  • 1. Data: 2009-03-08 19:33:02
    Temat: Programator Adama nie działa z LPT PCI
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...ar.wroc[kropka]pl>

    Witam,

    Kupiłem kartę IO PCI, zainstalowała się jako LPT3 (numer portu mogę
    zmienić) z adresem we/wy D200, i tego zmienić się nie daje.
    Programator Adama Dybkowskiego rozpoznaje port, ale nic nie da się
    zrobić, nawet przeczytać sygnatury. Polubiłem ten program, i nie
    chciałbym z niego rezygnować. Czy jest jakiś sposób, aby namówić go do
    pracy na tym porcie?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2009-03-10 08:57:54
    Temat: Re: ISP Programmer nie działa z LPT PCI
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Paweł Pawłowicz pisze:

    > Kupiłem kartę IO PCI, zainstalowała się jako LPT3 (numer portu mogę
    > zmienić) z adresem we/wy D200, i tego zmienić się nie daje.

    Sam używam w Windows XP karty PCI 2xCOM+LPT na chipsecie MosChip i
    wszystko działa pięknie (u mnie adres bazowy jest akurat E800).
    Próbowałeś z innym kablem programującym? A jak się z tą kartą zachowują
    inne programy? Może problem z konkretnym uC, który nie chce się
    programować. Ostatnia deska ratunku to obniżenie częstotliwości zegara
    programowania (okienko 'Hz').

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-03-10 09:14:34
    Temat: Re: Programator Adama nie działa z LPT PCI
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Jaki system operacyjny?

  • 4. Data: 2009-03-10 09:17:36
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Jak windows XP to proponuję użyć programiku UserPort (najlepiej wer. 2.0),
    żeby odblokować ten port i zrobić do niego bezpośredni dostęp.
    http://www.writelog.com/support/lpt_port_support_on_
    windows_nt.htm

  • 5. Data: 2009-03-10 09:24:25
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    UserPort 2.0:
    http://hem.passagen.se/tomasf/UserPort/UserPort.zip

  • 6. Data: 2009-03-10 21:04:47
    Temat: Re: Re: Programator Adama nie działa z LPT PCI
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...ar.wroc[kropka]pl>

    On Tue, 10 Mar 2009 10:14:34 +0100, "nom" <n...@u...gazeta.pl>
    wrote:

    >Jaki system operacyjny?

    WindowsXP.

    Panowie, jesteście niezawodni! Dziękuję!

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 7. Data: 2009-03-10 21:07:35
    Temat: Re: Re: ISP Programmer nie działa z LPT PCI
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...ar.wroc[kropka]pl>

    On Tue, 10 Mar 2009 09:57:54 +0100, Adam Dybkowski
    <a...@4...pl> wrote:

    >Sam używam w Windows XP karty PCI 2xCOM+LPT na chipsecie MosChip i
    >wszystko działa pięknie.

    U mnie już też :-)
    Też mam kartę MosChip.
    Dziękuję!!

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 8. Data: 2009-03-10 22:44:07
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    nom pisze:

    > Jak windows XP to proponuję użyć programiku UserPort (najlepiej wer.
    > 2.0), żeby odblokować ten port i zrobić do niego bezpośredni dostęp.
> [...]

    Ale to chyba nie ten problem, bo ISP Programmer korzysta ze sterownika
    giveio dającego bezpośredni dostęp do portu LPT (zresztą program
    instalacyjny ISP Programmer'a instaluje ten sterownik i dlatego wymaga
    uprawnień administratora podczas instalacji). Nic więcej poza giveio nie
    jest potrzebne.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2009-03-14 14:03:19
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...ar.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:bhldr41d5r7tle2eoi4rtqia6fgosc259g@4ax.com...

    > U mnie już też :-)
    > Też mam kartę MosChip.
    > Dziękuję!!

    Co trzeba było zrobić?

    Michał

  • 10. Data: 2009-03-14 16:34:51
    Temat: Re: Re: Re: ISP Programmer nie działa z LPT PCI
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...ar.wroc[kropka]pl>

    On Sat, 14 Mar 2009 15:03:19 +0100, "Michał Lankosz"
    <m...@t...pl> wrote:

    >Co trzeba było zrobić?

    W desperacji zacząłem czytać noty aplikacyjne na stronie MosChip. Jak
    się okazało wprowadzili nową wersje kostki 9835 z suffiksem BA,
    potrzebny jest do niej driver w wersji 2.0.0.11, i jest on dostępny na
    ich stronie. Problem polega na tym, że w sekcji Download drivers
    dostępny jest driver 2.0.0.7 niezgodny z nowym chipem. Co więcej,
    Microsoft update wgrywa swoją wersję sterownika, także niezgodną z
    nową wersją kostki MosChipa. A sterowniki na stronie ich polskiego
    dystrybutora to już kompletna porażka.

    Pozdrawiam,
    Paweł