  • 1. Data: 2022-06-01 05:08:59
    Temat: MCU/FPGA software
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    Problemy z dostępnością są znane. Tymczasem MCU firmy Espresif są
    dostępne. Nawet w lepszych cenach niż wielkosalonowa konkurencja i
    nawet z lepszymi parametrami/możliwościami. Ale... Z instalacją ESP-IDF
    p*****le się już 3 dni i dalej nie działa wszystko tak jak trzeba. I nie jestem
    w tym jedyny, bo na forach Espressif jest od cholery wątków związanych
    z tym problemem. Może z tego powodu te układy zalegają w magazynach
    dystrybutorów?! Czyżby problemem było napisanie jednorodnej porządnej
    instalki? Nie rozumiem tego...

    Teraz FPGA... Spartanów-6 (Xilinx), których chętnie używałem nie kupisz.
    Tymczasem Efinix oferuje dosyć ciekawą serię Titanium. Cena zdecydowanie
    lepsza, parametry/możliwości podobne (pewne lepsze/pewne gorsze), ale
    trochę akrobacji i chyba dałbym radę przerobić ze Spartana na Titanium.
    Ale... Soft "prawie" darmowy. Nie ma nawet trial version. "Prawie" to znaczy,
    że musisz kupić w Digikeyu evaluation boarda za 35$(XYLONI-seria TRION).
    Kłamstwo 1) W Digikeyu cena 75$
    Kłamstwo 2) Stan magazynowy=0

    Titanium evaluation board kosztuje 360$, ale też na magazynie 0.

    Czyli co? Idę do sklepu, chcę kupić gacie. I nieważne czy będzie mój rozmiar
    czy nie, najpierw muszę kupić bilet do sklepu. Tyle za bilet nie dam!!

    Aha.. Z symulatorem też coś "kręcą" jak wynika z ich strony. Że coś się da,
    ale trza coś dokupić(ModelSim License) i takie tam..

    Projekt - tylko Verilog/VHDL, ale to na osobny wątek.

    No i na koniec pytanie.. O co tu chodzi? Chcą sprzedawać produkty czy nie?