  • 1. Data: 2021-05-05 11:03:34
    Temat: MSI + G.Skill = chodzi / nie chodzi na XMP
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Zestaw:
    - MSI B450 VDM MAX PRO
    - Ryzen 4650G
    - G.Skill 2x8GB 3200MHz

    Po włączeniu XMP BIOS chodzi, Memtest 5.01 przez godzinę również chodzi i nie
    wykazuje błędów.

    Jednak próba uruchomienia Win, a także odpalenie instalacji Win z pena od razu
    wykrzacza system z niebieskim ekranem.

    Co to może być? Jak oddam pamięci na gwarancję... cóż, test nie wykazuje
    błędów.

  • 2. Data: 2021-05-05 12:44:50
    Temat: Re: MSI + G.Skill = chodzi / nie chodzi na XMP
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 05/05/2021 10:03, r...@k...pl wrote:
> [...]
    > wykrzacza system z niebieskim ekranem.
    >
    > Co to może być? Jak oddam pamięci na gwarancję... cóż, test nie wykazuje

    A sprobuj odpalic inny system. Linux LiveCD

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2021-05-05 14:27:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.05.2021 o 11:03, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > wykazuje błędów.
    >
    > Jednak próba uruchomienia Win, a także odpalenie instalacji Win z pena od razu

    Na jednej kości pamięci też tak się dzieje?

  • 4. Data: 2021-05-08 00:17:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 5 May 2021 14:27:28 +0200, w <60928f30$0$559$65785112@news.neostrada.pl>,
    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > Na jednej kości pamięci też tak się dzieje?

    Tak, na każdej.
    Tj. na żadnej system nie wstał.

    Ale nie testowałem pojedynczo Memtestem -- skoro obie razem włożone przechodzą,
    to pojedyncza raczej też przejdzie.

  • 5. Data: 2021-05-08 00:19:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 5 May 2021 11:44:50 +0100, w <s6tsv1$6t7$1$pioruns@news.chmurka.net>,
    pioruns <w...@w...com> napisał(-a):

    > A sprobuj odpalic inny system. Linux LiveCD

    Ściągnę i odpalę.
    Ale nawet jeżeli pójdzie, to nie rozwiązuje problemu :)

    Mam jakieś podejrzenie, że komp pada po przejściu w "tryb graficzny" (czy jak
    to nazwać).

  • 6. Data: 2021-05-08 14:58:41
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 07/05/2021 23:19, r...@k...pl wrote:

    > Ściągnę i odpalę.
    > Ale nawet jeżeli pójdzie, to nie rozwiązuje problemu :)
    >
    > Mam jakieś podejrzenie, że komp pada po przejściu w "tryb graficzny" (czy jak
    > to nazwać).

    Jesli bedzie dzialac, to znaczy ze problem z twoim obrazem Win 10,
    BIOSem, kompem, ale nie z pamiecia. Zreszta juz napisales w innym
    poscie, ze memtest przechodzi, a wiec pamiec odpada. A BIOS najnowszy?

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 7. Data: 2021-05-08 23:02:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 8 May 2021 13:58:41 +0100, w <s761tv$v9h$1$pioruns@news.chmurka.net>,
    pioruns <w...@w...com> napisał(-a):

    > Jesli bedzie dzialac, to znaczy ze problem z twoim obrazem Win 10,
    > BIOSem, kompem, ale nie z pamiecia. Zreszta juz napisales w innym
    > poscie, ze memtest przechodzi, a wiec pamiec odpada. A BIOS najnowszy?

    Ale jaki problem może być z Windowsem, skoro ten sam system działa i to po
    zmianie całego kompa?
    No i nie bootuje się w XMP nawet instalka Windy.

  • 8. Data: 2021-05-09 00:24:16
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 08/05/2021 22:02, r...@k...pl wrote:

    > Ale jaki problem może być z Windowsem, skoro ten sam system działa i to po
    > zmianie całego kompa?
    > No i nie bootuje się w XMP nawet instalka Windy.

    Juz tak mialem, ze na Ryzenie pierwszej generacji nowy obraz Win10 na
    penie, nagrany po bozemu narzedziem Microsoftu, nie dzialal i sie
    wieszal!! A stary pen z oryginalnym Win 10 z czasow premiery instalowal
    system normalnie, potem upgrade i bylem na miejscu. Nie wiem co jest nie
    tak z obrazami Win10, ale taka opcja tez moze byc. U mnie mialo to
    zwiazek z jakas niekompatybilnoscia Legacy/UEFI, musialem porzezbic w
    tym ostro aby to ogarnac.

    BIOS najnowszy? Dysk GPT czy MBR? Pen z Win10 GPT czy MBR? BIOS w trybie
    legacy czy UEFI? To wszystko musi pasowac do siebie.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 9. Data: 2021-05-09 12:26:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.05.2021 o 00:17, r...@k...pl pisze:

    > Tak, na każdej.
    > Tj. na żadnej system nie wstał.
    >
    > Ale nie testowałem pojedynczo Memtestem -- skoro obie razem włożone przechodzą,
    > to pojedyncza raczej też przejdzie.

    Miałem kiedyś podobny problem.
    Pamięci jakieś Ballistix DDR3 2x4GB, Intel i5 czwartej generacji i płyta
    Asrock-a z najnowszym wtedy BIOS-em.
    Pamięci testowane razem i osobno Memtestem nie wykazywały żadnych
    błędów, a jednak Windows się na nich wysypywał. Z tym, że nie podczas
    instalacji ale w czasie użytkowania, a to podczas przeglądania
    internetu, a to w czasie instalacji poprawek.
    Co ciekawe działo się to tylko gdy pamięci działały w parze, pojedynczo
    nic się nie działo.
    Nie pamiętam już jak do tego doszedłem, ale ustawienia XMP musiałem olać
    i zmieniłem któryś z czasów/taktów odświeżania z 3T na 4T lub odwrotnie.
    I jak ręką odjął, Memtest nadal nie wykrywał błędów a Windows zaczął
    chodzić bez zarzutów.
    Może pobaw się parametrami pamięci?