  • 1. Data: 2023-07-14 20:13:10
    Temat: Mechanizm zegara
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/b7/4b/90
    /323-mechanizm-malego-zegara-sciennego-fhs-tczew-spr
    zedam-565360623.jpg

    W jakim celu robione są powszechnie w mechanizmach te przetłoczenia
    punktowe?
    Zgaduję, że nie o wytrzymałość chodzi, ale może wyciszenie?

    Robert

  • 2. Data: 2023-07-15 14:29:28
    Temat: Re: Mechanizm zegara
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 14 lipca 2023 o 20:13:13 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
> [...]
    > punktowe?
    > Zgaduję, że nie o wytrzymałość chodzi, ale może wyciszenie?

    Miałem praktyki w fabryce zegarkow Mera Poltk i przez przypadek wiem. Ale nie powiem.
    Poczekam na talmudystow co wymyslą.

  • 3. Data: 2023-07-15 14:42:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    /323-mechanizm-malego-zegara-sciennego-fhs-tczew-spr
    zedam-565360623.jpg

    > Miałem praktyki w fabryce zegarkow Mera Poltk i przez przypadek wiem. Ale nie
    powiem. Poczekam na talmudystow co wymyslą.

    Jednak zwiększenie sztywności? Myślałem, że to nie ma znaczenia, bo
    jakie tam siły.
    Czyli obrabiają miękką blachę a potem tymi kropeczkami utwardzają?
    Dlaczego dookoła otworów czopów nie ma? Nie chcą utwardzić? Czy punktują
    po wykonaniu otworów i odsuwają, aby wymiar otworu się nie zmienił?

    Robert

  • 4. Data: 2023-07-16 12:51:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 Jul 2023 14:42:26 +0200, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > Dlaczego dookoła otworów czopów nie ma? Nie chcą utwardzić? Czy punktują
    > po wykonaniu otworów i odsuwają, aby wymiar otworu się nie zmienił?

    To zanim Zenek ujawni, to ja strzelę - zeby blacha prosta była ?

    Hm, a w sumie - jak sie blachy prostuje w fabryce?
    Bo w inych urzadzeniach raczej rzadko sa te wglebienia.

    J.

  • 5. Data: 2023-07-16 14:07:22
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 16.07.2023 o 12:51, J.F pisze:
> [...]
    >
    > Hm, a w sumie - jak sie blachy prostuje w fabryce?
    > Bo w inych urzadzeniach raczej rzadko sa te wglebienia.

    Werk Made in USSR:

    https://www.youtube.com/watch?v=CR94cBbvQzY

    Wzorek na blachach mechanizmu jest.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 6. Data: 2023-07-16 14:18:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.07.2023 o 14:07, PeJot pisze:
    /323-mechanizm-malego-zegara-sciennego-fhs-tczew-spr
    zedam-565360623.jpg

    > Werk Made in USSR:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=CR94cBbvQzY
    >
    > Wzorek na blachach mechanizmu jest.

    Oglądamy te same kanały na YT?
    No właśnie po tej kukułce mnie naszło. Nawet zapytałem w komentarzu, ale
    przekonującej odpowiedzi nie było.
    Tak teraz przejrzałem jeszcze raz komentarze i trafiłem na ten, który
    wydaje się prawdopodobnym wyjaśnieniem:
    "Te ślady po "piramidach" są śladami po kontakcie blachy z dwoma płytami
    pełnymi piramid, które miały na celu prostowanie blachy. To samo jest do
    zobaczenia w mechanizmach starych magnetofonów na licencji Thomsona."

    Robert

  • 7. Data: 2023-07-16 14:52:49
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Oglądamy te same kanały na YT?

    Na to wygląda.

> [...]
    > pełnymi piramid, które miały na celu prostowanie blachy. To samo jest do
    > zobaczenia w mechanizmach starych magnetofonów  na  licencji Thomsona."

    Może tak być. Sądząc po wzorku prostowany był wykrojony detal.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 8. Data: 2023-07-16 14:59:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.07.2023 o 14:52, PeJot pisze:

    > Na to wygląda.

    > Może tak być. Sądząc po wzorku prostowany był wykrojony detal.

    No to pozostaje poczekać na wykładnię głównego rabina na temat tekstów
    tu wygłoszonych. :-)

    Robert

  • 9. Data: 2023-07-16 15:50:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    > No to pozostaje poczekać na wykładnię głównego rabina na temat tekstów
    > tu wygłoszonych. :-)

    Niby dlaczego miała by to być jakaś bardziej istotna wersja?
    Takie same mądrości co wizytujący fabrykę zegarków mogą wynieść
    ci, którzy patrzą na zegary i dla nich przetłoczenia będą np symbolem
    czwartego wymiaru.

  • 10. Data: 2023-07-16 16:11:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 16 lipca 2023 o 15:50:32 UTC+2 cef napisał(a):
> [...]
    > Takie same mądrości co wizytujący fabrykę zegarków mogą wynieść
    > ci, którzy patrzą na zegary i dla nich przetłoczenia będą np symbolem
    Liczyłem przynajmniej na 120 wpisow.