  • 1. Data: 2012-08-01 00:07:54
    Temat: Losowe wariactwo klawiatury...
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Cześć

    Od jakiegoś czasu męczy mnie - w losowych momentach pojawiający się -
    problem. Otóż komputer ni z gruszki, ni z pietruszki zaczyna się zachowywać
    tak, jak gdyby cały czas miał wciśnięty na klawiaturze przycisk ,,strzałka w
    lewo". Co ciekawe, odpięcie klawiatury po wystąpieniu takiego momentu,
    niewiele zmienia - dalej całość zachowuje się tak, jak gdyby klawiatura
    podpięta była i ,,strzałka w lewo" wciśnięta była...

    Czego już spróbowałem?
    - podpinania klawiatury do innego portu USB
    - podmiany klawiatury na inny egzemplarz
    - aktualizacji sterowników do niej (to model G11 Logitecha)
    - przegrzebałem detalicznie wszystkie uruchomione aplikacje pod kątem
    skrótów klawiaturowych - nigdzie nie widzę, by coś przechwytywało wciśnięcie
    ,,strzałki w lewo"

    System to Vista x64. Swoje kilka lat już ma - to fakt, ale działa. Łatana na
    bieżąco.

    Problem sprzętowy? Czy też raczej coś w systemie bruździ?
    Stąd pytanie idzie i na pl.comp.os.ms-windows.vista, jak i na pl.comp.pecet.

    [ Nie pokonasz kobiety w kłótni, to niemożliwe. Nie wygracie, bo jeśli ]
    [ chodzi o kłótnię, to my mamy pod górkę. Bo my musimy mówić z sensem. ]
    [ (Chris Rock) ]

  • 2. Data: 2012-08-01 02:04:59
    Temat: Re: Losowe wariactwo klawiatury...
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 01.08.2012 o 00:07 Przemysław Ryk <p...@g...com> pisze:

> [...]
    >
    > Problem sprzętowy? Czy też raczej coś w systemie bruździ?
    > Stąd pytanie idzie i na pl.comp.os.ms-windows.vista, jak i na

    Kilka lat wstecz mialem podobny problem. Przyczyna byla zagieta gumka pod
    klawiszem. Sprobuj rozebrac klawiature w okolicach tego przycisku i zobacz
    czy nie ma tam jakiegos paprocha.

    Jednakze pisales, ze zmieniales klawiature na inna i objaw byl ten sam, to
    albo jakis syf Ci sie zadomowil w systemie, albo cos na plycie zaczyna
    szwankowac. Nic innego nie przychodzi mi do glowy.

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 3. Data: 2012-08-01 02:27:53
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 01 Aug 2012 02:04:59 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):

    > Kilka lat wstecz mialem podobny problem. Przyczyna byla zagieta gumka pod
    > klawiszem. Sprobuj rozebrac klawiature w okolicach tego przycisku i zobacz
    > czy nie ma tam jakiegos paprocha.

    W dwóch klawiaturach na raz? :(

    > Jednakze pisales, ze zmieniales klawiature na inna i objaw byl ten sam, to
    > albo jakis syf Ci sie zadomowil w systemie,

    To raczej wykluczam - system służy do pracy. Jak się chcę pobawić w
    testowanie czegoś niewiadomego, to od tego mam wirtualną maszynę.

    > albo cos na plycie zaczyna szwankowac.

    To mnie martwi. :(

    > Nic innego nie przychodzi mi do glowy.

    :(

    [ To jest komiczne, że mężczyzna, który się nie musi troszczyć o nic na ]
    [ świecie, żeni się. (Eminem) ]

  • 4. Data: 2012-08-01 07:56:09
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Wed, 1 Aug 2012 00:07:54 +0200, Przemysław Ryk wrote:

    > - podpinania klawiatury do innego portu USB

    Może tam podpiąć coś na PS2?
    Ja miałem taki problem z myszką USB. Skutecznie (w losowych porach)
    załatwiał ją sterownik PLC podłączony przez USB. Maszyna produkcyjna, i
    nie mogłem zbytnio bawić się w przestoje.
    Problem rozwiązał się przez podłączenie mysz PS2.

    --
    Artur 'bzyk' Frydel.
    Nie ma tego złego, co by nam nie wyszło.

  • 5. Data: 2012-08-01 07:57:53
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Wed, 1 Aug 2012 00:07:54 +0200, Przemysław Ryk wrote:

    > - podpinania klawiatury do innego portu USB

    Możesz tam podpiąć coś na PS2?
    Ja miałem taki problem z myszką USB. Skutecznie (w losowych porach)
    załatwiał ją sterownik PLC podłączony przez USB. Maszyna produkcyjna, i
    nie mogłem zbytnio bawić się w przestoje.
    Problem rozwiązał się przez podłączenie myszy PS2.

  • 6. Data: 2012-08-01 10:55:54
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2012-08-01 00:07, Przemysław Ryk pisze:
> [...]
    > tak, jak gdyby cały czas miał wciśnięty na klawiaturze przycisk ,,strzałka w

    Masz podpięty jeszcze jakiś kontroler? Dżojstik, pad, tablet graficzny?

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 7. Data: 2012-08-01 14:07:15
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 31/07/2012 23:07, Przemysław Ryk wrote:
> [...]
    >
    > Problem sprzętowy? Czy też raczej coś w systemie bruździ?
    > Stąd pytanie idzie i na pl.comp.os.ms-windows.vista, jak i na pl.comp.pecet.

    A nie włączyłeś przypadkiem jakiegoś makra w myszce? Moja nagrywa makra
    on the fly, raz przypadkiem nacisnąłem przycisk nagrywania i podpiąłem
    długą sekwencję klawiszy pod jakiś mało używany przycisk na myszce,
    długo nie mogłem dojść co się dzieje.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 10. Data: 2012-08-01 15:17:52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 01 Aug 2012 10:55:54 +0200, Nathan napisał(a):

    > Masz podpięty jeszcze jakiś kontroler? Dżojstik, pad, tablet graficzny?

    Mysz. Też na USB (Logitech MX1000). Tablet podłączany w razie potrzeby. Do
    tego sterowanie funkcjami monitorów też po USB działa, mniej lub bardziej
    regularnie podpinany jest telefon, czy przenośny dysk.

    [ Życie jest jak psi zaprzęg. Jeśli nie jesteś na przedzie, widok nigdy ]
    [ się nie zmienia. (Lewis Grizzard) ]

  • 9. Data: 2012-08-01 15:17:52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 01 Aug 2012 13:07:15 +0100, kamil napisał(a):

> [...]
    > on the fly, raz przypadkiem nacisnąłem przycisk nagrywania i podpiąłem
    > długą sekwencję klawiszy pod jakiś mało używany przycisk na myszce,

    Mysz nie ma przycisku uruchamiającego nagrywanie makra. Klawiatura takowy
    ma, ale nie ma siły, żebym go przypadkiem nacisnął, albo nie zauważył, że
    jest włączony. :(

    [ Niektóre błędy nie były by tak tragiczne, gdyby nie próby ich ]
    [ naprawienia. (znalezione w necie) ]

  • 8. Data: 2012-08-01 15:17:52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 1 Aug 2012 07:57:53 +0200, Artur Frydel napisał(a):

    > Możesz tam podpiąć coś na PS2?

    Zasadniczo mogę - mam jeszcze jedną luźną klawiaturę na PS/2. Niestety - nie
    mój ulubiony Logitech G11, więc cierpieć katuszę będę straszliwe. Myszy na
    PS/2 już niestety nie posiadam.

> [...]
    > nie mogłem zbytnio bawić się w przestoje.
    > Problem rozwiązał się przez podłączenie myszy PS2.

    Pytanie jednak cały czas pozostaje dla mnie otwarte - pada coś sprzętowo, co
    jest związane z USB, czy jednak jakiś sterownik bruździ? :(

    [ Szarańcza jest plagą, chociaż jeden jej owad nie stanowi potęgi. ]
    [ Podobnie jest z głupcem. (Karol Capek) ]