  • 1. Data: 2022-08-06 16:18:19
    Temat: (Legalne) dekodowanie programów satelitarnych
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W czasach liceum (a więc już niemal dwie dekady temu) dość mocno
    siedziałem w temacie odbioru programów satelitarnych na komputerze.
    Posiadałem wtedy kartę DVB-S i antenę wycelowaną w HotBiera. Pamiętam,
    że oferta niekodowanych kanałów OTA była całkiem spora. Ostatecznie
    jednak po wymianie komputera (który nie posiadał już slotów PCI) karta
    wylądowała w pudełku, a nieużywana antena wisiała na ścianie, powoli
    pokrywając się rdzą.

    Już myślałem o jej zdemontowaniu, ponieważ zaczynała szpecić elewację,
    jednak w międzyczasie rozglądałem się za jakimś tunerem DVB-T2 i
    trafiłem na coś takiego jak Amiko Viper 4k - wybrydowy tuner pozwalający
    zarówno na odbiór DVB-T/T2/C, jak i DVB-S2. Urządzenie pracuje też na
    Linuksie i posiada trochę całkiem fajnych opcji sieciowych (np.
    streamowanie odbieranych programów na inne urządzenia). Co istotne,
    moduł posiada też slot na kartę generującą klucze do dekodowania obrazu.

    Pierwszą rzeczą jakie zrobiłem było przeskanowanie transponderów na HB.
    niestety odnoszę wrażenie, że dostępność kanałów OTA wygląda gorzej niż
    kiedyś. Nawet kanały dostępne za darmo w telewizji naziemnej (np. Polsat
    czy TVN) na satelicie są zaszyfrowane.

    I tutaj przechodzę do sedna: leży u mnie również dekoder IPTV wraz z
    kartą od Orange. Urządzenie zostało mi wciśnięte podczas któregoś
    przedłużenia umowy. Normalnie dekoder podpina się do dedykowanego portu
    w routerze udostępnionym przez operatora (Funbox) jednak ponieważ używam
    swojego własnego sprzętu, musiałem trochę się pobawić z konfiguracją
    sieci VLAN, żeby to działało. przez jakiś czas z tego korzystałem,
    jednak kiedyś był mi do czegoś potrzebny wolny port na routerze i
    zdemontowałem dekoder. Od tego czasu leży i czeka na lepsze czasy, kiedy
    w końcu zrobię remont domowej sieci i dołożę zarządzalny switch.

    Teraz jednak pomyślałem sobie... Czy może tę kartę dałoby się
    wykorzystać do odbioru telewizji satelitarnej? Pamiętam, że kiedyś
    Orange oferował także telewizję satelitarną, jeśli na IPTV nie było
    warunków technicznych. Czy streamy docierające do routera są identyczne
    z tymi na satelicie, czy też są kodowane osobno i nie ma szans, żeby to
    zadziałało?

    Ewentualnie, jest gdzieś dostępna jakaś względnie tanie oferta, która
    pozwalałby na dostęp do podstawowych polskich kanałów na satelicie, bez
    wydawania dużych pieniędzy co miesiąc i wiązania się umowami z dostawcą?
    Chodzi mi raczej o poeksperymentowanie. :)

  • 2. Data: 2022-08-06 19:27:04
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 06/08/2022 15:18, Atlantis wrote:

> [...]
    > wydawania dużych pieniędzy co miesiąc i wiązania się umowami z dostawcą?
    > Chodzi mi raczej o poeksperymentowanie. :)

    Najlepiej poczytaj na forach o tvsat np tutaj: https://www.sat-4-all.com/

    Obecnie sytuacja jest taka że wszyscy dostawcy parują swoje karty z
    dekoderami więc karta działa tylko z jednym dekoderem.
    Chyba jeszcze Cameleony (stare karty C+) można ogarnąć ale trzeba się
    nakombinować. Tych kart już chętnie nie dają z tego co wiem.

    Jakiś czas temu byli specjaliści co wyciągali klucze parujące z
    niektórych dekoderów Polsatu ale nie wiem jak jest teraz.

    Jest jeszcze opcja modułu CI ale musiał byś mieć dekoder co to ogarnie.

    Kiedyś była telewizja na karte - ale odkąd jest parowanie to musisz mieć
    dekoder lub moduł CI więc to już tanio nie wychodzi.

    Tendencja na świecie będzie taka że wszystko przechodzi na IPTV więc
    operatorzy będą powoli wygaszać TVSAT

    c.

  • 3. Data: 2022-08-06 22:05:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-06 o 16:18, Atlantis pisze:
    > Ewentualnie, jest gdzieś dostępna jakaś względnie tanie oferta, która
    > pozwalałby na dostęp do podstawowych polskich kanałów na satelicie, bez
    > wydawania dużych pieniędzy co miesiąc
    25zł to dużo? tyle płacę za NC.

    i wiązania się umowami z dostawcą?
    2 lata, bez przesady, to nie majątek.

    > Chodzi mi raczej o poeksperymentowanie. :)
    Zapomnij, mam jeszcze karty na pic-ach które udostepniały kartę innym
    dekoderom ale to bardzo kulawo działało a teraz już nie będzie działać
    wcale, za darmo masz dvb-t na naziemnych kanałach ale potrzebujesz
    antenę i dekoder.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2022-08-07 02:31:14
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-08-06 o 16:18, Atlantis pisze:
    > tanie oferta, która pozwalałby na dostęp

    Jest oczywiście ;
    cccam albo oscam na Aliexpress :)

    No ale to jest bardzo nielegalne, tego nie wolno robić ;)

  • 5. Data: 2022-08-07 08:18:11
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.08.2022 o 16:18, Atlantis pisze:

> [...]
    > bez wydawania dużych pieniędzy co miesiąc i wiązania się umowami z
    > dostawcą? Chodzi mi raczej o poeksperymentowanie. :)

    C+ Na Karte. Jednorazowo około 150zł na pół roku. Ponad 100 kanałów.
    Żadnych zobowiązań. Minusem zero możliwości legalnych eksperymentów.

  • 6. Data: 2022-08-07 09:35:19
    Od: Runt(R) <a...@a...org>

    W dniu 2022-08-07 o 08:18, trybun pisze:
    /.../

    > C+ Na Karte. Jednorazowo około 150zł na pół roku. Ponad 100 kanałów.
    > Żadnych zobowiązań. Minusem zero możliwości legalnych eksperymentów.

    cieszysz się, że możesz oglądać przez 24h swoją ulubioną sowiecką TV?

    --
    Runt ??

    https://zpe.gov.pl/pdf/Pf0DqMeGY

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 7. Data: 2022-08-07 11:56:30
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 06.08.2022 22:05, Janusz wrote:

> [...]
    > dekoderom ale to bardzo kulawo działało a teraz już nie będzie działać
    > wcale, za darmo masz dvb-t na naziemnych kanałach ale potrzebujesz

    Generalnie urządzenie o którym mowa jest hybrydowe - posiada dwa tunery
    i obsługuje zarówno DVB-S2, jak i DVB-T/T2/C. Problem polega na tym, że
    po przejściu na DVB-T2 instalacja antenowa przestała odbierać cokolwiek
    poza TVP (której multipleks ciągle pracuje w starym systemie).
    Okazjonalnie udaje mi się przeskanować pasmo tak, że pozostałe kanały
    zostają znalezione. Raz nawet udało mi się coś obejrzeć, ale zaraz potem
    sygnał zniknął. Pewnie trzeba będzie przestawić albo przenieść antenę w
    inne miejsce. Odbiór telewizji satelitarnej działa perfekcyjnie wiec
    miałem nadzieję, że może uda mi się dostać do części z tych programów z
    tego źródła. Niestety - większość jest zakodowana, stąd pojawił się
    pomysł wykorzystania karty z IPTV. No cóż, wygląda więc na to, że nic z
    tego nie będzie.

    Nie żeby to było wielkim problemem, bo telewizję obecnie oglądam bardzo
    rzadko (właśnie dlatego tuner IPTV od dłuższego czasu leży
    niepodłączony) ale czasem zdarzało się, że rodzina prosiła mnie o
    nagranie czegoś i tutaj tuner okazuje się być przydatny.

    Teraz nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie: skoro standardową praktyką
    jest parowanie kart z dekoderami, to w jakim celu producent tego tunera
    wyposażył go w slot na karty? Czyżby były jakieś wyjątki od tej reguły,
    albo praktyka ta nie była powszechnie stosowana na całym świecie?

  • 8. Data: 2022-08-07 13:05:00
    Od: Grzegorz <b...@i...pl>

    a jak to wygląda w przypadku modułów CI+ i kart montowanych bezpośrednio
    w telewizorach ??

  • 9. Data: 2022-08-07 14:28:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-07 o 11:56, Atlantis pisze:
    > Teraz nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie: skoro standardową praktyką
    > jest parowanie kart z dekoderami, to w jakim celu producent tego tunera
    > wyposażył go w slot na karty?
    Bo to że sie parują z tunerem nie oznacza że są z nim na stale
    powiązane, jak się uszkodzi tuner to tylko jego zmieniasz. Ze zmianą
    karty jest chyba ciut większy problem, chociażby z tym że musi być
    aktywowana czyli włożona do tunera, określony program (11) i czekasz,
    czasami parę godzin aż się aktywuje. Z kolei taką aktywną możesz włożyć
    do innego tunera i oglądać swój pakiet np u rodziny.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2022-08-08 12:08:20
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 07.08.2022 o 09:35, Runt(R) pisze:
    > W dniu 2022-08-07 o 08:18, trybun pisze:
    > /.../

    > cieszysz się, że możesz oglądać przez 24h swoją ulubioną sowiecką TV?

    Coś ty, nigdy nie oglądałem ani nie oglądam sowieckiej TV. Poza tym
    czołowe stacje tego typu czyli TVPInfo czy Euronews są za darmo i do
    odbioru na pierwszym lepszym tunerze DVB/S.