  • 81. Data: 2019-12-14 23:14:11
    Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.12.2019 o 17:00, Budzik pisze:

    > Moze powodem jest własnie to ze w innych krajach uczy sie ludzi myslec?

    Ale akurat tam gdzie są dobre statystyki jest jasne pierwszeństwo na
    pasach, co ponoć powoduje wypadki nie tylko na przejściach, ale i
    totalny armagedon na drabinach:) Więc teoria się nie spina.

    > No dobra, troche juz trolluje. ;-P

    No właśnie.

    > No to wjedz komus w bok, zwłaszcza przy niewielkiej predkosci a sie
    > zdziwisz...

    W czym się zdziwię - jak nie będzie dodatkowych dowodów, to będziesz
    domyślnie winny, jak miałeś ustąpić a nie ustąpiłeś.

    > Nie, nie twierdze.
    > Twierdze ze wariactwa z kamerkami juz nie powstrzymamy.

    Kamerki nie mają z tym nic wspólnego. Od zawsze jak wymuszasz
    pierwszeństwo jesteś domyślnie winnym.

    > Ale tam były dwa pasy do jazdy w jednym kierunku?
    > No to zdaje sie ze nie powinno byc przejscia bez swiateł...?

    Nie ma takiego przepisu. Natomiast jest taki zabraniający wyprzedzania i
    omijania. I jest notorycznie łamany.

    > No to rzeczywiście maja przerabane i to nawet nie jest potrzebne
    > niedowidzenie.

    Własnie przez to, że kierowcy uważają, że faktycznie to oni mają
    pierwszeńtwo mimo,ze wprost jest napisane inaczej.

    Sam widzisz...

    --
    Shrek

  • 82. Data: 2019-12-14 23:15:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.12.2019 o 22:14, andal pisze:

    > prosze wskazac w ktorych

    Niemcy, Anglia, Francja, Włochy - to to czego jestem pewny. Zapewne jest
    tego więcej. Jeśli nie wszystkie państwa "starej unii".

    --
    Shrek

  • 83. Data: 2019-12-14 23:25:13
    Od: andal <a...@a...org>

    On Sat, 14 Dec 2019 23:15:38 +0100, Shrek wrote:

    > Niemcy, Anglia, Francja, Włochy - to to czego jestem pewny. Zapewne jest
    > tego więcej. Jeśli nie wszystkie państwa "starej unii".

    chcialbym Cie zobaczyc przechodzacego na czerwonym w Rzymie lub Paryzu

  • 84. Data: 2019-12-14 23:30:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.12.2019 o 23:25, andal pisze:

    > chcialbym Cie zobaczyc przechodzacego na czerwonym w Rzymie lub Paryzu

    W Rzymie chodziłem - w czym problem?

    --
    Shrek

  • 85. Data: 2019-12-15 16:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Ale akurat tam gdzie są dobre statystyki jest jasne pierwszeństwo na
    > pasach, co ponoć powoduje wypadki nie tylko na przejściach, ale i
    > totalny armagedon na drabinach:) Więc teoria się nie spina.

    Ale jednoczesnie mozna tez np rzpecidzic na czerwonym co uczy myslenia ze
    tak naprawde najwazniejsze jest to ze przechodzisz kiedy mozna

    > No właśnie.

    Ale tylko troche ;-P

    > W czym się zdziwię - jak nie będzie dodatkowych dowodów, to będziesz
    > domyślnie winny, jak miałeś ustąpić a nie ustąpiłeś.

    Zdziwisz sie jak sie dowiesz ze co prawda miałes pierwszenstwo ale inne
    okolicznosci w tym niewielka predkosc wskazuje ze mogłes spokojnie
    wyhamować a jednak wolałes zrobic dzwona.

    > Kamerki nie mają z tym nic wspólnego. Od zawsze jak wymuszasz
    > pierwszeństwo jesteś domyślnie winnym.

    Winny jest ten który jako ostatni mogł uniknac zderzenia.

    > Nie ma takiego przepisu. Natomiast jest taki zabraniający
    > wyprzedzania i omijania. I jest notorycznie łamany.

    OK, myslałem ze jest jakies rozporzadzenie ktore kaze takie skrzyzowania
    eliminowac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 86. Data: 2019-12-15 21:03:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.12.2019 o 16:59, Budzik pisze:

    > Ale jednoczesnie mozna tez np rzpecidzic na czerwonym co uczy myslenia ze
    > tak naprawde najwazniejsze jest to ze przechodzisz kiedy mozna

    > Ale tylko troche ;-P

    Daj spokój;)

    > Zdziwisz sie jak sie dowiesz ze co prawda miałes pierwszenstwo ale inne
    > okolicznosci w tym niewielka predkosc wskazuje ze mogłes spokojnie
    > wyhamować a jednak wolałes zrobic dzwona.

    No wcale się nie zdziwię. O ile będą takie okoliczności to będzie
    dyskusja. Jak nie ma to jest domyślnie winny ten co pierwszeństwa nie
    ustąpiła a powinien i żadnego "wariactwa" w tym nie widzę.

    > Winny jest ten który jako ostatni mogł uniknac zderzenia.

    Tak średnio bym powiedział.

    > OK, myslałem ze jest jakies rozporzadzenie ktore kaze takie skrzyzowania
    > eliminowac.

    Nie ma, a nawet jak by było, to nie zmienia, że nie wolno na nich
    wyprzedzać/omijać.

    --
    Shrek