  • 21. Data: 2019-11-17 13:59:00
    Temat: Re: Linux w module
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > A skąd weźmie sprzęt jak jest zakaz produkcji??

    Nie chodzi o zakaz produkcji routerów, tylko zakraz produkcji z routerów z
    przyciskiem "Wgraj dowolnego Linuksa".

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 22. Data: 2019-11-17 14:56:08
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.11.2019 13:57, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Niby chodzi o to, żeby router nie nadawał z mocą większą niż jest
    > dopuszczona w danym kraju.
    > https://android.com.pl/artykuly/199837-unia-europejs
    ka-openwrt/

    Ale do tego w większości przypadków nie trzeba w ogóle zmieniać firmware.
    Z drugiej strony nie znam nikogo, kto by wgrywał alternatywny firmware
    do rutera po to, żeby podnieść moc.
    Z trzeciej strony - próbowałem :D ale to w moim przypadku nie dawało
    mierzalnej poprawy zasięgu, z resztą i tak bym wyłączył. Lepiej postawić
    drugi AP niż przebijać się nie wiadomo jaką mocą przez ściany.

    --
    Mirek.

  • 23. Data: 2019-11-18 09:48:59
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-11-16 o 18:43, Grzegorz Niemirowski pisze:
> [...]
    oprogramowaniem innym niż dostarczane przez producenta.

    > 1. Nie ma takiej dyrektywy.
    > 2. Propozycja dyrektywy nie obejmowała zakazu używania sprzętu z innym
    oprogramowaniem, tylko zakaz sprzedaży urządzeń pozwalających na podmianę
    oprogramowania.

    Czy taki zakaz miałby dotyczyć wszystkich urządzeń?
    Nie mogę doczytać tego na internetach.

  • 24. Data: 2019-11-18 10:13:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]

    > 2. Propozycja dyrektywy nie obejmowała zakazu używania sprzętu z innym
    > oprogramowaniem, tylko zakaz sprzedaży urządzeń pozwalających na

    Nie znam tematu.
    Czyżby komputerów mieli zakazać :)
    P.G.

  • 25. Data: 2019-11-18 10:17:39
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    robot <a...@o...pl> napisał(a):
    > Czy taki zakaz miałby dotyczyć wszystkich urządzeń?
    > Nie mogę doczytać tego na internetach.

    Chodziło o routery WiFi.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 26. Data: 2019-11-18 10:27:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Chodziło o routery WiFi.

    Wykorzystywałem kiedyś stary laptop w charakterze routera WiFi.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2019-11-18 22:03:51
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Nie wychodzi na jedno. W jednym wypadku jesteś karany za modyfikację. W
    > drugim możesz modyfikować bezkarnie, tylko wcześniej musisz przełamać
    > jakieś mniej lub bardziej trudne zabezpieczenie. Analogicznie jak teraz
    > ludzie rootują telefony albo jak jakiś czas temu były simlocki. Ja widzę
    > różnicę między przełamaniem zabezpieczenia za parę PLN lub za darmo, a
    > pójściem do więzienia.

    Zdaje się że takie regulacje (zakaz modyfikacji czy sprzedaży sprzętu
    podatnego na modyfikację) już działają w USA. W tym przypadku chyba
    jednak spodziewałbym się że to się skończy więzieniem.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 28. Data: 2019-11-18 22:09:48
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 16.11.2019 o 21:30, Marek pisze:

    > Zakaz używania sprzętu lub zakaz sprzedaży sprzętu umożliwiającego
    > podmianę to dla konsumenta jedno i to samo bo zostaje bez sprzętu..

    Nie to samo bo zakaz modyfikacji może grozić sankcjami klientowi,a zakaz
    sprzedaży raczej tylko sprzedawcy.
    Jest ci wszystko jedno czy karą 20 tys zł jest karany sprzedawca
    wprowadzający towar bez znaczka CE czy klient posiadający taki sprzęt?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 29. Data: 2019-11-18 22:12:53
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 17.11.2019 o 09:18, Marek pisze:

    > Jakim prawem skoro jest zakaz?? A.. zapomniałem że w pl jesteśmy.
    >
    > w drugim musi zadbać, żeby fakt podmiany nie został
    >
    > A skąd weźmie sprzęt jak jest zakaz produkcji??
    >

    > Pierwsze i święte prawo konsumenta brzmi "nie konsumować". Niestety nie
    > wszyscy jeszce konsumenci zdają sobie sprawę, że mają takie prawo. Skoro
    > nie wolno używać urządzeń to nie używam, co to jest trudne do
    > zrozumienia?

    Trudna jest dla ciebie do zrozumienia różnica między nie używaj (bo
    zostaniesz ukarany) i nie sprzedawaj (bo zostaniesz ukarany).

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 30. Data: 2019-11-19 10:27:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Nov 2019 22:12:53 +0100, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Trudna jest dla ciebie do zrozumienia różnica między nie używaj (bo
    > zostaniesz ukarany) i nie sprzedawaj (bo zostaniesz ukarany).

    Ile ma żadnej różnicy dla prawomyślnej osoby. Dla niej w obu
    przypadkach urzadzenie nie istnieje. Dopuszczasz w domyśle możliwość
    obejścia pierwszej lub drugiej opcji.

    --
    Marek