  • 1. Data: 2009-03-08 18:36:24
    Temat: LPC2378 problem
    Od: "azazel" <k...@o...pl>

    Witam

    Zrobilem sobie płytkę z LPC2378.
    Mikrokontroler programuje się przez ISP za pomoca FlashMagic ale nie
    startuje, w programie Flash Magic wszystko działa poprawnie. Programator
    własnej konstrukcji na FT232RL.
    Nie jest to moja pierwsza płytka z tym mikrokontrolerem i juz zdarzały mi
    sie problemy z pierwszym wgraniem programu do nowego układu LPC2378. Zawsze
    z dziwnych stanów wyprowadzał go J-LINK.

    Po odczytaniu pamięci jest tam CRC z vectora przerwanian pod adresem 0x014.

    W czym może być problem? ma ktoś jakies pomysły?

    Jutro w pracy spróbuje go uruchomić za pomoca J-LINK

    Pozdrawiam
    Janusz Brela

  • 2. Data: 2009-03-08 21:24:07
    Temat: Re: LPC2378 problem
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Po pierwsze - pin "ISP Enable", jest taki (nie pamiętam który to - nie
    jest raczej jakoś specjalnie oznaczany ;)).. rozumiem, że po
    zaprogramowaniu zapewniasz, żeby nie był umasiony przy starcie?? Druga
    sprawa - jaki jest CLK?? Proc powinien startować chyba z wewnętrznego
    RC, ale może wgrałeś jakiegoś "gotowca", który potem przełącza clocka na
    zewnętrzny, którego na przykład u Ciebie nie ma, albo nie działa ;)...
    Objawy nie działania często powoduje przejście procesora w dziwny stan
    (przerwanie, do którego nie ma procedury obsługi, Data Abort itp).
    Wówczas jest OK, bo to znaczy, że procesor chodzi, tylko program jest
    zły... no ale to właśnie będziesz mógł sprawdzić JTAGiem ;)... aha,
    jeszcze jedno - jeśli nie zgadza się CRC (to CRC jest z wektorów
    przerwań, czy raczej z całego programu??) - jeśli nie zgadza się CRC to
    o ile mnie pamięć nie myli - pros włącza bootloader'a (standardowego)
    niezależnie od stanu pinu "ISP Enable"... ale za to ostatnie głowy nie
    dam, nie korzystałem z tego "ficzera" :P...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-03-09 15:36:40
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze - pin "ISP Enable", jest taki (nie pamiętam który to - nie
    > jest raczej jakoś specjalnie oznaczany ;)).. rozumiem, że po
    > zaprogramowaniu zapewniasz, żeby nie był umasiony przy starcie??

    A czasem dotyczy to też innych pinów, trzeba przegrzebać dokumentację i
    erraty.

    e.

  • 4. Data: 2009-03-09 19:51:14
    Od: Konop <k...@g...pl>

    entroper pisze:
    > Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A czasem dotyczy to też innych pinów, trzeba przegrzebać dokumentację i
    > erraty.
    >
    > e.

    Używałem ostatnio tego proca i nie trafiłem na więcej takich "kwiatków",
    może poza jednym - można włączyć jakieś złącze do debugingu, nie JTAG
    tylko coś innego, nie pamiętam jak to się nazywa ;)... ale to też się
    włącza pinem zewnętrznym, na szczęście można wyłączyć programowo
    rejestrem PINSEL10 :)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 5. Data: 2009-03-09 20:35:53
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Używałem ostatnio tego proca i nie trafiłem na więcej takich "kwiatków"

    może w tym nie ma, w innym było kilka z czego dwa powodowały kompletne
    "niewstawanie" procka, jeden problem z JTAG taki jak Twój (i nie jestem
    pewien, czy dało się programowo wyłączyć) a jeden bodajże zwiększony pobór
    prądu.

    e.

  • 6. Data: 2009-03-11 20:08:56
    Od: "azazel" <k...@o...pl>

    Dziekuję bardzo za konkretne odpowiedzi szanowni grupowicze

    JTAG juz działa :)

    właśnie odpalilem diodkę z softu załadowanego z RAM'u

    prawdopodobnie problem polega na inicjacji zegara z kwarcu zewnętrznego i
    pll,
    mikrokontroler sie wysypuje

    a tak na marginesie płytka do projektu jest zrobiona metoda termotrasferową
    laminatorem
    i wyszła całkiem nieźle

    Pozdrawiam
    Janusz Brela