  • 1. Data: 2023-07-14 01:04:33
    Temat: Ładowarki PD
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Namnożyło się wszędzie urządzeń i ładowarek typu PD w tym generycznych.
    Na co zwracać uwagę przy takiej ładowarce, żeby jakiejś krzywdy
    urządzeniu/akumulatorowi nie zrobiła? Rozumiem, że urządzenie/ladowarka
    co do zasady powinny się "dogadać się", wynegocjować odpowiednie warunki
    etc, ale pewnie jest nadal spory margines gdzie rózne majfriendsy mogą
    coś ulepszyć dla zjechania kosztów? Czy na urządzeniu jest jakaś
    kontrola tego co dostaje?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2023-07-14 10:28:10
    Temat: Re: Ładowarki PD
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 14/07/2023 00:04, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > etc, ale pewnie jest nadal spory margines gdzie rózne majfriendsy mogą
    > coś ulepszyć dla zjechania kosztów? Czy na urządzeniu jest jakaś

    Skup sie na znanych markach w tym temacie np UGREEN lub Anker.
    PRzy wiekszych mocach (moja ma 65W) raczej kup taką z tranzystorami GaN
    żeby Ci sie to mniej grzało.

    Pamiętach o kablach. Te większej mocy też potrafią wynegocjować
    maksymalną moc (mają układy wbudowane we wtyczkach)

    zauważ że standardy QC3 i PD nie są kompatybilne więc jak chcesz szybko
    ładować telefon, który ma tylko QC3 kup taką ładowarkę która obsługuje
    teź QC oprócz PD

    c.

  • 3. Data: 2023-07-14 11:28:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-14, Cezar <c...@t...pl.invalid> wrote:

    > Skup sie na znanych markach w tym temacie np UGREEN lub Anker.
    > PRzy wiekszych mocach (moja ma 65W) raczej kup taką z tranzystorami GaN
    > żeby Ci sie to mniej grzało.

    Tak właśnie robię. Mam głownie Ugreeny, Baseusy i jakieś małe Ankery.
    GaN wszystkie.

    > Pamiętach o kablach. Te większej mocy też potrafią wynegocjować
    > maksymalną moc (mają układy wbudowane we wtyczkach)

    Tego nie byłem świadomy.

    > zauważ że standardy QC3 i PD nie są kompatybilne więc jak chcesz szybko
    > ładować telefon, który ma tylko QC3 kup taką ładowarkę która obsługuje
    > teź QC oprócz PD

    Na to też nie zwracałem większej uwagi. Dzięki.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2023-07-14 17:00:56
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

    > Namnożyło się wszędzie urządzeń i ładowarek typu PD w tym generycznych.
    > Na co zwracać uwagę przy takiej ładowarce, żeby jakiejś krzywdy
    > urządzeniu/akumulatorowi nie zrobiła?

    Nie do końca w temacie, ale fajny woltomierz w majfriendowej ładowarce
    widziałem.

    https://www.youtube.com/watch?v=pYasc-9BKGg

    (od 5:30)

    Aż mi się wyświetlacze prędkości w starych pecetach przypomniały.

    --
    Kocha się mąż z żoną. Kochają się 10 minut, 15 minut, 20 minut. Nagle żona
    do męża:

  • 5. Data: 2023-07-14 22:33:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Jul 2023 15:00:56 -0000 (UTC), Arnold Ziffel napisał(a):

> [...]
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=pYasc-9BKGg
    >
    > (od 5:30)
    >
    > Aż mi się wyświetlacze prędkości w starych pecetach przypomniały.

    Kumpel miał monitor typu multisync, który wyświatlał parametry obrazu
    (rozdzielczość i chyba częstotliwość).
    Monitor technicznie był taki-sobie, ale też mu trochę zazdrościłem tego
    wyświetlacza.

    Przypomniałem sobie: to był LCD z zielonym podświetleniem, nie LED.
    Natomiast wyświetlacze LED miewały stare stacje dyskietek dla jakichś
    8-bitowców, pokazywały aktualną ścieżkę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2023-07-14 23:10:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 14 lipca 2023 o 22:33:46 UTC+2 Adam napisał(a):

    > Natomiast wyświetlacze LED miewały stare stacje dyskietek dla jakichś
    > 8-bitowców, pokazywały aktualną ścieżkę.

    To zwykle nie były tylko "stacje dyskietek", a wręcz prawie-komputery (prawie
    dlatego, że mało RAM i jedynie specjalizowany soft w ROMie), czy nawet po prostu
    komputery (FDD3000 lub FDD3 z rozszerzeniem do 64kB RAM).
    Chlubnym wyjątkiem (i źródłem kupy kasy dla apple) były stacje do apple ][ - ale to
    nie w PL.

    A wyświetlacz LED z mojej pierwszej obudowy od PC mam nadal.
    "Prędkość" ustawiana zworkami.
    Szok dla dziecięcia wieku, gdy zobaczyło obudowę z ustawieniami "HI" i "Lo" (a może
    "Hi" i "LO"?).

  • 7. Data: 2023-07-15 02:15:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-14, Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    > Nie do końca w temacie, ale fajny woltomierz w majfriendowej ładowarce
    > widziałem.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=pYasc-9BKGg
    >
    > (od 5:30)

    Jest stabilość, jest powtarzalność, a ludzie i tak będą narzekać, że
    tandeta.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2023-07-15 04:32:33
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

    > Jest stabilość, jest powtarzalność, a ludzie i tak będą narzekać, że
    > tandeta.

    To prawda, też nie rozumiem :)

    --
    - Czyli zawsze byłaś cicha, grzeczna, słuchałaś poleceń, na wszystko się
    zgadzałaś i nigdy nie denerwowałaś?

  • 9. Data: 2023-07-15 04:35:28
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

    > Tak właśnie robię. Mam głownie Ugreeny, Baseusy i jakieś małe Ankery.
    > GaN wszystkie.

    Ugreena nie znam, Ankerowi raczej ufam, ale z Baseusem byłbym ostrożony.
    Mam parę urządzeń Baseusa i to jest generalnie tania chińszczyzna, może
    nie taka najpodlejsza jak z Ali, ale ogólnie nie trzymają parametrów. Choć
    nie wiem jak ładowarki.

    --
    Pan Buszek (wozny w domu studenckim "Zaczek" w Krakowie) mawial co
    nastepuje:

  • 10. Data: 2023-07-16 04:48:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-15, Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

> [...]
    > nie taka najpodlejsza jak z Ali, ale ogólnie nie trzymają parametrów. Choć

    Poza jakąś ładowarką, mam zdaje się Baseusa kable i powerbanki. A, które
    z Baseusów nie trzymają parametrów i jakich?

    A z Essagerem ktoś się spotkał? Zacząłem ich widzieć coś w zeszłym roku. Z
    wyglądu wiele ich produktow wygląda jak klony Baseusa.

    --
    Marcin