  • 11. Data: 2023-07-16 16:17:58
    Temat: Re: Mechanizm zegara
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Liczyłem przynajmniej na 120 wpisow.

    To nie TikTok.

    Robert

  • 12. Data: 2023-07-17 09:02:59
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Sunday, July 16, 2023 at 7:52:49 a.m. UTC-5, PeJot wrote:

    > Na to wygląda.

    Kliknalem, od razu zamknalem. Gosciu nawija truizmy, polprawdy a czasem fantazjuje
    udajac ze to prawda.
    Pare odcinkow kiedys obejrzalem ale akurat takich gdzie albo znalem temat albo
    pamietalem jak bylo.
    Nawet kiedys mu skomentowalem nieco bo stwierdzilem ze moze sie nie zna to mu
    podrzuce nieco info.
    Dalej szedl w zaparte ze dobrze gadal.

    Nie polecam.

  • 13. Data: 2023-07-17 10:11:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 17.07.2023 o 09:02, ptoki (ptoki) pisze:

> [...]
    pamietalem jak bylo.
    > Nawet kiedys mu skomentowalem nieco bo stwierdzilem ze moze sie nie zna to mu

    A o czym był film? I z czym się nie zgadzałeś.

    > Dalej szedl w zaparte ze dobrze gadal.

    Bywało, że nie zgadzał się z uwagami. Np. wytknięto mu, że korzysta z
    grafik a nie podaje nawet autora. Może miał rację, bo to stare skany z
    okładek książek.

    Jest chyba też jurorem/ekspertem czy kimś takim w programie (TVN?) o
    starych klunkrach.

    > Nie polecam.

    A ja polecam.
    A jest jakiś polski kanał techniczny godny uwagi?
    Ja znalazłem kanał MERA 400.

    Robert

  • 14. Data: 2023-07-17 11:07:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-17, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Bywało, że nie zgadzał się z uwagami. Np. wytknięto mu, że korzysta z
    > grafik a nie podaje nawet autora. Może miał rację, bo to stare skany z

    70cio letni okres obowiązywania dotyczy praw majątkowych, nie osobistych.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2023-07-18 06:31:13
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, July 17, 2023 at 3:11:28 a.m. UTC-5, Robert Wańkowski wrote:

    fantazjuje udajac ze to prawda.
    > A o czym był film? I z czym się nie zgadzałeś.

    To chyba odcinek o urzadzenich palm byl.

    > Bywało, że nie zgadzał się z uwagami. Np. wytknięto mu, że korzysta z
    > grafik a nie podaje nawet autora. Może miał rację, bo to stare skany z
    > okładek książek.

    Nie, uparl sie wtedy ze palmy byly niszowe podczas gdy byly albo wiadacym graczem
    albo jednym z trzech. Dostal linki do statsow informacji rynkowych (OIDP porownanie
    do nokii) i dalej sie upieral ze palm to nisza.
    W takim przypadku stwierdzilem ze z glupkiem gadac nie bede i wszystko co gada o czym
    sie nie znam uznaje za malo wiarygodne.
    A to na czym sie akurat znam to sie duzo nie dowiaduje bo on gada jak kisiel. Niby
    tresciwe ale zawartosci tyle co nic.

    > Jest chyba też jurorem/ekspertem czy kimś takim w programie (TVN?) o
    > starych klunkrach.

    To ze tvn kogos wybiera na cos to akurat w moich oczach wada a nie zaleta.

    > A ja polecam.
    > A jest jakiś polski kanał techniczny godny uwagi?
    > Ja znalazłem kanał MERA 400.

    Nie wiem. Malo ogolnie jest wpolskim jutubie dobrego kontentu.
    Lubie bena eatera, tego drugiego bena (applied science), night hawka, tych hipisow z
    maine (tech ingredients), matthiasa wandla i paru innych (aleca z tech connections).
    Wszystkich powyzej polecam ale to klasyka i prawie kazdy zna.
    Jak ichnie materialy ogladam to sie nie wnerwiam ze znowu jakies poprawdy czy
    pierdolety gadaja. A ten co go obgadujemy ani jednemu z powyzszych do piet nie
    dorasta bo umie tylko czytac wikipedie a i to po lebkach.

  • 16. Data: 2023-08-08 11:21:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jul 2023 20:13:10 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    > https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/b7/4b/90
    /323-mechanizm-malego-zegara-sciennego-fhs-tczew-spr
    zedam-565360623.jpg

    > W jakim celu robione są powszechnie w mechanizmach te przetłoczenia
    > punktowe?
    > Zgaduję, że nie o wytrzymałość chodzi, ale może wyciszenie?

    No i jak tam - wyjasniło się?
    Prostowanie blachy, czy cos innego ?

    J.

  • 17. Data: 2023-08-08 14:53:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 08.08.2023 o 11:21, J.F pisze:
    /323-mechanizm-malego-zegara-sciennego-fhs-tczew-spr
    zedam-565360623.jpg

    > No i jak tam - wyjasniło się?
    > Prostowanie blachy, czy cos innego ?

    Jak dla mnie to prostowanie blachy po wykrojniku.
    Chyba to padło w komentarzu na YT.

    Robert

  • 18. Data: 2023-08-26 16:50:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 8 August 2023 at 14:53:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
    /323-mechanizm-malego-zegara-sciennego-fhs-tczew-spr
    zedam-565360623.jpg

    Nie tyle prostowanie, bo blacha przyjeżdża w akruszach o wystarczającej płaskości. To
    jest po to żeby po stu latach dana blacha nadal była płaska (bo w skali stulecia to
    niskotemperaturowe pełzanie jest bardzo silne), przez nadanie jej naprężeń na obu
    powierzchniach, znacznie przekraczających ewentualne (i z natury niesymetryczne)
    naprężenia resztkowe po zimnym walcowaniu w hucie czy walco-prostowaniu podczas
    cięcia zwoju taśmy na akrusze.

    Coś jak chemiczne hartowanie/utwardzanie szkła w soli potasu.

  • 19. Data: 2023-08-26 16:58:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 26.08.2023 o 16:50, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    naprężenia resztkowe po zimnym walcowaniu w hucie czy walco-prostowaniu podczas

    W starych mechanizmach magnetofonów kasetowych taki zabieg też widać. To
    może głównie prostowanie po prasie niż troska o płaskość w następnym wieku.

    Robert

  • 20. Data: 2023-08-26 18:04:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Aug 2023 07:50:04 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:
    /323-mechanizm-malego-zegara-sciennego-fhs-tczew-spr
    zedam-565360623.jpg

    > Nie tyle prostowanie, bo blacha przyjeżdża w akruszach o
    > wystarczającej płaskości.

    Czesto przyjezdza w zwojach.