eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Moc diasla a banzyny.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 188

  • 171. Data: 2010-04-07 22:26:12
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Artur Maśląg wrote:
    > Yans van Horn pisze:
    > (...)
    >>> Przypomnę co napisałeś:
    >>> <cite>
    >>> Turbina ma być dobrana do pojemności silnika.
    >>> </cite>
    >>
    >> Napiszę łopatologicznie ponownie:
    > (...)
    >
    > Aha - kombinuj dalej. Przed chwilą zmieniłeś pojemność,
    > teraz zaczynasz z łopatologią :)

    Jeśli tego nie potrafiłeś zrozumieć, to jest mi bardzo przykro. Jak dla
    mnie nadal możesz nie wierzyć iż pojemność silnika jest jednym z
    najistotniejszych parametrów wejściowych przy doborze sprężarki (pomimo
    iż występuje we wzorach). Twoja sprawa :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 172. Data: 2010-04-07 22:36:51
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Yans van Horn pisze:
    (...)
    > Jeśli tego nie potrafiłeś zrozumieć, to jest mi bardzo przykro.

    Wiesz, obrona twej błędnej tezy, polegająca na sugerowaniu innym
    deficytu intelektualnego jest delikatnie powiedziawszy 'zabawna'.

    Baw się dobrze....

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.


  • 173. Data: 2010-04-07 22:38:56
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Yans van Horn pisze:

    >> Wymiana mniejszej (fabrycznej) turbiny na większą, celem uzyskania
    >> większej mocy z tego samego silnika. Pierwszy z brzegu przyklad.
    > I uważasz, że zdanie "dobrana do pojemności silnika" wyklucza istnienie
    > ich całego szeregu
    > ale o różnych parametrach ? To bardzo ciekawe :-)

    A jakież to są te inne parametry turbosprężarki istotne dla uzyskania
    wyższej mocy?




    Pozdrawiam
    Pawel


  • 174. Data: 2010-04-07 23:20:23
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 07 Apr 2010 20:02:08 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    > Oo.. czyli nie zgadasza się z powyższym.. to może cytat, ze strony
    > producenta spręzarek:

    [...]

    > This example illustrates in order to reach the horsepower target of 400
    > hp, a larger engine requires lower manifold pressure but still needs
    > 44lb/min of airflow. *This can have a very significant effect on
    > choosing the correct compressor*.

    Tu się dałem wpuścić w maliny bo przy sprężu w granicach 1.3 nie
    będzie łatwo znaleźć turbo, które nadmucha 44lbs/min z sensowną
    sprawnością: choć całkiem nieźle pasuje mi GT4088R (i jaki
    potencjał na dalsze modyfikacje!). Trzeba dać wielką lochę, bo
    małe turbo nie nadmucha tych 44lbs/min i liczyć się z tym, że w
    miarę wzrostu obrotów/przepływów będzie spadać sprawność, Bo
    zasadniczo do 400KM z 5 litrów nie trzeba doładowania. Dlatego w
    dalszej części pozwoliłem sobie podnieść moc.

    > A teraz proszę zacznij odszczekiwać.. chyba, że nie potrafisz przyznać
    > się do pisania bzdur ? :-)

    Nie wiem, na ile sensownie dobrałem prędkości obrotowe startu
    boostu, maksymalnego boostu i maksymalnej mocy, ale jestem w
    stanie oblecieć te 400KM z dwóch litrów powyższą GT4088R, choć
    być może lepiej byłoby wziąć coś mniejszego, bo taka locha
    będzie późno wstawać.

    Tym samym turbo oblecisz 650KM dla silnika dwu i
    pięciolitrowego. Przestajemy się błąkać po niskich sprężach i w
    obu przypadkach całkiem ładnie wykorzystujemy tę samą
    turbosprężarkę:

    http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
    n=4&target_peak_power=650&pr_ref=14.696&engine_disp=
    5&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
    _loss=1.7&rpm_redline=6000&rpm_peak_power=5500&rpm_m
    ax_boost=4000&rpm_min_boost=3000&vol_1=80&vol_2=85&v
    ol_3=80&vol_4=75&vol_1=80&vol_2=85&vol_3=80&vol_4=75
    &intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=13
    5&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=46

    http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
    n=4&target_peak_power=650&pr_ref=14.696&engine_disp=
    2&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
    _loss=1.7&rpm_redline=10000&rpm_peak_power=9000&rpm_
    max_boost=8000&rpm_min_boost=7000&vol_1=89&vol_2=93&
    vol_3=90&vol_4=87&vol_1=89&vol_2=93&vol_3=90&vol_4=8
    7&intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=1
    35&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=46

    > Skoro wg. CIebie mała pojemność silnika nie wprowadza ograniczeń, to
    > dlaczego nie jeździmy samochodami
    > z pojemnością 0.1L (malutkie, lekkie) które po doładowaniu wielkim turbo
    > miałyby np. 200KM ?

    Bo cel jest taki, aby z 0.0000000000001ccm uzyskiwać
    1000000000000000MW.

    Ale jak już z absurdów zejdziesz na ziemię, to zauważysz, że
    M12/13 o mocy 800KM osiąga ~250KM przy 7000rpm, 329KM przy
    8000rpm, 591KM przy 9000rpm i 802KM przy 9700rpm
    (http://www.gurneyflap.com/Resources/family-27-nov-0
    7.jpg). To
    jest 650KM przyrostu mocy na przestrzeni niecałych 3000rpm.
    Pomijając obciążenia cieplne, które nie mają znaczenia dla
    doboru turbo do silnika, to charakterystyka na codzień jest nie
    tyle bezużyteczna, co zabójcza. Ale do zastosowań, do których te
    silniki były zbudowane, biorąc pod uwagę ograniczenia narzucone
    regulaminem -- jedyna słuszna.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 175. Data: 2010-04-07 23:25:57
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    DoQ wrote:
    > Yans van Horn pisze:
    >
    >>> Wymiana mniejszej (fabrycznej) turbiny na większą, celem uzyskania
    >>> większej mocy z tego samego silnika. Pierwszy z brzegu przyklad.
    >> I uważasz, że zdanie "dobrana do pojemności silnika" wyklucza
    >> istnienie ich całego szeregu
    >> ale o różnych parametrach ? To bardzo ciekawe :-)
    >
    > A jakież to są te inne parametry turbosprężarki istotne dla uzyskania
    > wyższej mocy?

    Tu masz o doborze sprężarki i o tym na co należy zwrócić uwagę. Między
    innym doskonałe pociągnięty przykład doboru
    sprężarki dla osiągnicia 400hp z 2.0L i 5.0L - jak widać zupełnie inne
    konstrukcje.

    Ciekawe czy Artur i Robert będą odszczekiwać :-)

    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_ce
    nter/turbo_tech103.html

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 176. Data: 2010-04-07 23:46:46
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 07 Apr 2010 20:44:13 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    > Abyśmy się dobrze zrozumieli: Napisz proszę jaką dokładnie tezę chcesz
    > udowodnić podając powyższy przykład.

    Żadną, czynię dygresję.

    > Wyszliśmy z rozmowy o cywilnym silniku diesla o pojemności 1.8L. Chcesz
    > powiedzieć, że koszt produkcji,
    > niezawodnośc, trwałość nie są brane pod uwagę przy jego projektowaniu ?

    Chcę powiedzieć, że turbo dobieramy do założonej mocy. Po
    drodze, jako pochodną tejże mocy, otrzymamy takie parametry jak
    np. ciśnienie doładowania czy parametry układu zasilania.
    Projektant czyni/otrzymuje pewne założenia, a wśród nich:

    - moc np. 170KM, bo cyferki wciąż pomagają sprzedać samochody, a
    więcej niekorzystnie wpłynie na trwałość i charakterystykę
    silnika, w zasadzie w tym punkcie można ująć czynienie założeń
    na temat charakterystyki silnika,
    - obieg Sabathe, bo obecnie jest moda na nie (dwutlenki węgla,
    małe cyferki w rubryczce zużycie paliwa),
    - pojemność do 2l (bo powyżej np. stawki ubezpieczeniowe są
    niezdrowe).

    Na tych podstawie powyższych parametrów dobiera wymiary główne
    silnika, czasy rozrządu, przekroje dolotu, wydechu, wydajność
    układu zasilania, sprężarkę.

    A potem do takiego silnika dobiera się jakiś tuner i:

    - zmienia czasy rozrządu,
    - zmienia dawkowanie,
    - zmienia ciśnienie doładowania bądź sprężarkę, jeśli potrzebuje
    drastycznie zwiększyć ilość podawanego ładunku.

    I ze 170KM robi się np. 220KM. Wciąż ten sam silnik, ale inne
    parametry.

    > Chcesz powiedzieć, że wsadzenie tam turbo które spowoduje uzyskanie np.
    > dwa razy większej mocy nie wpłynie w istotny sposób na te parametry ?

    Wpłynie. Tylko że to kwestia obranego celu. Jeśli chcemy
    dwukrotnie zwiększyć moc, np. do sportu, to trwałość ma
    drugorzędne znaczenie.

    > Na
    > konieczność zastosowania innych wtryskiwaczy, innej pompy paliwa, innego
    > ciśnienia w listwie wtryskowej ?

    To są sprawy wtórne. Celem jest pożądana moc/charakterystyka.
    Cała reszta to środki do jej uzyskania. Jeśli zakładamy moc X,
    to dobieramy do niej daną turbosprężarkę, odpowiednich rozmiarów
    wtryskiwacze, itp, etc. Najlepiej w ogóle byłoby zacząć od
    pojemności, ale to nie zawsze jest możliwe (bo np. pojemność
    narzuca nam rynek, regulamin sportowy, etc).

    > Warunki brzegowe zawsze istniały, tylko Ty podając przykład silnika z F1
    > gładko je olałeś. Wróc może zatem ze świata fantazji do rzeczywistości.

    Podałem Ci przykład małego silniczka o nikczemnej pojemności
    skokowej, turbo jak z wielkiej ciężarówki i ciśnieniu
    doładowania dochodzącym do 5.5 bara.

    >>> Nawet majać nieograniczone pieniądze, większy silnik będzie miał większy
    >>> potencjał.
    >>
    >> Potencjał czego?
    >
    > mocy, trwałości, niezawodności.

    A może wybierz właściwy młotek do właściwego gwoździa? Bo
    potencjał trwałości i niezawodności mają stare, wielkie, żeliwne
    V8 o mocach nikczemnych. Albo wolnossące diesle MB sprzed
    trzydziestu lat.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 177. Data: 2010-04-08 00:09:15
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Robert Rędziak wrote:
    > On Wed, 07 Apr 2010 20:02:08 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
    > wrote:
    >
    >> Oo.. czyli nie zgadasza się z powyższym.. to może cytat, ze strony
    >> producenta spręzarek:
    >
    > [...]
    >
    >> This example illustrates in order to reach the horsepower target of 400
    >> hp, a larger engine requires lower manifold pressure but still needs
    >> 44lb/min of airflow. *This can have a very significant effect on
    >> choosing the correct compressor*.
    >
    > Tu się dałem wpuścić w maliny bo przy sprężu w granicach 1.3 nie

    Skąd wziałeś 1.3 ? Jakie podciśnienie uwzględniłeś w dolocie turbiny ?
    Jaki to silnik ? Jakie obroty ? Bo dla tego 5.0 powinno wyjść 1.5 lub
    nawet więcej
    przy większych oporach filtra.

    > będzie łatwo znaleźć turbo, które nadmucha 44lbs/min z sensowną
    > sprawnością: choć całkiem nieźle pasuje mi GT4088R (i jaki
    > potencjał na dalsze modyfikacje!).

    Przy 1.3 nieźle pasuje ? Chyba żartujesz. Ledwo 60% sprawność,
    praktycznie na granicy
    zduszenia.

    > Trzeba dać wielką lochę, bo
    > małe turbo nie nadmucha tych 44lbs/min i liczyć się z tym, że w
    > miarę wzrostu obrotów/przepływów będzie spadać sprawność, Bo
    > zasadniczo do 400KM z 5 litrów nie trzeba doładowania. Dlatego w
    > dalszej części pozwoliłem sobie podnieść moc.
    >> A teraz proszę zacznij odszczekiwać.. chyba, że nie potrafisz przyznać
    >> się do pisania bzdur ? :-)
    >
    > Nie wiem, na ile sensownie dobrałem prędkości obrotowe startu
    > boostu, maksymalnego boostu i maksymalnej mocy, ale jestem w
    > stanie oblecieć te 400KM z dwóch litrów powyższą GT4088R, choć
    > być może lepiej byłoby wziąć coś mniejszego, bo taka locha
    > będzie późno wstawać.

    Nie chce mi sie patrzyć w katalog, ale wydaje mi sie, że powinno dać się
    znaleść mniejszą któa
    lepiej spełni wymagania.

    > Tym samym turbo oblecisz 650KM dla silnika dwu i
    > pięciolitrowego. Przestajemy się błąkać po niskich sprężach i w
    > obu przypadkach całkiem ładnie wykorzystujemy tę samą
    > turbosprężarkę:

    Jak przeliczymy zachowanie w całym zakresie obrotó to pogadamy, czy to
    jest najlepszy wybór (wątpie).

    > http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
    n=4&target_peak_power=650&pr_ref=14.696&engine_disp=
    5&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
    _loss=1.7&rpm_redline=6000&rpm_peak_power=5500&rpm_m
    ax_boost=4000&rpm_min_boost=3000&vol_1=80&vol_2=85&v
    ol_3=80&vol_4=75&vol_1=80&vol_2=85&vol_3=80&vol_4=75
    &intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=13
    5&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=46
    >
    > http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
    n=4&target_peak_power=650&pr_ref=14.696&engine_disp=
    2&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
    _loss=1.7&rpm_redline=10000&rpm_peak_power=9000&rpm_
    max_boost=8000&rpm_min_boost=7000&vol_1=89&vol_2=93&
    vol_3=90&vol_4=87&vol_1=89&vol_2=93&vol_3=90&vol_4=8
    7&intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=1
    35&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=46

    To ja tu ręcznie licze a Ty mi tu kalkulatorem ? ;-)

    >> Skoro wg. CIebie mała pojemność silnika nie wprowadza ograniczeń, to
    >> dlaczego nie jeździmy samochodami
    >> z pojemnością 0.1L (malutkie, lekkie) które po doładowaniu wielkim turbo
    >> miałyby np. 200KM ?
    >
    > Bo cel jest taki, aby z 0.0000000000001ccm uzyskiwać
    > 1000000000000000MW.

    Uważasz, że ten M12/13 w tym kontekście za mniej abstrakcyjny ? To
    prawie ta sama
    kategoria...

    > Ale jak już z absurdów zejdziesz na ziemię, to zauważysz, że
    > M12/13 o mocy 800KM osiąga ~250KM przy 7000rpm, 329KM przy
    > 8000rpm, 591KM przy 9000rpm i 802KM przy 9700rpm
    > (http://www.gurneyflap.com/Resources/family-27-nov-0
    7.jpg). To
    > jest 650KM przyrostu mocy na przestrzeni niecałych 3000rpm.
    > Pomijając obciążenia cieplne, które nie mają znaczenia dla
    > doboru turbo do silnika, to charakterystyka na codzień jest nie
    > tyle bezużyteczna, co zabójcza. Ale do zastosowań, do których te
    > silniki były zbudowane, biorąc pod uwagę ograniczenia narzucone
    > regulaminem -- jedyna słuszna.

    A zastanowiłeś się czego dowodzi to co przedstawiłeś ? To mniej więcej
    odzwierciedla rzeczy o któych
    próbowałem pisać... Mała pojemność i "duże" turbo nie jest panaceum na
    wszystko. Owszem zgoda - to
    zastosowanie, ta kasa - pasuje bardzo dobrze. Parametry robią wrażenie
    .. i co z tego ? Wrócmy do wspomnianego diesla 1.8...

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 178. Data: 2010-04-08 00:34:12
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 07 Apr 2010 23:25:57 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    > Tu masz o doborze sprężarki i o tym na co należy zwrócić uwagę. Między
    > innym doskonałe pociągnięty przykład doboru
    > sprężarki dla osiągnicia 400hp z 2.0L i 5.0L - jak widać zupełnie inne
    > konstrukcje.
    >
    > Ciekawe czy Artur i Robert będą odszczekiwać :-)
    >
    > http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_ce
    nter/turbo_tech103.html

    Wiesz, co mi się w tym przykładzie niespecjalnie podoba? 400KM z
    5.0 jest do uzyskania bez turbo. To jest raptem 80KM z litra.
    Więc wartości spreżu są niskie. Więc jeśli doładowywać, to po
    to, żeby uzyskać te 400KM sporo niżej niż 6000rpm, bo wtedy
    chociaż mamy jakiś sensowny spręż i nie wpadamy w obszary
    kiepskiej sprawności kompresora. Druga rzecz jest taka, że są
    tam obliczenia tylko dla jednego punktu -- przy założeniach 5l i
    400KM większość wykresu jest płaska i może się okazać, że w
    niższych zakresach możemy pójść w surge.

    Więc ja bym to widział tak:

    http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
    n=4&target_peak_power=400&pr_ref=14.696&engine_disp=
    5&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
    _loss=1.7&rpm_redline=4500&rpm_peak_power=3800&rpm_m
    ax_boost=2500&rpm_min_boost=1500&vol_1=89&vol_2=93&v
    ol_3=90&vol_4=87&vol_1=89&vol_2=93&vol_3=90&vol_4=87
    &intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=13
    5&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=42

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 179. Data: 2010-04-08 01:28:17
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 08 Apr 2010 00:09:15 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    > Skąd wziałeś 1.3 ? Jakie podciśnienie uwzględniłeś w dolocie turbiny ?
    > Jaki to silnik ? Jakie obroty ? Bo dla tego 5.0 powinno wyjść 1.5 lub
    > nawet więcej
    > przy większych oporach filtra.

    Z magicznego kalkulatora. Kalkulator przyjmuje BSFC 0.43, a nie
    0.55 (tyle polecają przyjąć dla silnika bez IC). Nawet 0.47
    spręż nie przekracza 1.41 i to już od 3800 obr/min (przyjęte
    jako maxboost).

    >> będzie łatwo znaleźć turbo, które nadmucha 44lbs/min z sensowną
    >> sprawnością: choć całkiem nieźle pasuje mi GT4088R (i jaki
    >> potencjał na dalsze modyfikacje!).
    >
    > Przy 1.3 nieźle pasuje ? Chyba żartujesz. Ledwo 60% sprawność,
    > praktycznie na granicy
    > zduszenia.

    Problem w tym, że przy sprężu 1.3-1.5 praktycznie wszystkie mapy
    się zaczynają. A przy mocy 400KM z 5litrów przez większość
    zakresu obrotów masz płaski wykres. Albo surge, albo niska
    sprawność. No i oczywiście wirnik nie będzie się jakoś szybko
    kręcił.

    >> Trzeba dać wielką lochę, bo
    >> małe turbo nie nadmucha tych 44lbs/min i liczyć się z tym, że w
    >> miarę wzrostu obrotów/przepływów będzie spadać sprawność, Bo
    >> zasadniczo do 400KM z 5 litrów nie trzeba doładowania. Dlatego w
    >> dalszej części pozwoliłem sobie podnieść moc.
    >>> A teraz proszę zacznij odszczekiwać.. chyba, że nie potrafisz przyznać
    >>> się do pisania bzdur ? :-)

    Co mam odszczekać? To poniżej?

    http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
    n=4&target_peak_power=400&pr_ref=13.7&engine_disp=5&
    engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.55&max_ic_l
    oss=0&rpm_redline=6500&rpm_peak_power=6000&rpm_max_b
    oost=3800&rpm_min_boost=3000&vol_1=86&vol_2=90&vol_3
    =87&vol_4=84&vol_1=86&vol_2=90&vol_3=87&vol_4=84&int
    ake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=135&in
    take_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=42

    BSFC: 0.55, strata na IC=0 (skoro BSFC takie wysokie, to
    zakładam że IC nie mamy), praktycznie powyżej 4900rpm uciekamy
    ze sprawnością w niebyt. A maksymalną moc mamy mieć 1100rpm
    wyżej.

    Jak już Ci pisałem, moim zdaniem doładowywanie takiego silnika
    miałoby sens, gdyby moc była uzyskiwana dużo niżej niż przy
    6krpm. A. Obniżyłem ciśnienie referencyjne, żebyś miał zapas na
    opory filtra.

    > Jak przeliczymy zachowanie w całym zakresie obrotó to pogadamy, czy to
    > jest najlepszy wybór (wątpie).

    No to popatrz na te dwa linki poniżej, bo tam jest przeliczony
    duży zakres obrotów. Duży, bo w dwulitrówce, która ma mieć
    650KM, poniżej 4000krpm spodziewam się niczego. Turbo nie
    wstanie, a silnik o CR w okolicach 7-8 nie będzie potęgą.

    >> http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
    n=4&target_peak_power=650&pr_ref=14.696&engine_disp=
    5&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
    _loss=1.7&rpm_redline=6000&rpm_peak_power=5500&rpm_m
    ax_boost=4000&rpm_min_boost=3000&vol_1=80&vol_2=85&v
    ol_3=80&vol_4=75&vol_1=80&vol_2=85&vol_3=80&vol_4=75
    &intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=13
    5&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=46
    >>
    >> http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?versio
    n=4&target_peak_power=650&pr_ref=14.696&engine_disp=
    2&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic
    _loss=1.7&rpm_redline=10000&rpm_peak_power=9000&rpm_
    max_boost=8000&rpm_min_boost=7000&vol_1=89&vol_2=93&
    vol_3=90&vol_4=87&vol_1=89&vol_2=93&vol_3=90&vol_4=8
    7&intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=1
    35&intake_temp_4=140&turbo_n=1&map_sel0=46
    >
    > To ja tu ręcznie licze a Ty mi tu kalkulatorem ? ;-)

    Oczywiście. Po to jest.

    > A zastanowiłeś się czego dowodzi to co przedstawiłeś ? To mniej więcej
    > odzwierciedla rzeczy o któych
    > próbowałem pisać... Mała pojemność i "duże" turbo nie jest panaceum na
    > wszystko.

    Nie jest. Przynajmniej w aucie na codzień. Ale nadal masz cel --
    pożądaną charakterystykę silnika i środki do jej osiągnięcia.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 180. Data: 2010-04-08 06:15:27
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Yans van Horn pisze:
    > Tu masz o doborze sprężarki i o tym na co należy zwrócić uwagę. Między
    > innym doskonałe pociągnięty przykład doboru
    > sprężarki dla osiągnicia 400hp z 2.0L i 5.0L - jak widać zupełnie inne
    > konstrukcje.
    > http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_ce
    nter/turbo_tech103.html>

    No wlasnie. Ja tu widzę katalog turbin ułożony wg. mocy jaką chcesz
    uzyskać. I tak, żeby osiagnąć załóżmy 700KM bierzesz turbine która
    pasuje do silników od 2.0l do 10.0l - czyli można powiedzieć - pasuje
    _do każej pojemności_.
    ATSD chyba nie sądzisz, że ktoś będzie zakładał turbinę która jest w
    stanie nadmuchać 150KM do silnika atmosferycznego który sam z siebie
    potrafi wygenerować 250KM?

    Pozdrawiam
    Paweł

strony : 1 ... 10 ... 17 . [ 18 ] . 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: