eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Męczą cię upały? Miliony wydasz na klimatyzację https://www.komputerswiat.pl/poradniki/rankingi/mecza-cie-upaly-tanio-mozesz-sie-ochlodzic/2zdty78 Sama klima kosztuje grosze, ale jej zasilanie pochłonie miliony za prąd.

  • 1. Data: 2023-08-22 03:09:38
    Temat: Męczą cię upały? Miliony wydasz na klimatyzację https://www.komputerswiat.pl/poradniki/rankingi/mecza-cie-upaly-tanio-mozesz-sie-ochlodzic/2zdty78 Sama klima kosztuje grosze, ale jej zasilanie pochłonie miliony za prąd.
    Od: a a <m...@g...com>

  • 2. Data: 2023-08-22 10:14:24
    Od: M M <m...@g...com>

    Chyba że ktoś ma fotowoltaikę i problem ze zbyt wysokim napięciem sieci - przyjemne z
    pożytecznym, chłodzi i robi autokonsumpcję.
    Zimą pewnie będzie artykuł że jak jest zimno to kup grzejnik elektryczny - sam
    grzejnik za grosze, ale miliony za prąd.

  • 3. Data: 2023-08-22 11:07:23
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 22 Aug 2023 01:14:24 -0700 (PDT), użytkownik M M napisał:

    Nie karm trola, proszę :)

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2023-08-22 14:00:50
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 22 August 2023 at 11:07:27 UTC+2, Jacek wrote:
    > W dniu Tue, 22 Aug 2023 01:14:24 -0700 (PDT), użytkownik M M napisał:

    przestań gópku smrodzić
    \
    Klima 5kW to 5 zł za godzinę, 100 zł za dzień x 30 dni to 3000 zł

    x 6 miesięcy to 18.000 zł rocznie

  • 5. Data: 2023-08-22 18:31:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Aug 2023 05:00:50 -0700 (PDT), a a wrote:

    > przestań gópku smrodzić
    > \
    > Klima 5kW

    Czy mi sie wydaje, czy to dosc duza klima?

    > to 5 zł za godzinę, 100 zł za dzień x 30 dni to 3000 zł
    > x 6 miesięcy to 18.000 zł rocznie

    Niby tak, ale:

    -na razie to nie wiem, czy sie uzbiera 60 dni naprawde gorących w
    roku,
    -juz teraz - w nocy temperatura spada. Nie trzeba chłodzic.
    wystarczy wietrzyc.

    No i klima pieknie pasuje do fotowoltaiki.
    5kW to dosc duza instalacja, ale wątpie, czy az tyle potrzeba.
    Słoneczko swieci - jest prąd, jest chlodzenie.
    Sloneczko zajdzie - nie ma prądu, ale nie trzeba chłodzenia.

    W dodatku panele chyba dodatkowo chronią dom przed nagrzewaniem.

    J.

  • 6. Data: 2023-08-22 18:46:29
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 22 Aug 2023 18:31:32 +0200, użytkownik J.F napisał:

    > Czy mi sie wydaje, czy to dosc duza klima?

    Nie ma tak wielkiego durnia z którym JF by nie znalazł wspólnego języka :)

    --
    Jacek

  • 7. Data: 2023-08-22 19:44:11
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 22 August 2023 at 18:46:31 UTC+2, Jacek wrote:
> [...]

    Znów się gównami wymazałeś, bo smierdzi okropnie.

  • 8. Data: 2023-08-22 21:07:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.08.2023 18:31, J.F wrote:
    > to 5 zł za godzinę, 100 zł za dzień x 30 dni to 3000 zł
    > x 6 miesięcy to 18.000 zł rocznie

    Przecież to wyliczenie jest nierealne. Chyba że ktoś pomyli jednostkę
    wew. z zew.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz