  • 21. Data: 2009-06-24 18:24:10
    Temat: Re: MEDIA CENTRE - budowa od podstaw - jakie podzespoly
    Od: games <g...@g...home.pl>

    "
    > Jeżeli nie będzie grać w najnowsze gry, to nic go nie zaboli :)
    > Obecnie mam sprzęt VIA C3 800MHz, z marną zintegrowaną grafiką VIA,
    > 512MB RAM. Cały sprzęt średnio zużywa 8-10W.
    > Chodzi na nim Windows 2003 Server i parę usług. Bez problemu się na nim
    > pracuję. Do oglądania stronek nadaję się rewelacyjnie.
    >
    > Wierze, że sprzęt z serii ION będzie śmigał aż za dobrze :)
    "

    8-10W ??????????

    Nie wiem jak to pomierzyles ale nie mniej niz 100W pobiera taki sprzet.
    W tej chwili pisze to na DualCore 3.2Ghz + monitor 20'' i pobor mocy to
    160W Playtation3 120W odtwarzajac film z BlueRay a Dreambox 40W.

  • 22. Data: 2009-06-24 18:27:56
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Uzytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisal w wiadomosci
    > "
    > "
    >
    > Obawiam sie ze przespales cala epoke telewizji cyfrowej i masz duze braki.
    > Dreambox to nie jest tuner z bajerami ale wlasnie media center, maly o
    > niskim poborze mocy i ze sprzetowym dekodowaniem DVB-T,S,C .
    >
    > W przypadku DM nic nie musisz budowac ani instalowac wszystko masz w
    > komplecie wlaczasz i dziala i to bez zadnej karty !
    >
    > Twoj media center zezre minimalnie 150-200W bedzie sie grzal jak smok,
    > bedzie wielki jak smok i bedzie ryczal jak smok.

    Mój "pozera" cale 50W i to maksymalnie, a nie minimalnie, do tego nie ma
    zadnej ruchomej czesci oprócz dysku twardego, wiec nie bardzo ma czym
    ryczec. Wymiary ma tez mniejsze niz DM :) To by bylo na tyle.

    Pozdrawiam.

    M.

  • 23. Data: 2009-06-24 18:32:01
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W tej chwili pisze to na DualCore 3.2Ghz + monitor 20'' i pobor mocy to
    > 160W Playtation3 120W odtwarzajac film z BlueRay a Dreambox 40W.

    8-10W bierze płyta, cpu i ram w idle. Jak puszcze jakieś kopiowanie z
    kompresją w locie to będzie 20W.

    M.

  • 24. Data: 2009-06-24 18:43:07
    Od: games <g...@g...home.pl>

    MarlonB pisze:

    > Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości

    > 8-10W bierze płyta, cpu i ram w idle. Jak puszcze jakieś kopiowanie z
    > kompresją w locie to będzie 20W.
    >
    > M.

    I ten super sprzet odtwarza MPEG4 na fullHD ?

  • 25. Data: 2009-06-24 23:05:38
    Od: payol <p...@g...com>

    > maly o niskim poborze mocy i ze sprzetowym dekodowaniem DVB-T,S,C .
    > W przypadku DM nic nie musisz budowac ani instalowac wszystko masz w
    > komplecie wlaczasz i dziala i to bez zadnej karty !

    .... zeby bylo jasne: wlaczam, i mam polsat, n-ke i cyfre plus bez
    zadnej karty? - w takim wypadku, fakt przespalem troche.
    co do instalacji....i o to chodzi... ja chce instalowac, chce
    modifikowac, chce dodawac badz odejmowac aplikacja - cala frajda w
    tym.
    Na temat grzania sie, ryczenia i wielkosci napisal juz MarlonB :)

    jedyna rzecz ktora jest mnie sklonna do zastanowienia sie na db to ten
    twoj brak karty :) oczywiscie zaden sharing itp nie wchodzi w
    rachube :)

    peace
    Payol

  • 26. Data: 2009-06-25 08:40:06
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    > I ten super sprzet odtwarza MPEG4 na fullHD ?

    No właśnie to nie sprzęt do tego. Po dołożeniu karty graficznej, która zrobi
    to sprzętowo (chłodzona pasywnie) czyli odtwarzać będzie wszystko zabierze
    maks 40W.

    M.

  • 27. Data: 2009-06-25 10:19:54
    Od: payol <p...@g...com>

> [...]
    > to sprzętowo (chłodzona pasywnie) czyli odtwarzać będzie wszystko zabierze

    Dobra zostawmy juz tego dreamboxa :) ogladalem troche na youtube i na
    lakim screeny i moze uzyteczne to jest ale graficznie menu jest
    cienkie jak chinskie playery. Emtec Qube wyglada duzo ladniej.
    Niewazne.

    Marlon rozgladalem sie wczoraj za obudowami..... i wiekszosc jak widze
    ma miejsce na zasilacz, bynajmniej w angielskich sklepach ktore
    sprawdzalem. Czy znasz jakies obudowy ktore sa wyraznie pod ta
    plyte... ? Z tego co podales to cenowo 200 funtow, to dla mnie za
    duzo, wiec caly czas sie zastanawiam nad ta obudowa z ebuyera
    http://www.ebuyer.com/product/135498, duza ale wrazie czego da
    mozliwosci rozbudowy, do tego blue raya moge kupic odtwarzacz normalny
    a nie jak w innych slim. Dysk tez 3.5 wejdzie ladnie....
    Co myslisz? moze znasz adresy jakis sklepow w ktorych moglbym cos
    znalezc?

    pozdrawiam
    Payol

  • 28. Data: 2009-06-25 10:40:13
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "payol" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]

    ma miejsce na zasilacz, bynajmniej w angielskich sklepach ktore
    sprawdzalem. Czy znasz jakies obudowy ktore sa wyraznie pod ta

    (to cholerstwo znowu mi nie cytuje :/ )
    Obudowa, którą chcesz jest OK. Będziesz miał dużo miejsca. Zasilacz Ci nie
    potrzebny jeśli zdecydujesz się na płytę Zotac ION z Atomem 330 (2
    rdzenie) - płyta ta ma elektronikę do zasilania DC/DC w sobie zintegrowaną z
    płytą. Wystarczy zewnętrzny zasilacz laptopowy dostarczony w zestawie z
    płytą. Minusem tej płyty, to jeden wiatrak na CPU (bardziej się grzeje niz
    jednordzeniowy). Druga opcja, to kupić płytę, która ma złącze na zwykły
    zasilacz ATX (np Zotac ION z Atomem 230 ), do tego dokupić elektronikę np:
    PICO PSU DC/DC 60W Mini ITX i zasilacz laptopowy. ALBO zwykły zasilacz ATX,
    ale odradzam, bo to hałasuję bez senu.

[...]

    Obudowa ładna i tania, na bank będzie pasować. Co do jej kupna, to możesz
    przecież kupić ją właśnie z tego sklepu ebuyer :)

    Pozdrawiam.

    M.

  • 29. Data: 2009-06-26 09:09:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    games wrote:
> [...]
    > W przypadku DM nic nie musisz budowac ani instalowac wszystko masz w
    > komplecie wlaczasz i dziala i to bez zadnej karty !

    ale on juz potrafi odtwarzac muzyke i filmy z dysków w sieciowych oraz
    streamowac sygnal tv po sieci? tudziez nagrywac do wskazanego katalogu w
    sieci?

  • 30. Data: 2009-06-26 09:17:18
    Od: nobi12345 <n...@...dwa.lub.tlen.pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 03:10:31 -0700 (PDT), payol napisał(a):

    > z gory dzieki za pomoc
    > Peace
    > Payol

    A może coś takiego ?