  • 1. Data: 2012-03-19 15:02:36
    Temat: lumix fx 150 - video system
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    kumpel sciagnal ze stanow ten aparat i przeszkadza mu, ze w menu video jest
    tylko NTSC (co mnie osobisice nie dziwi, skoro to sprzet przeznaczony na
    rynek amerykanski). jednak sporo sprzetu ma mozliwosc wyboru systemu
    kodowania kolorow, przynajmniej pomiedzy PAL a NTSC. poradzilem mu wgranie
    europejskiej wersji firmware, ale stwierdzil, ze wszystko w tym aparacie
    jest wgrane na sztywno, a aktualizacje dotycza tylko drobiazgkow w menu i
    ze zmiana systemu jest zwiazana z umowami handlowymi i regionami (tam mu
    ponoc powiedzieli w serwisie. nie bede tego komentowal).
    nie bede dluzej sam madralowal i polecal co moze zrobic, bo nie mam tego
    aparatu w reku, ale czy moze ktos zna te sytuacje i wie, jak mozna zmusic
    ten aparat do nagrywania wideo w systemie PAL?
    z gory dzieki. <rs>

  • 2. Data: 2012-03-19 15:29:08
    Temat: Re: lumix fx 150 - video system
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 2012-03-19 16:02, rs pisze:
> [...]
    > aparatu w reku, ale czy moze ktos zna te sytuacje i wie, jak mozna zmusic
    > ten aparat do nagrywania wideo w systemie PAL?

    Żaden aparat nie nagrywa w systemie PAL ani w NTSC. To nawet nie są
    systemy wideo, a TV. Aparaty nagrywają w formatach cyfrowych, te
    systemy dotyczą tylko sygnału na wyjściu wideo. Rozwiązanie jest
    sprzętowe, firmware nic do tego nie ma.
    --
    We all go a little mad sometimes.
    Norman Bates

  • 3. Data: 2012-03-19 15:49:00
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 19 Mar 2012 16:29:08 +0100, Pawel Gancarz wrote:

> [...]
    > systemy wideo, a TV. Aparaty nagrywają w formatach cyfrowych, te
    > systemy dotyczą tylko sygnału na wyjściu wideo. Rozwiązanie jest

    dzieki. nie wdajac sie w dywagacje czym tak naprawde, sa te systemy, glowna
    kwestia tutaj jest, jak umozliwic, zeby w menu byla mozliwosc wyboru
    PAL/NTSC albo tylko PAL? <rs>

  • 4. Data: 2012-03-19 15:56:43
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    W dniu 19.03.2012 16:29, Pawel Gancarz pisze:
> [...]
    > systemy wideo, a TV. Aparaty nagrywają w formatach cyfrowych, te
    > systemy dotyczą tylko sygnału na wyjściu wideo. Rozwiązanie jest

    Jeśli można... PAL od stosowanego niegdyś u nas SECAM-u różnił się zapisem
    informacji o kolorze, jednak nie wielkością obrazu - oba miały 625
    poziomych linii (analogowych), o długości odpowiadającej standardowi
    4×3. Natomiast jeśli chodzi o NTSC, tam dodatkowo jest różnica w
    proporcjach obrazu. Linii było 525, ale obraz był proporcjonalnie szerszy.

    Na Wikipedii jest tabelka?, według której ustandaryzowany cyfrowo obraz
    PAL ma rozdzielczość 768×576 (współczynnik 1,333 = 4×3), a NTSC -
    720×480 (współczynnik 1,5 = 3×2).

    Może więc o to chodzi pytającemu? Co do kodowania kolorów itp. to
    najczęściej jest to MJPEG, i moim skromnym zdaniem najlepiej, gdy to
    jest MJPEG... Zakodować to sobie można już samemu, byleby karta pamięci
    miała odpowiednią przepustowość przy nagrywaniu.
    ________
    1. http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Video_Standards.sv

    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 5. Data: 2012-03-19 17:59:40
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 19 Mar 2012 16:56:43 +0100, Marsjanin wrote:

> [...]
    >
    > Na Wikipedii jest tabelka?, według której ustandaryzowany cyfrowo obraz
    > PAL ma rozdzielczość 768×576 (współczynnik 1,333 = 4×3), a NTSC -

    nie, nie. chodzi mi tylko o to, jak w menu tego aparatu, umozliwic wybor
    opcji PAL. tylko o to. teorie ktora stoi za kodowaniem wideo i
    charakterystyk jego standardow znam i nie jest to cos, co mnie teraz
    interesuje. <rs>

  • 6. Data: 2012-03-19 18:59:02
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 2012-03-19 16:49, rs pisze:

    > dzieki. nie wdajac sie w dywagacje czym tak naprawde, sa te systemy, glowna
    > kwestia tutaj jest, jak umozliwic, zeby w menu byla mozliwosc wyboru
    > PAL/NTSC albo tylko PAL?<rs>

    Zakładając, że wersja amerykańska ma ten sam, nieokrojony przetwornik
    cyfrowo-analogowy sygnału wideo, a jedynie wyłączoną opcję PAL w menu,
    to być może jakieś wgranie "na siłę" firmware dla wersji europejskiej...
    IMHO gra nie warta świeczki, problem dotyczy wyłącznie przypadku
    odtwarzania bezpośrednio z aparatu na zabytkowych już odbiornikach TV
    bez HDMI. Zawsze można nagrać na płytkę i puszczać z odtwarzacza DVD.

  • 7. Data: 2012-03-19 19:08:17
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 19 Mar 2012 19:59:02 +0100, Pawel Gancarz wrote:

> [...]
    > odtwarzania bezpośrednio z aparatu na zabytkowych już odbiornikach TV
    > bez HDMI. Zawsze można nagrać na płytkę i puszczać z odtwarzacza DVD.

    tez uwazam, ze gra nie warta swieczki, ale kumpel prosil, wiec dopytuje.
    <rs>

  • 8. Data: 2012-03-19 19:11:18
    Od: "StaM" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    rs <n...@n...spam.pl> napisał(a):

> [...]
    > tylko NTSC ...
    > jak mozna zmusic
    > ten aparat do nagrywania wideo w systemie PAL?
    Zaopatrzyc sie w TV odbiornik posiadajacy sytemy NTSC i PAL, lub ogladac
    nagrania w czarno/bialym na PAL TV.

  • 9. Data: 2012-03-19 19:30:20
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik rs napisał:
> [...]
    > opcji PAL. tylko o to. teorie ktora stoi za kodowaniem wideo i
    > charakterystyk jego standardow znam i nie jest to cos, co mnie teraz

    Poszukaj instrukcji serwisowej do tego aparatu. Nie instrukcji obsługi
    dla użytkownika, tylko dla naprawiacza. Być może trzeba wejść w menu
    serwisowe i przestawić. Jest wyjątkowo mało prawdopodobne, żeby
    produkowano z innych układów aparaty na rynek amerykański i z innych na
    europejski. Czasami wejście do menu serwisowego wymaga użycia magicznej
    kombinacji klawiszy, czasami jakiegoś pilota serwisowego.
    Maciek

  • 10. Data: 2012-03-19 20:27:52
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 19 Mar 2012 20:30:20 +0100, Maciek wrote:

> [...]
    > europejski. Czasami wejście do menu serwisowego wymaga użycia magicznej
    > kombinacji klawiszy, czasami jakiegoś pilota serwisowego.

    o! to jest jakis plan. dzieki. <rs>