  • 1. Data: 2009-03-07 19:41:28
    Temat: kamery z przetwornikiem CMOS 1/3" i 1/4"- porównanie
    Od: "Nix" <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl>

    Zawsze było tak, że większa (fizycznie) matryca=mniejszy szum=lepszy
    obraz...tu jest opisane jakoby było dokładnie odwrotnie...luknijcie proszę
    :)

    http://tarcza.pl/index.php?p178,kamera-do-monitoring
    u-mini-z-fonia-420-linii-przetrownik-1-4

    owszem- rozdzielczośc kamerki 1/4 " jest lepsza, to rozumiem, ale dlaczego
    ma szumieć wyraźnie mniej ?

    pzdr! Nix

  • 2. Data: 2009-03-07 20:11:04
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Nix" <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    -przetrownik-1-4

    > owszem- rozdzielczośc kamerki 1/4 " jest lepsza, to rozumiem, ale dlaczego

    Nie ma nic o obiektywie ,a on jest ważnym elementem tworzenia obrazu.
    Pzdr

  • 3. Data: 2009-03-07 20:13:17
    Od: "Nix" <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl>

    Użytkownik "henry1" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma nic o obiektywie ,a on jest ważnym elementem tworzenia obrazu.
    > Pzdr

    Racja, ale na wielkość szumu obiektyw nie ma wpływu, a na fotce z kamery
    1/3" widać dużo szumu, na 1/4 wyraźnie mniej.

    pzdr! Nix

  • 4. Data: 2009-03-07 20:15:45
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Nix wrote:

    > owszem- rozdzielczośc kamerki 1/4 " jest lepsza, to rozumiem, ale
    > dlaczego ma szumieć wyraźnie mniej ?

    Nie znam tych kamer, ale wg mnie koleś pomylił przetworniki - 1/4" widzi
    do tego szerzej ?!

    Mirek.

  • 5. Data: 2009-03-07 20:17:04
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Nix" <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl> wrote in message

    > Użytkownik "henry1" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Racja, ale na wielkość szumu obiektyw nie ma wpływu, a na fotce z kamery
    > 1/3" widać dużo szumu, na 1/4 wyraźnie mniej.

    Ma bardzo duzy wplyw. Przy ciemniejszym obiektywie trzeba ustawic wieksza
    czulosc matrycy co sie wiaze z wiekszymi szumami.

    c.

  • 6. Data: 2009-03-07 20:37:04
    Od: "Nix" <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > Ma bardzo duzy wplyw. Przy ciemniejszym obiektywie trzeba ustawic wieksza
    > czulosc matrycy co sie wiaze z wiekszymi szumami.

    ten link to porównanie( i zachwalanie...) przetworników, nie obiektywów...a
    obiektywy są takie same, lub b. podobne skoro ogniskowe są takie same i całe
    kamerki są tej samej klasy=tyle samo kosztują itp.

    Żeby była jakaś różnica to jasność obiektywu musiałaby być 2 x mniejsza,
    wtedy zgoda, wzmocnienie wzrosłoby i szum byłby większy

    Te kamerki (proste małe i tanie) mają zintegrowane obiektywy i różnice
    między obięktywami są żadne, bo skoro jest to np. jasność F3,5 to po co w
    innym modelu ktoś pchałby F5,6? To wszystko robią przcież Chińczyki, nie ?
    Oczywiście to taka "jakość" szkiełek że liczy F się nawet nie podaje...

    pzdr! Nix

  • 7. Data: 2009-03-07 20:42:18
    Od: "Nix" <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Nie znam tych kamer, ale wg mnie koleś pomylił przetworniki - 1/4" widzi
    > do tego szerzej ?!

    No cuż...szerzej to pewnie nie jest,( a jeśli jest to o parę procent) ale
    fotki ktoś porobił z ręki nie martwiąc się o skalę porównawczą i tyle... ale
    co do pomylonych przetworników- tu zgadzałbym się :)

    Dodatkowo, skoro w przetworniku 1/4 jest więcej pixeli, bo rozdziałka
    większa, to rozmiar pixela jest jeszcze mniejszy dodatkowo... stąd szum
    powinien być większy niż w wersji 1/3.

    pzdr! Nix

  • 8. Data: 2009-03-08 04:18:17
    Od: "cation" <c...@m...wp.pl>

    witam

    Ludzie koles chce sprzedac ten fajans i sciemnia (6 dych za kamere smiech na
    sali).
    Jak one maja 300 linii to jest wszystko:), kolor z Rubina, sniezyca i
    plastikowe soczewki mlekopodobne.
    Poza tym nie zauwazylem zeby kamery na czinczach nadawaly sie wiecej niz do
    zabawy.

    Ciekawe ile juz wyprodukowano kamerek w tych obudowach, chyba z miliard...

    PZDR

  • 9. Data: 2009-03-08 11:02:13
    Od: "Nix" <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl>

    Użytkownik "cation" <c...@m...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do zabawy.
    >
    > Ciekawe ile juz wyprodukowano kamerek w tych obudowach, chyba z miliard...

    Pewnie że tak, nie kumam tylko który koleś ściemnia i która kamera to
    fajans.

    A kamera na czinczach to może być nawet cyfrowa BETA, albo i wyżej, chyba
    nie chodziło o czincze...

    pzdr! Nix

  • 10. Data: 2009-03-08 20:50:02
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > owszem- rozdzielczośc kamerki 1/4 " jest lepsza, to rozumiem, ale dlaczego
    > ma szumieć wyraźnie mniej ?

    Być może zdanie powinno brzmieć tak:
    "Różnice w monitoringu są kolosalne, - ten- przetwornik 1/4" odtworzy nam
    więcej szczegółów, obraz jest jaśniejszy ( potrzebuje mniej światła ).:
    SJS