  • 11. Data: 2009-06-24 14:49:45
    Temat: Re: MEDIA CENTRE - budowa od podstaw - jakie podzespoly
    Od: payol <p...@g...com>

    > W zestawie jest wszystko. Zewnetrzny zasilacz równiez.
    >
    > Polecam dysk 2.5 cala z obrotami 5400 ze wzgledu na cisze i
    > energoszczednosc - szybkosc dysku w media center nie jest jakos super wazna.
    > W zaleznosci od posiadanej gotówki mozesz zakupic dysk SSD, aby miec 100%
    > cisze, ale to juz przerost formy przy obecnych cenach.

    niestety 2.5 to narazie tylko 500gb - dzis dowiedzialem sie ze seagate
    przysle nam 640gb ale ogolnie w sprzedazy narazie 500gb - dla mnie to
    za malo, oczywiscie moge cos podlaczyc zewnetrznego np: drobo z 4TB
    dyskami :) ale na poczatek mam juz gotowego 1.5TB - 3.5 inch
    wypelnionego filmami i seriali z przygotowana parytcja na system.

    > Ram dokupisz DDR2, który jest bardzo tani - nie musi byc szybki.

    jak myslisz 2gb czy od razu 4 ?

    > Obudowa to wazna rzecz, niestety musi byc ladna i dobrej jakosci. Dlaczego
    > niestety? Bo takie sa dosc drogie. Ponizej kilka ladnych obudów, nie jest
    > tego za wiele na rynku:http://kilokat7.wordpress.com/2008/09/05/htpc-
    cases-the-good-bad-ugly/
    > Sam bede skladal podobna maszyne dokladnie z plyta Zotac ION i ponizsza
    > obudowa:http://www.quietpc.com/gb-en-gbp/products/ht
    pccases/hfx-minimetal-cas...
    > Obudowa ta jest przystosowana do pasywnego chlodzenia tego co w srodku -
    > wazna sprawa przy budowaniu cichego zestawu.

    kurcze ceny masakryczne :) sama obudowa moze wiecej kosztowac niz cale
    wnetrzne :)
    moj player docelowo ma sie znajdowac w szafce za szybko wiec mysle ze
    to da wyciszenie. No ale widze ze tak czy siak 100 funtow to chyba
    minimum na obudowe.
    Powiedz mi jeszcze prosze, widze ze czesc obudow mozna kupic z
    pilotami..... jak te piloty dzialaja z winda? - ja narazie znalazlem
    ciekawe rozwiazanie - klawiatury bezprzewodowe microsoftu z
    joystickiem - specjalnie do media centre.

    peace
    Payol

  • 12. Data: 2009-06-24 14:59:16
    Od: games <g...@g...home.pl>

    payol pisze:

> [...]
    > chinskie male i duze playery konczac na kilku wersjach Emteca oraz
    > przerobce starego xboxa na media centre. W kazdym mi czegos brakuje,
    > wiec prosze jezeli pisze o media centre to chodzi mi o komputer ktory
    > bedzie pracowal na windzie, sluzacy do ogladania filmow ale takze na
    > szybko przegladniecia stron www czy sprawdzenia poczty! - w tym
    > temacie jestem juz okreslony i nie zamierzam wracac do sprawdzania
    > kolejnych urzadzen ktore beda fajne ale nie beda spelniac moich
    > wymagan. Nie chce sie bawic w linuxa, niechce dodawac dodatkowych
    > urzadzen.... to tyle woli wyjasnienia :)

    Nie jestem z innej bajki jak wczesniej napisalem do gier Playstation3
    do TV Dreambox a do pracy Pecet.

    DBOX to inna para kaloszy niz Dreambox, dreambox 800, 8000 to wlasnie
    jest media center ze sprzetowymi dekoderami Mpeg2,4. Male, funkcjonalne
    i nie rzezi po nocach o rachunku za energie nie wspomne .

    "> Przerabialem juz mase urzadzen: poczawszy od emprexa, przez iomege,
    > chinskie male i duze playery konczac na kilku wersjach Emteca oraz
    > przerobce starego xboxa na media centre."

    lubisz rzezbic w gownie z tego co napisales wiec zycze powodzenia.

  • 13. Data: 2009-06-24 15:22:34
    Od: payol <p...@g...com>

> [...]
    > jest media center ze sprzetowymi dekoderami Mpeg2,4. Male, funkcjonalne
    > i nie rzezi po nocach o rachunku za energie nie wspomne .

    pisze o rachunkach za energie a jednoczsnie zamiast jednego urzadzenia
    chcesz uzywac 3 -> playstation, komputer i dreambox... gdzie
    konsekwencja?

    > lubisz rzezbic w gownie z tego co napisales wiec zycze powodzenia.

    wole nie wnikac dlaczego w kazdym poscie piszesz o gownie i
    rzezbieniu... wole nie wiedziec

    i jak juz sie tak uparles to prosze :

    Powerful receiver for digital TV and Radio programs.

    - 300 MHz MIPS Processor
    - Linux Operating System ->>>>>>>>> caly czas pisalem o windowsie....

    - OLED - Display
    - MPEG-2 / H.264 Hardware decoding

    - Tuner: DVB-S, optional: DVB-C, DVB-T ->>>>>>>>> dvb-s -> po co? i
    tak np polsat bede sobie mogl w d wsadzic. Ok zgodze sie na DVB-T -
    optional :)

    - Tuner Module, Plug&Play
    - 1 x Smartcard-Reader
    - V.24/RS232 Interface
    - 10/100Mbit Ethernet Interface
    - 1 x Scart (RGB, FBAS or S-Video)
    - DVI
    - 2 x USB 2.0 ->>>>>>>>>>>>>>>> to wyraznie za malo jak na media
    centre -> podlacz dysk zewnetrzny, klawiature..... aa zapomnialem
    zapytac - jest jakas klawiatura ktora bedzie z tym dzialac?

    - analog modem
    - S/PDIF Interface for digital bit stream out (AC-3)
    - 64 MByte Flash, 256 MByte RAM
    - SATA
    - for use either as internal SATA HDD 2,5" ->>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    jak wyzej pisalem mam 1,5 TB dysk 3.5inch ktory wyglada ze bede musial
    wyrzucic do smieci.

    - or to use for extern eSATA
    - unlimited channel lists for TV/Radio
    - channel-change time < 1 second
    - automatic service scan
    - directly bouquet-lists
    - EPG (electronic program guide)
    - multiple LNB-Switching control (supports DiSEqC)
    - OSD in many languages and skin-support
    - Videotext Decoder
    - extern 12V power supply

    czy ja dobrze widze ze brak tu hdmi? moze zle widze :) wybacz jezeli
    sie myle.

    dla podsumowania moich wczesniejszych postow:
    - chce ogladac divx, mpg, rmvb i wszystko co mi wpadnie w rece.....
    - chce na szybko w czasie ogladania tv przeskoczyc sobie na jakas www
    i sprawdzic jakies inforacje badz maila.
    - chce podlaczyc moj dysk 3.5 calowy z tona filmow, seriali etc.
    - chce podlaczyc klawiature i myszke ( jeszcze raz usb )
    - chce na szybko podlaczyc przez usb dodatkowe urzadzenia np aparat
    cyfrowy, kamerke, etc
    - jedyna gra jaka mnie interesuje to medal of honor AA, milo by bylo
    gdyby dzialala

    a na koniec - nie chce tunera sat z bajerami. moze sie myle ale wg
    mnie ani N-ka ani polszmat na tym nie pojdzie wiec... sorry ale chodzi
    mi zupelnie o co innego, i wybacz nie pisze tu o wyzszosci jednego
    rozwiazania nad drugim. Pisze tu wylacznie co ja chce zbudowac i co
    bedzie w 100% dostoswane do moich wymagan nie zas to do twojego
    wyobrazenie na temat media centre :)

    peace
    Payol

  • 14. Data: 2009-06-24 15:40:44
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Uzytkownik "payol" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]

    dyskami :) ale na poczatek mam juz gotowego 1.5TB - 3.5 inch
    wypelnionego filmami i seriali z przygotowana parytcja na system.

    (mój outlook nie cytuje czasem : / )
    Spoko, mój obecny zestaw tez korzysta z 3.5calowego i daje rade.

    > Ram dokupisz DDR2, który jest bardzo tani - nie musi byc szybki.

    jak myslisz 2gb czy od razu 4 ?

    4GB sie nie oplaca. Musialbys miec 64bit system, aby je wykorzystac
    (32bitowy system bedzie widzial mniej, jakies 3GB), a nie wiem czy procesor
    Atom jest 64-bitowy, mozliwe, ze nie. Tak czy inaczej 2GB zupelnie
    wystarcza. Zalezy co bedziesz chcial tam uruchamiac. Jezeli jakies lekkie
    aplikacje typu przegladarka, poczta, jakis player, kilka uslugi typu antivir
    i firewall, to 2GB to az za duzo. Jezli do tego dojdzie jakis klient
    torrentów, to w sam raz wyjdzie.

> [...]

    ciekawe rozwiazanie - klawiatury bezprzewodowe microsoftu z
    joystickiem - specjalnie do media centre.

    Joystick odradzam :) Mój kumpel ma i jest fatalnie. Da sie pracowac, ale z
    wygoda myszki nie ma to nic wspólnego. Bardziej polecam taka klawiature:
    http://www.geektonic.com/2009/02/htpc-wireless-keybo
    ard-roundup-part-2.html
    Ma ona trackball - jest znacznie wygodniejszym rozwiazaniem.

    Polecam zainteresowac sie tez piloto-myszka :)
    http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mice
    /devices/3443&cl=US,EN
    Steruje sie nia w powietrzu, na youtube sa demonstracje jak to dziala. Opócz
    tego jest zwyczajna myszka.

    Pozdrawiam.

  • 15. Data: 2009-06-24 15:58:30
    Od: reles <k...@n...pl>

    payol pisze:

    > wow - to mnie bardzo zainteresowalo :) wyglada bardzo ciekawie....
    > zastanawiam sie.... czyli w zestawie z plyta jest od razu kabel
    > zailajacy.. tak to mam rozumiec? dodatkowo do szczescia pozostaje
    > tylko dokupic ram, obudowe i dysk....:)
    >
    > dzieki za info
    > Peace
    > Payol

    Przyjrzyj się testom wydajności takich rozwiązań. Jako media center
    powinno się nieźle sprawdzać, jednak jeśli masz zamiar zastąpić tym
    stacjonarnego PC to będzie bolało.

  • 16. Data: 2009-06-24 16:03:41
    Od: payol <p...@g...com>

    > Przyjrzyj się testom wydajności takich rozwiązań. Jako media center
    > powinno się nieźle sprawdzać, jednak jeśli masz zamiar zastąpić tym
    > stacjonarnego PC to będzie bolało.

    wlasnie o to chodzi, stacjonarny sobie stoi w innym pokoju obrabiam na
    nim video, troche pracuje w ps i ogolnie jest to glowny komputer,
    laptopa wykorzystuje w pracy natomiast do szczescia brakuje mi media
    centre ktore bedzie sie znajdowalo w pokoju dziennym czy jak kto woli
    living roomie :)

    peace
    Payol

  • 17. Data: 2009-06-24 16:10:30
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "reles" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Przyjrzyj się testom wydajności takich rozwiązań. Jako media center
    > powinno się nieźle sprawdzać, jednak jeśli masz zamiar zastąpić tym

    Jeżeli nie będzie grać w najnowsze gry, to nic go nie zaboli :)
    Obecnie mam sprzęt VIA C3 800MHz, z marną zintegrowaną grafiką VIA, 512MB
    RAM. Cały sprzęt średnio zużywa 8-10W.
    Chodzi na nim Windows 2003 Server i parę usług. Bez problemu się na nim
    pracuję. Do oglądania stronek nadaję się rewelacyjnie.

    Wierze, że sprzęt z serii ION będzie śmigał aż za dobrze :)

    Pozdrawiam.

    M.

  • 18. Data: 2009-06-24 17:09:21
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 09:03:41 -0700 (PDT), payol napisał(a):

> [...]
    > laptopa wykorzystuje w pracy natomiast do szczescia brakuje mi media
    > centre ktore bedzie sie znajdowalo w pokoju dziennym czy jak kto woli

    Może mieć problemy z HD w h264. Co prawda piszą, że jak się włączy
    dopalanie grafiką to uciągnie, ale nie jestem o tym przekonany. 780GX +
    jakiś energooszczędny x2 weźmie parędziesiąt watów więcej ale będzie miał
    spory zapas mocy.

  • 19. Data: 2009-06-24 17:47:29
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dopalanie grafiką to uciągnie, ale nie jestem o tym przekonany. 780GX +
    > jakiś energooszczędny x2 weźmie parędziesiąt watów więcej ale będzie miał

    Nie tylko tu piszą, że daje radę z 1080p.
    http://www.mini-itx.com/reviews/zotac-ion/default.as
    p?page=6

    Pozdrawiam.

    M.

  • 20. Data: 2009-06-24 18:17:59
    Od: games <g...@g...home.pl>

    "
> [...]
    > rozwiazania nad drugim. Pisze tu wylacznie co ja chce zbudowac i co
    > bedzie w 100% dostoswane do moich wymagan nie zas to do twojego

    Obawiam sie ze przespales cala epoke telewizji cyfrowej i masz duze
    braki. Dreambox to nie jest tuner z bajerami ale wlasnie media center,
    maly o niskim poborze mocy i ze sprzetowym dekodowaniem DVB-T,S,C .

    W przypadku DM nic nie musisz budowac ani instalowac wszystko masz w
    komplecie wlaczasz i dziala i to bez zadnej karty !

    Twoj media center zezre minimalnie 150-200W bedzie sie grzal jak smok,
    bedzie wielki jak smok i bedzie ryczal jak smok.