  • 11. Data: 2022-08-11 18:02:22
    Temat: Re: LOGO! Simens sterownik
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > Myślę o tym:
    > http://s7detali.narod.ru/LOGO/LOGO_230RCE/6ED1052-1F
    B00-0BA7_26.jpg

    Toto to Luminary micro a później TI. Zobacz sobie erratę do niego ,
    jeżeli jeszcze gdzieś jest.

    Coś mi się mocno wydaje , że te procesory to znane były z jednej rzeczy.

    Flash wewnętrzny padał po 100 zapisach.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 12. Data: 2022-08-11 18:05:41
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    A jednak pamięć mam dobrą.

    https://datasheet.octopart.com/LM3S9D90-IQC80-A2-Tex
    as-Instruments-datasheet-21415295.pdf

    Punkt 5.4

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 13. Data: 2022-08-11 19:02:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-08-11 o 18:02, Adam Górski pisze:
    > Flash wewnętrzny padał po 100 zapisach.

    Jak to rozumieć patrząc na sterownik jako całość?
    W Menu widzę 8 kB pamięci, program ma kilkadziesiąt kB.
    Ile razy można sobie pozwolić na edycję? Niepotrzebnie zaprzątam sobie
    głowę? SSD, pendrajwy itp działają podobnie. Czy te 100 cykli, to
    tragicznie mało?

    Robert

  • 14. Data: 2022-08-11 19:14:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > podświetlenie i

    > Jak pisałem program będzie jutro.
    > Dziś kupiłem identyczny, sprawny sterownik. Przeniosłem na karcie
    > program do tego uszkodzonego. Odczyta, mogę wejść w edycję, ale próba
    > zmiany kończy się tym samym. Reset.
    >
    > Tak więc mam jeden sprawny i drugi może będzie działał z programem z
    > zewnątrz przygotowanym.

    No i ten nowy jak i ten uszkodzony łączą się bezproblemowo z programem.
    Program ten uszkodzony sterownik wykonuje poprawnie.

    Przy okazji zapytam o switch, bo brakuje w routerze.
    Tak na szybko chcę kupić co jest dostępne w sklepie za rogiem.
    Brać najtańszy? Nie mam pojęcia... TP-Link, D-Link...

    Robert

  • 15. Data: 2022-08-11 19:29:01
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    Wszystko zależy od firmware-u.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 16. Data: 2022-08-11 20:24:54
    Od: pytający <r...@p...fm>

    > Przy okazji zapytam o switch, bo brakuje w routerze.
    > Tak na szybko chcę kupić co jest dostępne w sklepie za rogiem.
    > Brać najtańszy? Nie mam pojęcia... TP-Link, D-Link...
    > Robert

    Ponad miesiąc temu kupiłem taki switch:
    https://www.euro.com.pl/switche-przelaczniki-sieciow
    e/tp-link-tl-sg105.bhtml
    Jak dotąd działa bez zastrzeżeń.

    również Robert

  • 17. Data: 2022-08-11 21:58:47
    Od: titanus <t...@g...kom>

> [...]
    > Ile razy można sobie pozwolić na edycję? Niepotrzebnie zaprzątam sobie
    > głowę? SSD, pendrajwy itp działają podobnie. Czy te 100 cykli, to

    Na etapie projektowania programu, często zdarza się że te sto cykli to
    "psu na budę". Dodatkowo dochodzi problem edycji/poprawek lub wręcz
    przeprojektowania programu już działającego jakiś czas - więc...

    Symulacja też do końca nie załatwia sprawy - szczególnie przy analogu.
    Czujnik ciśnienia, temperatury i poziomu w jednej aplikacji zdarzały się
    nie raz: i weź jedną myszką przesuwaj na raz np 3 suwaki w symulacji... ;-)

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 18. Data: 2022-08-12 09:39:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2022 19:02:36 +0200, Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    > Ile razy można sobie pozwolić na edycję? Niepotrzebnie zaprzątam sobie
    > głowę? SSD, pendrajwy itp działają podobnie. Czy te 100 cykli, to

    Kiedys 100 to bylo ... typowo.
    Dzisiejsze flash maja ok 10 tys.
    Zajechac SSD wiec w miare łatwo ... ale trzeba grube ilosci danych
    zapisywac.

    Do tego dochodzi budowa flash i narzut systemu operacyjnego -
    dopisujesz do pliku pare bajtow, a system musi poprawic wpis w
    katalogu, FAT, a to wszystko w blokach np po 256kB - bo taki jest
    flash.

    https://www.ontrack.com/pl-pl/blog/zywotnosc-dyskow-
    ssd

    Ale jakis system monitoringu - licz sie z wymianą po paru latach.

    Podobnie bazy danych - wystawiasz jedną fakture, a trzeba zmienic
    wiele plikow ... Faktur wiele nie wystawiasz, ale np polączenia
    telefoniczne ...

    J.

  • 19. Data: 2022-08-12 11:07:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2022 19:14:27 +0200, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > Tak na szybko chcę kupić co jest dostępne w sklepie za rogiem.
    > Brać najtańszy? Nie mam pojęcia... TP-Link, D-Link...

    Switche zazwyczaj sa bezproblemowe, szczegolnie w malej sieci,
    wiec i najtanszy wystarczy.

    Co do TP-link - jest np TP-SG105 i TP-SG105E.
    Podobnie 108 i 108E.

    https://www.tp-link.com/pl/business-networking/easy-
    smart-switch/tl-sg105e/
    https://www.tp-link.com/pl/business-networking/unman
    aged-pro-switch/tl-sg105e/

    Zarządzalny czy nie? I czym tu sie niby zarzadza?
    VLAN ?

    J.

  • 20. Data: 2022-08-12 16:42:56
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    Jeżeli sterownik trzyma swój program ( nie firmware ) w pamieci firmwaru
    to jakakolwiek zmiana to wymazanie strony flasha i ponowne jej zapisanie.

    Czyli można 100 razy coś zmienić.

    Nie ma tutaj żadnych mechanizmów równoważących jak wear leveling czy
    podobnych.

    Chyba że firmware jest na to odporny i wykorzystuje 10 sektorów kolejno
    do nich zapisując etc.

    Wszytko zależy od programisty i sposobu przechowywania programu sterownika.

    Poza tym na 100 zapisów producent daje gwarancję. Nie koniecznie przy
    101 zapisie coś się popsuje.

    Pozdrawiam

    Adam Górski