  • 1. Data: 2024-02-28 22:47:46
    Temat: Switch ze zintegrowanym zasilaczem PoE
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Od jakiegoś czasu zbieram się do przebudowy domowej sieci. Prowadzone
    wzdłuż ścian kable chciałbym w końcu poprowadzić w korytkach na
    ścianach, zamontować gniazdka, a tanie switche z wielokrotnie
    rozgałęziającymi się połączeniami zastąpić porządną skrzynką sieciową, w
    której zbiegałyby się wszystkie połączenia.

    W chwili obecnej w sieci pracuje kilka zewnętrznych kamer IP. Tanie,
    chińskie modele sprzed kilku lat. Zasilane są najprostszą formą PoE -
    każda ma osobny zasilacz 12V, wstrzykujący zasilanie w wolne pary
    skrętki. Żadnej inteligencji, negocjowania napięć itp.

    Zastanawiam się nad zakupem jakiegoś switcha z wbudowanym zasilaniem
    PoE, głównie z myślą o tych kamerach (chociaż nie wykluczam też
    podpięcia do niego także innych urządzeń). Jednocześnie jednak nie
    wykluczam, że za jakiś czas te chińskie kamery wylecą i zostaną
    zastąpione czymś lepszym.

    Stąd kilka pytań:
    - Czy istnieją jakieś switche z zasilaniem PoE, które byłyby w stanie
    obsłużyć proste podawanie 12V takiej kamerze?
    - Czy istnieją jakieś switche, które jednocześnie dałoby się
    skonfigurować do obsługi bardziej zaawansowanych standardów PoE, z
    negocjacją wymagań co do zasilania między urządzeniami?
    - Jak wygląda kompatybilność pomiędzy różnymi urządzeniami PoE? Jest
    szansa, że taki switch z zasilaniem ogarnie obsługę urządzeń od
    producentów i różnego typu (kamery, AccessPointy, telefony VoIP)?
    - Czy standardowo takie switche posiadają jakieś zabezpieczenia
    nadprądowe na każdym z portów?

    Ewentualnie biorę jeszcze pod uwagę umieszczenie w osobnej skrzynce
    zasilacza impulsowego 12V, z którego zasilałbym kamery.

  • 2. Data: 2024-02-28 23:04:58
    Temat: Re: Switch ze zintegrowanym zasilaczem PoE
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/02/2024 22:47, Atlantis wrote:
    > - Czy istnieją jakieś switche z zasilaniem PoE, które byłyby w stanie
    > obsłużyć proste podawanie 12V takiej kamerze?

    Ja zrobiłem tak: z zapasów wyciągnąłem switch 100Mbit, ale taki, który
    ma 8 pinów w gnieździe (4 przylutowane, ale nie podpięte). Zwarłem je
    między sobą zgodnie ze standardem PoE, bezpośrednio na PCB i podpiąłem
    wprost pod gniazdo zasilania switcha.

    Zasilam z tego kilka kamer.

    Teraz obserwacja: 20m kabla UTP, przy zasilaniu 12V dawało na końcu 7V w
    nocy (kamera odpala podświetlenie IR). To oczywiście oznacza restart kamery.

    Wiec efektem czego do UTP wciskam obecnie 15V z jakiegoś zasilacza od
    Toshiby i to jest na aby-aby, na końcu kabla mam ~10V.

    Z rzeczy ważnych: kamery z prawie-PoE mogą nie wytrzymać zasilania PoE
    (~50V). Dobrze czytaj parametry.

    Można kupić gotowe "wciskacze" PoE:
    https://pl.aliexpress.com/item/1005005611241536.html

    Mogą nie działać poprawnie z tak niskimi napięciami jak 12V. Mój nie
    działa, zaczyna dopiero powyżej 20V.

    Lub ostatecznie druciarstwo:
    https://pl.aliexpress.com/item/1005003120007013.html

  • 3. Data: 2024-02-28 23:25:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.02.2024 o 23:04, heby pisze:

> [...]
    >
    > Wiec efektem czego do UTP wciskam obecnie 15V z jakiegoś zasilacza od
    > Toshiby i to jest na aby-aby, na końcu kabla mam ~10V.

    Omatko Bosko :) Mam ci zrobić rozpiskę na te problemy? ...w sensie, zrób
    w końcu bilans energetyczny i jak to możliwe, że na 4 żyłach 0,5 mm
    łączonych w PoE... czyli "dwóch" żyłach PoE po 1mm na 20 metrach masz
    spadek 30% napięcia :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2024-02-29 00:41:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-28, Atlantis <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > podpięcia do niego także innych urządzeń). Jednocześnie jednak nie
    > wykluczam, że za jakiś czas te chińskie kamery wylecą i zostaną

    Rozwiązanie, które mam u siebie w 2ch lokalizacjach i działa to dobrze
    od lat, i wszystko na taniej chińszczyżnie, to zewnętrzy, pojedyńczy,
    wystarczającej mocy zasilacz + switche PoE. Głowny switch jest w jednym
    pomieszczeniu, do niego idzie zasilacz. Switch obsługuje parę kamer i
    jest podłączony do kolejnego switcha, tym razem małego, zasilanego z
    tego pierwszego. I tak to idzie dalej. Oczywiście może to też być switch
    z wbudowanym zasilaczem. Jak teraz patrzę po alim, to chyba nawet takich
    jest więcej.

    > - Jak wygląda kompatybilność pomiędzy różnymi urządzeniami PoE? Jest
    > szansa, że taki switch z zasilaniem ogarnie obsługę urządzeń od
    > producentów i różnego typu (kamery, AccessPointy, telefony VoIP)?

    Jedyna kompatybilność, na którą kiedykolwiek zwracałem uwagę to napięcie
    i moc, którą switch może przetrawić. W tej chwili mam własnie 12V, kamer
    niewiele bo 6, całość zamyka się jakoś w 60-80W przy maksymalnym poborze
    prądu (noc). Pewnie jakbym miał wiecej kamer a kable szły daleko to
    rozsądniej by było na wyższym napięciu.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2024-02-29 07:14:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 28 Feb 2024 22:47:46 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > - Czy istnieją jakieś switche z zasilaniem PoE, które byłyby w
    > stanie
    > obsłużyć proste podawanie 12V takiej kamerze?

    O ilepamietam nie, w standardach PoE, są napięcia między 40V a 57V,
    standardowo 48V

    > - Czy istnieją jakieś switche, które jednocześnie dałoby się
    > skonfigurować do obsługi bardziej zaawansowanych standardów PoE, z
    > negocjacją wymagań co do zasilania między urządzeniami?

    Tak. Z reguły switch ma opisane, które standardy PoE (PoE, PoE+,
    PoE++) obliguje i na ilu/których portach.

> [...]
    > szansa, że taki switch z zasilaniem ogarnie obsługę urządzeń od
    > producentów i różnego typu (kamery, AccessPointy, telefony VoIP)?

    Ważne abyś wybrał taki co obsługuje przynajmniej PoE+. No i liczba
    portów z PoE i sumaryczna moc musi być odpowiednia do liczby urządzeń
    jakie chcesz podłączyć.

    > - Czy standardowo takie switche posiadają jakieś zabezpieczenia
    > nadprądowe na każdym z portów?

    Tak, na takim lepszym zarządzanym switchu masz podgląd mocy portu,
    można sobie ustawić max. moc, można sobie ustawić wymuszony power
    off-on o odpowiedniej godzinie (timer) czy po prostu zdalne
    wyłączenie urządzenia jeśli to konieczne.

    Można sobie kupić specjalne przelotki (PoE spliter) "wyciągające" 5V
    czy 12V konieczne do zasilenia urządzeń nie-PoE na końcu skrętki.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2024-02-29 08:33:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-29, Marek <f...@f...com> wrote:

    > O ilepamietam nie, w standardach PoE, są napięcia między 40V a 57V,
    > standardowo 48V

    Jest tego na pęczki. Podaje tyle ile go zasila. Pierwszy z brzegu:
    https://pl.aliexpress.com/item/32899886779.html

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2024-02-29 08:42:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 29 Feb 2024 07:33:47 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
    > Jest tego na pęczki. Podaje tyle ile go zasila. Pierwszy z brzegu:
    > https://pl.aliexpress.com/item/32899886779.html

    Który standard PoE (podaj kod specyfikacji) podaje 12V na drutach
    skrętki?
    Nie mówimy o spliterach dc-dc wyciągających 12V. To dodatkowe
    urządzenie.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2024-02-29 08:57:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-29, Marek <f...@f...com> wrote:

    > Który standard PoE (podaj kod specyfikacji) podaje 12V na drutach
    > skrętki?
    > Nie mówimy o spliterach dc-dc wyciągających 12V. To dodatkowe
    > urządzenie.

    Żaden. Ale on ma kamery na 12V i PoE rozumiane jako zasilanie idące tym
    samym kablem co sieć jest powszechnie stosowane i mozna do czegos
    takiego bez problemu kupić switche, jak chocby ten, który podlinkowałem.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2024-02-29 09:35:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Feb 2024 23:25:24 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > w końcu bilans energetyczny i jak to możliwe, że na 4 żyłach 0,5 mm
    > łączonych w PoE... czyli "dwóch" żyłach PoE po 1mm na 20 metrach masz

    Przy wykorzystaniu 8 źył bylby juz ekwiwalent drutu fi 1mm, a to
    całkiem sporo.
    Dlugi ten kabel? A prąd duży?

    Tak czy inaczej - podnosząc napięcie PoE zmniejsza prąd płynący,
    a co oznacza mniejszy spadek napięcia i w dodatku w stosunku do
    wyższego napięcia, wiec % strat spada mocno ...

    J.

  • 10. Data: 2024-02-29 09:45:04
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.02.2024 o 09:35, J.F pisze:

    > Przy wykorzystaniu 8 źył bylby juz ekwiwalent drutu fi 1mm, a to
    > całkiem sporo.
    > Dlugi ten kabel? A prąd duży?

    A Ty jak sikasz to najpierw sikasz a później zdejmujesz majty? Masz
    wyżej podane wszystkie dane, wystarczyło przeczytać, zamiast zadawać
    pytanie. Mam Ci przepisać z góry jeszcze raz?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>