  • 31. Data: 2011-09-15 09:22:26
    Temat: Re: Kupno starego wozu bez dowodu rej ?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 14 Sep 2011 18:28:58 +0200, "janko walski"
    <j...@o...com.pl> wrote:

    >Też sobie zbagatelizowałem, ale się dowiedziałem, że muszę zgłosić, pomimo,

    od kogo się dowiedziałeś?

    >Na koniec w piśmie było napisane, że w przypadku jezeli taka sytuacja mi się
    >powtórzy to US nie odstapi od kary.
    >Nieważne ile auto kosztuje. Ma być zgłoszone, ponieważ US może
    >zakwestionować cenę nabycia.

    podali podstawę prawną?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 32. Data: 2011-09-15 10:09:51
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 13 Wrz, 19:54, "Adam Szewczak" <h...@u...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Znalazlem od dziadka samochod. Stoi pod dachem juz 5 lat, ani kawalka rdzy.
    > No ogolnie ok pasuje mi. Cene dogadalismy.
    >
    > Ale w trakcie sie okazalo ze dowodu rejestracyjnego nima i jest mala szansa
    > na odzyskanie go bo samochod byl zarejestrowany z tego co zrozumialem na
    > byla zone owego pana.
    >
    > No i... kurde da sie to znowu zarejestrowac ? Pojazd ma tablice stare bardzo
    > stare czarne. Jego wiek jak i w sumie stan kwalifikuje to zeby postarac sie
    > nawet o zolte tablice. Ow czlowiek ma jakies papiery jak ten samochod
    > sprawadzal, jakas fahrkarte i cos tam jeszcze.

    Lepiej się weź pochwal co znalazłeś ;)

    Pozdrawiam !

  • 33. Data: 2011-09-15 18:50:20
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Jarek Andrzejewski w <news:5s9377lbrkj35ho280rciekghdbg0g40qa@4ax.com>:

    > od kogo się dowiedziałeś?

    > podali podstawę prawną?

    Ustawa o PCC:

    Art. 9. Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:
    6) sprzedaż rzeczy ruchomych, jeżeli podstawa opodatkowania nie przekracza
    1.000 zł;

    Art. 10. 1.

    Podatnicy są obowiązani, bez wezwania organu podatkowego, złożyć deklarację
    w sprawie podatku od czynności cywilnoprawnych, według ustalonego wzoru,

    [przecinek]

    *oraz* obliczyć i wpłacić podatek w terminie 14 dni od dnia powstania
    obowiązku podatkowego, z wyłączeniem przypadków, gdy podatek jest pobierany
    przez płatnika.

    Nigdzie nie stoi w ustawie, że zwalnia się od składania deklaracji przy
    kwocie do 1.000 włącznie.

    --
    Tomasz Nycz

  • 34. Data: 2011-09-16 09:39:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 15 Sep 2011 18:50:20 +0200 osobnik zwany 'Tom N'
    wystukał:

> [...]
    > pobierany przez płatnika.
    >
    > Nigdzie nie stoi w ustawie, że zwalnia się od składania deklaracji przy

    sa zacytowałeś art.9. Nie ma deklaracji jak nie ma podatku. Oraz to już
    inny artykuł i inny przypadek.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 35. Data: 2011-09-16 10:04:39
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 15 Sep 2011 18:50:20 +0200, 'Tom N'
    <n...@1...dyndns.org.invalid> wrote:

    >Ustawa o PCC:
    >
    >Art. 9. Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:
    /.../
    >Podatnicy są obowiązani, bez wezwania organu podatkowego, złożyć deklarację

    IMHO mylisz się. Skoro zwalnia się od podatku, to kto jest
    podatnikiem?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 36. Data: 2011-09-16 16:57:17
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    masti w <news:j4uufd$kj7$6@inews.gazeta.pl>:

    > Dnia pięknego Thu, 15 Sep 2011 18:50:20 +0200 osobnik zwany 'Tom N'
    > wystukał:

    > sa zacytowałeś art.9. Nie ma deklaracji jak nie ma podatku. Oraz to już
    > inny artykuł i inny przypadek.

    Spróbuj nie dostarczyć do US pita rocznego -- bo Ci z liczenia
    przychody-koszty wyjdzie 0 podatku, albo spróbuj nie złożyć deklaracji do
    Marszałka (tzw emisyjnej)

    I za jednym zamachem odpowiem Jarkowi:

    <quote>
    IMHO mylisz się. Skoro zwalnia się od podatku, to kto jest
    podatnikiem?
    </quote>

    Znajdź różnice pomiędzy zwolnieniem od niepodlegania.

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo.podatki
    FUT: pl.soc.prawo.podatki
    --
    Tomasz Nycz

  • 37. Data: 2011-09-17 12:55:53
    Od: venioo <p...@o...eu>

    > nie jest. Skoro PCC nie obejmuje tej transakcji, to co miałoby być
    > zgłoszone?

    No to widzisz - tak jak juz koledzy napisali - klania sie rozna
    interpretacja prawa w naszym kraju.
    Ja wiem, ze ma byc zgloszone, bo zaistniala czynnosc cywilno-prawna.
    Wpisujesz 0PLN naleznego podatku, ale urzad ma "zgloszenie" i na tej
    podstawie moze zweryfikowac wpisane wyliczenia.
    A co w sytuacji, gdy za 4,5 roku ktos z US albo UKS (po zgloszeniu
    "zyczliwego" sasiada) przyjdzie do watkotworcy i powie, ze wg bieglego
    pojazd mial jednak wartosc 1001PLN i teraz z odsetkami ma zaplacic
    ilestam kasy?
    ...Polska... lepiej miec papier podbity niz nie miec (niestety)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 38. Data: 2011-09-17 13:19:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2011 12:55:53 +0200, venioo napisał(a):
> [...]
    > ilestam kasy?
    > ...Polska... lepiej miec papier podbity niz nie miec (niestety)

    Ale to akurat nic nie zmienia - masz podbity papierek a urzad i tak moze
    dojsc do wniosku ze za malo.
    Bo pieczatka tylko potwierdza fakt przyjecia _deklaracji_

    Owszem, w urzedzie pani zanim przybije to po cennik siega i mowi czy jej
    sie podoba czy nie. A jak podoba to na 99.99% mozna spac spokojnie.
    Ale 0.01% ryzyka zostaje :-)

    J.

  • 39. Data: 2011-09-17 13:30:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale to akurat nic nie zmienia - masz podbity papierek a urzad i tak moze
    > dojsc do wniosku ze za malo.
    > Bo pieczatka tylko potwierdza fakt przyjecia _deklaracji_

    No i właśnie dzięki temu kary unikasz.

  • 40. Data: 2011-09-21 21:43:59
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał w wiadomości grup
    9g2000yqn.googlegroups.com...

> [...]
    > nawet o zolte tablice. Ow czlowiek ma jakies papiery jak ten samochod
    > sprawadzal, jakas fahrkarte i cos tam jeszcze.

    Audi 100 C3 z pierwszej serii, 1983 r. Sprowadzony do PL w 1986 i od tej
    pory ma jednego wlasciciela. Bezwypadkowy, bez rdzy. Braz metalik, srodek
    brazowy. 1.8 gaznik (niestety tylko).

    PZDr
    Adam