  • 1. Data: 2012-03-19 17:12:37
    Temat: Lumix LX5 po kabelku
    Od: solar <s...@o...pl>

    Witam
    Dość często zrzucam tylko po parę zdjęć z LX5 i łatwiej mi podpiąć
    aparat pod kabelek niż walczyć z kartą i czytnikiem.
    Problem jest taki, że po kablu nie mogę wykasować zdjęć z karty. Da się
    to jakoś ominąć?

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424

    "Gdyby trójkąty stworzyły sobie boga, ten miałby na pewno 3 boki."
    Monteskiusz

  • 2. Data: 2012-03-19 19:57:47
    Temat: Re: Lumix LX5 po kabelku
    Od: z...@g...com

    On Monday, March 19, 2012 1:12:37 PM UTC-4, solar wrote:
> [...]
    > aparat pod kabelek niż walczyć z kartą i czytnikiem.
    > Problem jest taki, że po kablu nie mogę wykasować zdjęć z karty. Da się

    Musisz powalczyc.

    Trojkat

  • 3. Data: 2012-03-20 12:59:15
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    W dniu 19.03.2012 18:12, solar pisze:
    > Problem jest taki, że po kablu nie mogę wykasować zdjęć z karty. Da
    > się to jakoś ominąć?

    Spróbuję się narazić... Te *kilka* fotek to możesz najpewniej po
    skopiowaniu usunąć wprost z menu aparatu. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 4. Data: 2012-03-20 17:56:35
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 20-03-2012 13:59, Marsjanin pisze:

    > Spróbuję się narazić... Te *kilka* fotek to możesz najpewniej po
    > skopiowaniu usunąć wprost z menu aparatu. :)

    Tak robię, ale to dodatkowe klikanie. A ja generalnie staram się
    poruszać po linii najmniejszego oporu. :)

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Nie potrzeba świątyń, nie potrzeba skomplikowanych filozofii. Mój mózg

  • 5. Data: 2012-03-21 08:31:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2012, solar wrote:

> [...]
    > kabelek niż walczyć z kartą i czytnikiem.
    > Problem jest taki, że po kablu nie mogę wykasować zdjęć z karty. Da się to

    RTFM jakie tryby dostępu po USB obsługuje dany aparat.
    To nie jest tak, że samo podłaczenie załatwia wszystko, w praktyce sa
    wykorzystywane trzy standardy dostępu, do tego różnie nazywane przez
    producentów:
    1. PTP lub photo-cos-tam - i pewnie ten masz wybrany (lub jedyny
    dostępny, acz to mało prawdopodobne), można w nim robić tylko operacje
    "zdjeciowe"
    2. disk, mass storage tudzież podobne okreslenia - w tym trybie aparat
    po USB emuluje czytnik kart, i ten tryb musisz wybrać (o ile go masz)
    jesli chcesz kasowac, kopiowac i w ogóle traktowac kartę jak dysk
    3. video camera, używany do przesyłania obrazu online, w częsci aparatów
    pozwala sterowac np. zoomem, o ile jest - jest zazwyczaj przełaczany
    automatycznie wraz z wyborem zdjęcia/film

    ...drzewiej jeszcze bywało:
    4. ichnie wynalazki producentów, w postaci własnego protokołu, zazwyczaj
    dajace dodatkowe funkcjonalnosci ale oczywiscie nie działajace bez
    wgrania dedykowanych driverów, ale nie mam pojęcia czy w nowym sprzęcie
    jeszcze cos takiego się zdarza. Za czasów Windows 98 :P celował w tym
    Canon

    Rzeczone stare Canony np. nie miały trybu 2. i już (albo PTP, albo
    ichnie drivery, inaczej nici z możliwosci kasowania zdjęć lub dostępu
    do *danych* na karcie nie będacych zdjęciami).

    *Prawie na pewno* masz gdzies w menu wybór trybu dostępu PTP/dysk
    który działa w trakcie kiedy aparat jest ustawiony na zdjęcia lub
    podglad (i z wysokim prawdopodobieństwem aparat sam przełacza się
    na tryb kamery przy właczeniu filmów).
    Z góry zapowiem, że nie, nie nalezy wymagac automagicznosci, bo
    funkcjonalnosc PTP (pozwalajaca np. przesłac zdjecia prosto na
    drukarkę, zdjęcia jako *obraz* z nie bajty w których może być
    jakis .EXE albo .ZIP) nie pokrywa się z tym, co zapewnia dostęp
    do zbiorów w wersji "czytnik" i już.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-03-21 17:41:34
    Od: solar <s...@o...pl>

    > RTFM jakie tryby dostępu po USB obsługuje dany aparat.

    Mam 2 tryby: PC i PTP. PTP nie próbowałem, bo w FM jest napisane "Można
    tylko kopiować dane z karty do komputera."
    Jednak w trybie PC też nie mogę kasować.

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Jeśli kobieta zmęczy się, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia.

  • 7. Data: 2012-03-21 18:31:54
    Od: mt <f...@i...pl>

    solar pisze:

    > Mam 2 tryby: PC i PTP. PTP nie próbowałem, bo w FM jest napisane "Można
    > tylko kopiować dane z karty do komputera."
    > Jednak w trybie PC też nie mogę kasować.

    A karta nie ma tego wihajstra przestawionego na pozycję "Lock"?

    --
    marcin

  • 8. Data: 2012-03-21 20:10:29
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-03-20 18:56, solar pisze:

    > Tak robię, ale to dodatkowe klikanie. A ja generalnie staram się
    > poruszać po linii najmniejszego oporu. :)

    Masz prawdopodobnie w aparacie funkcję "kasuj wszystkie" albo "formatuj
    kartę".

    --
    pozdrawiam,
    W.

  • 9. Data: 2012-03-21 23:46:21
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 21-03-2012 20:10, V-Tec pisze:

    > Masz prawdopodobnie w aparacie funkcję "kasuj wszystkie" albo "formatuj
    > kartę".

    Mam nawet "kasuj wybrane", ale to nadal jest rozwiązanie połowiczne, bo
    po ściągnięciu zdjęć, muszę dłubać w menu aparatu.
    A mi wciąż chodzi o "przenieś zdjęcia", a nie "kopiuj zdjęcia" po kabelku.
    Karta nie jest read only.

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Kiedy już jajogłowi ukradli księżyc, spotkali w drodze powrotnej

  • 10. Data: 2012-03-21 23:58:40
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 21 mar 2012 w liście [news:jkdlno$eef$1@inews.gazeta.pl] solar
    [s...@o...pl] napisał(a):

> [...]
    > połowiczne, bo po ściągnięciu zdjęć, muszę dłubać w menu aparatu.
    > A mi wciąż chodzi o "przenieś zdjęcia", a nie "kopiuj zdjęcia" po

    Domyślam się w czym problem, bo sam miewałem tak kilka razy: zgrałem
    zdjęcia przez kabelek i zapomniałem wykasować ich w aparacie. I
    oczywiście w najmniej spodziewanej chwili okazuje się, że karta jest
    pełna i trzeba ręcznie kasować pojedyncze zdjęcia, bo wszystkich już
    nie można (coś się tam w międzyczasie pstryknęło).

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/