  • 1. Data: 2022-05-30 19:23:53
    Temat: Miernika LRC się szuka
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Doktoryzuję się w sprawie mostków LCR i w cenie do 2 kzł królują
    chińskie. OK, nie musi być złe, choć firma, której nazwy nie jestem w
    stanie powtórzyć, nie jest mi znana.
    Wolałbym stacjonarny, ale wygląda na to, że reczniaki są tańsze a nie
    gorsze parametry mają. Dziwne trochę, że często shipping kosztuje
    więcej, niż połowa miernika.
    Taki model: TH2822D. Ktoś ma? Albo na podstawie parametrów może
    powiedzieć, czy to shit, czy coś w miarę sensownego?
    Tu szczegółowy opis:
    http://www5.biall.com.pl/BAZA_PRODUKTOW_SMB/107762/1
    07762.KARTA..2018-04-10.1.pdf
    Albo może ktoś zaproponuje coś lepszego.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2022-05-30 20:06:12
    Temat: Re: Miernika LRC się szuka
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-05-30 o 19:23, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Albo może ktoś zaproponuje coś lepszego.

    Ja mam taki:

    https://ndn.com.pl/pl/mostki-rlc/2265-mostek-lcr-703
    -appa-100khz-dokl-020-usb.html?search_query=APPA+703
    &results=2

    Nie mam pojęcia czy lepszy - sam sobie porównaj deklarowane parametry.
    Co mogę powiedzieć. Jak szukałem to mi wyszło, że wystarczająco dobre
    dla mnie parametry w najniższej cenie to ten właśnie. Ale minęło z 4..6
    lat to sytuacja może być inna.

    Używam sporadycznie, praktycznie zawsze z tą pincetą wtykaną w potrójne
    podłużne gniazda.
    Jak go wyciągam (po kilku miesiącach) to zawsze go trochę wygrzeję i
    potem kalibruję. Jak do kalibracji chce 'Open' to zbliżam końcówki
    pincety na odległość taką jak 0603 (bo takie kondensatory głównie
    mierzę) i opieram o kartkę leżącą na biurku (żeby końcówki nie drżały w
    czasie kalibracji (no i jak potem mierzę elementy to też leżą na tej
    kartce).
    P.G.

  • 3. Data: 2022-05-30 20:15:57
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Albo może ktoś zaproponuje coś lepszego.

    LUTRON LCR-9184 jest OK.

    Pozdrawiam, Piotr.

  • 4. Data: 2022-05-30 20:44:59
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > Wolałbym stacjonarny, ale wygląda na to, że reczniaki są tańsze a nie
    > gorsze parametry mają.

    ET4410: 100kHz, dokładność 0.1%, 16 stałych częstotliwości
    1,4 k pln na aliexpresach

    Jak zejdziesz z 0,1% do 0,2%, znajdziesz takie do 100 kHz z
    płynna zmianą częstotliwości pomiaru za mniej niż tysiaka
    i dziś w takie bym celował.

  • 5. Data: 2022-05-30 21:25:41
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 30.05.2022 o 20:06, Piotr Gałka pisze:

    > Ja mam taki:
    > https://ndn.com.pl/pl/mostki-rlc/2265-mostek-lcr-703
    -appa-100khz-dokl-020-usb.html?search_query=APPA+703
    &results=2

    Używałem taki w robocie i fajny sprzęt. Plus, że można wybrać
    częstotliwość pomiarową zdaje się nawet 100 kHz (co wtedy mierzy to inna
    sprawa, ale wybrać się da;). Ale to pewnie standard. W zestawie szczypce
    do elementów SMD. Na dokładności się nie skupiałem...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 6. Data: 2022-05-31 00:08:03
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    alojzy nieborak wrote:

    > Jak zejdziesz z 0,1% do 0,2%, znajdziesz takie do 100 kHz z
    > płynna zmianą częstotliwości pomiaru za mniej niż tysiaka
    > i dziś w takie bym celował.

    Tylko po co 0.1%? Indukcyjności o takiej tolerancji nie robią,
    kondensatora 0.1% raczej w życiu nie zobaczy, a na oporniku jest
    napisane, ile ma. ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2022-05-31 13:54:45
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-05-30 o 20:44, alojzy nieborak pisze:
    > ET4410: 100kHz, dokładność 0.1%, 16 stałych częstotliwości
    > 1,4 k pln na aliexpresach

    Wielkie dzięki, ET4410 wygrał "przetarg". Pomiar bardzo małych
    rezystancji też się przyda, nie pisałem o tym wcześniej.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2022-06-27 16:00:09
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    To i ja się trochę zdoktoryzowałem i mam zagwozdkę.
    Pomijając fakt, że chyba nie ma górnej granicy ceny (patrząc na R-S, czy
    chociażby LCR-8000), to widze wyraźny podział na mostki w zależności od
    częstotliwości pomiarowej.
    Przykłądowy GWInstek serii LCR-6000 jest produkowany jako 2kHz, 20kHz,
    100kHz, 200kHz i 300kHz. Dlaczego tak "gęsto" rozdzielili ten parametr i
    co tak naprawdę daje 100kHz w stosunku do przykładowo 2kHz?
    Przegrzebałem co mogłem/znalazłem, ale nigdzie nie ma informacji o
    dokładnościach czy zakresach w zależności od modelu. Wszędzie tylko dane
    dla całej rodziny. Skoro jednak tak rozdzielają, to powód musi być
    (pomijając zdroworozsądkowe podejście, iż wyżej potrzeba gdy mierzysz
    mniej ;) ).

    Ktoś ma jakąś wiedzę w temacie i zechce się podzielić, albo dotarł do
    informacji jak to w teorii/praktyce wygląda?

    Mam potrzebę mierzenia nH i pF, no i się zastanawiam...

    Irek.N.

  • 9. Data: 2022-06-27 20:14:07
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Irek.N. wrote on 27.06.2022 16:00:

    > Ktoś ma jakąś wiedzę w temacie i zechce się podzielić, albo dotarł do
    > informacji jak to w teorii/praktyce wygląda?
    >
    > Mam potrzebę mierzenia nH i pF, no i się zastanawiam...

    Takie naprawdę pojedyncze nH, czy raczej kilkaset nH?
    I czy to są w miarę czyste H i F czy mieszanka w bliżej nieokreślonych
    proporcjach?

  • 10. Data: 2022-06-27 22:13:38
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Takie naprawdę pojedyncze nH, czy raczej kilkaset nH?
    > I czy to są w miarę czyste H i F czy mieszanka w bliżej nieokreślonych
    > proporcjach?

    Od pojedynczych nH chętnie, ale to chyba sensu nie ma, pewnie dokładniej
    będzie obliczyć.

    Gorzej, bo w jednym przypadku wyszła mi pojemność w okolicach 800fF.
    Zupełnie nieznane mi rejony, będzie zabawnie.

    Miłego.
    Irek.N.