. Data: 2024-02-29 14:28:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Feb 2024 14:08:19 +0100, pytajacy napisał(a):

    > Już tylko krok do:
    > https://weii.prz.edu.pl/absolwenci/studia-podyplomow
    e/retro-computing--technologie-i-sztuka-cyfrowa

    O, dobre :)

    Studium podyplomowe z demosceny, złote lata Amigi, znajomość systemu CP/M,
    rozszerzenia do mikrokomputerów 8- i 16- bit itd.
    Bardzo ciekawe - i mówię to poważnie.
    Ale jako kierunek studiów wydaje mi się mało przydatne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2024-02-29 14:59:46
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-02-29 o 14:28, Adam pisze:

    e/retro-computing--technologie-i-sztuka-cyfrowa

    > Ale jako kierunek studiów wydaje mi się mało przydatne.

    Możliwe, jednak sklepów z gadżetami dla starych komputerów wg. mojego
    odczucia mamy więcej niż 10 lat temu. Dziwne.

  • 9. Data: 2024-02-29 15:18:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 29 Feb 2024 14:08:19 +0100, pytajacy <r...@p...fm> wrote:
    > https://weii.prz.edu.pl/absolwenci/studia-podyplomow
    e/retro-computing--technologie-i-sztuka-cyfrowa

    Jakie ma się horyzonty zatrudnienia po takich studiach, poza
    (słuszną) pracą w muzeum?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2024-02-29 16:35:34
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    W dniu 28.02.2024 o 22:57, Atlantis pisze:
> [...]
    > artykule? Jest to jedno z tych złącz, gdzie piny trzeba lutować przez
    > okienko w ekranie. Przeszukałem ofertę kilku sklepów, ale nie widzę

    https://octopart.com/search?q=STE100P&currency=USD&s
    pecs=0

    Jeszcze da się kupić :)

    Adam Górski