  • 1. Data: 2021-01-20 21:49:09
    Temat: "Łapane sygnału" i jakość rozmów
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Jako prosty użytkownik mam takie pytanie - jak wybierać telefon, żeby mieć
    pewność (albo chociaż dużą szansę) że bedzie dobrze działać w miejsach o
    słabym sygnale sieci? Z moich doświadczen wynika, że nowszy model
    niekoniecznie równa się lepszy odbiór.
    Pytanie obejmuje nie tylko smartfony, ale także anachroniczne konstrukcje z
    klawiaturą i bez Androida/iOS-a.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2021-01-20 22:49:53
    Temat: Re: "Łapane sygnału" i jakość rozmów
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.01.2021 o 21:49, Maciek pisze:

> [...]
    > niekoniecznie równa się lepszy odbiór.
    > Pytanie obejmuje nie tylko smartfony, ale także anachroniczne konstrukcje z

    wiele utyskiwań na jakość rozmów w smartfonach, jest wynikiem
    przełączania nadajników, sposóbów trnasmisji itp. czasem zablokowanie
    smartfona na g2 i jeśli się da na konkrentego operatora - poprawia
    sytuacje.
    jeśl jednak masz na serio przesrane z sygnałem, a zgadzasz się na
    telefon... mało mobilny, dobrym pomysłem będzie podłączenie starego
    telefonu do stacjonarnej anteny. jak kiedyś antenę mobilną,
    samochodową, taką 30cm, podłączyłem do telefonu i zamocowałem do obudowy
    działało wyśmienicie.
    tyle że trudno to było nazwać telefonem komórkowym. wyglądał jak
    pierwsze telefony bezprzewodowe. ale działał.
    Było kilka telefonów które miały wysuwaną antenkę - i te chyba miały
    najlepszy zasięg. ale czy to juz były telefony gsm - nie pamiętam.

    ToMasz

  • 3. Data: 2021-01-20 23:41:57
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > niekoniecznie równa się lepszy odbiór.
    > Pytanie obejmuje nie tylko smartfony, ale także anachroniczne konstrukcje z

    80% To nie tyle zależy od telefonu co od operatora w danym miejscu.
    10% To jest uzależnione od umiejętności posiadacza telefonu.
    10% To zależy od telefonu.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 4. Data: 2021-01-21 00:16:21
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2021 23:41:57 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > 10% To jest uzależnione od umiejętności posiadacza telefonu.

    O, a rozwiniesz?

    Operator to t-mobile. Jedne telefony łapią świetnie, a inne rwą rozmowę.
    Żaden wzór wyraźny się nie wyłania.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2021-01-21 08:40:37
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > niekoniecznie równa się lepszy odbiór.
    > Pytanie obejmuje nie tylko smartfony, ale także anachroniczne konstrukcje z

    Nic się nie da zrobić. Producenci telefonow nie biorą pod uwagę takich
    kryteriów jak zasięg sieci. Nie jestem pewny ale prawdopodobnie anteny
    GSM mają jeden standard u wszystkich producentów.

  • 6. Data: 2021-01-21 10:26:38
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.01.2021 o 00:16, Maciek pisze:

    > O, a rozwiniesz?
    >
    > Operator to t-mobile. Jedne telefony łapią świetnie, a inne rwą rozmowę.
    > Żaden wzór wyraźny się nie wyłania.

    Umiejętność przełączania się pomiędzy 2G, 3G, LTE. Telefony robią to
    automatycznie i mają różne algorytmy. Najlepiej ręcznie sobie ustawiać
    na sieć (najczęściej) 2G przy bardzo słabym zasięgu.

  • 7. Data: 2021-01-21 10:27:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > O, a rozwiniesz?
    >
    > Operator to t-mobile. Jedne telefony łapią świetnie, a inne rwą rozmowę.
    > Żaden wzór wyraźny się nie wyłania.

    wszystkim testowanym ustaw g2 i patrz co będzie

    ToMasz

  • 8. Data: 2021-01-21 21:53:21
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2021 10:27:03 +0100, ToMasz napisał(a):

    > wszystkim testowanym ustaw g2 i patrz co będzie

    Spróbowałem na Redmi 5 i nie slychać różnicy, dalej rwie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2021-01-21 22:17:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.01.2021 o 21:53, Maciek pisze:

    > Spróbowałem na Redmi 5 i nie slychać różnicy, dalej rwie.

    na telefonie - gsm cell signal info - zebys wiedział z którym
    nadajnikiem się łączysz. zobaczysz czy trzyma w czasie rozmowy jednen
    nadajnik czy skacze. znajdź go/lub je na btsearch i spróbuj się tak
    ustawić, zeby zobaczyć w którym miejscu przeprowadzać miarodajne testy

    ToMasz

  • 10. Data: 2021-01-22 03:26:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-01-20 o 21:49, Maciek pisze:

> [...]
    > niekoniecznie równa się lepszy odbiór.
    > Pytanie obejmuje nie tylko smartfony, ale także anachroniczne konstrukcje z

    Telefon stacjonarny działa doskonale nawet w miejscach, w których w
    ogóle nie ma sygnału sieci GSM. To jedyne takie rozwiązanie na rynku.