    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Mikrokontrolery 32b Silabs
    Date: Thu, 8 Oct 2020 17:30:42 +0200

    Przegryzam się (od absolutnego zera - nigdy nie miałem bliższego
    kontaktu z 32 bitami) przez datasheety procków Silabsa:
    Tiny-Gecko, Jade-Gecko, Pearl-Gecko. Moim celem jest zaprojektowanie
    płytki do testów.

    Czytam, czytam i jak na razie nie natknąłem się na odpowiedź na
    podstawowe według mnie pytania. Ale czytam 'jak leci' nie szukając
    odpowiedzi na konkretne pytania. A sobie pomyślałem, że może ktoś po
    prostu wie to zaoszczędzi mi szukania.

    Temat 1.
    W Xmegach do programowania podłączałem się pod PDI - dwa piny (w tym
    jeden był Reset).

    Tutaj są DBG_SWCLKTCK i DBG_SWDIOTMS o których wyczytałem, że po resecie
    są aktywne.
    Skoro te nogi dają się też użyć inaczej to:
    - ta 'aktywność' nie może trwać wiecznie,
    - nie może być wyłączana jakimś rozkazem po tym łączu bo przecież w
    docelowym urządzeniu nikt tam nic nie będzie wysyłał.

    Jak i kiedy ta aktywność 'się wyłącza'.
    Na obecnym etapie usiłuję przede wszystkim ustalić, czy do złącza do
    programowania muszę też doprowadzać linię reset, czy może wystarczy
    rozpoczynać programowanie odpowiednio szybko po włączeniu zasilania.
    Tylko, że normalnie to już kilkadziesiąt ms po zasileniu, urządzenia
    działają pełną parą więc może tego czasu jest za mało na działania 'ręczne'.

    Jakoś nie zadbali, aby pin Reset był w pobliżu tych dwu linii (w Tiny
    szczególnie).

    Ktoś może wie czy tą linią reset też trzeba zarządzać z programatora?

    Temat 2.
    W datasheet Jade 12:
    https://pl.mouser.com/datasheet/2/368/efm32jg12-data
    sheet-1666221.pdf

    strona 99 - piny USARTa 0 (US0_CLK, US0_CS, US0_CTS, USO_RTS, USO_RX,
    USO_TX) mogą być podłączone praktycznie do każdej nogi. Ale zastanawia
    mnie przesunięcie tych nóg na listach o 1.
    Dla kolejnych linii UARTa dla tego samego numerka identyfikującego
    wybrany pin obudowy przypisane są kolejne piny wokół procesora.

    To mi sugeruje, że być może można tego UARTa obracać wokół obudowy
    scalaka ale zawsze poszczególne piny w jednakowym porządku względem siebie.

    Czy piny UARTa muszą być 'w ustalonym porządku' czy jest pełna dowolność?
    P.G.