  • Data: 2009-03-24 09:57:13
    Temat: Modelowanie systemow w UML
    Od: "Megas" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Hej,

    Podczas modelowania systemow skladajacych sie z wielu węzłow spotkałem sie z
    nowymi problemami, czy moglibyscie mi poradzic jak sobie z nimi radzicie?

    1) Moj system bedzie sie skladał z oprogramowania tworzonego na dwa węzły.
    Czy przedstawiacie diagram przypadków dla kazdego z węzłów z osobna (dla
    jednego węzła drugi jest aktorem), czy raczej wszystko na jednym diagramie
    interpretujac dwa węzły jako jeden system.

    2) Zastanawiam sie czy zewnetrzne biblioteki wykorzystywane w moim systemie
    powinny byc na przedstawiane w architekturze systemu, czy nie. Np. Wiem ze
    moj system bedzie wymagał komunikacji TCP/IP, i mam juz gotowa biblioteke
    *.dll na te potrzeby. Czy zatem powinienem przedstawicna w architekturze
    warstwe odpowiedzialna za komunikacje TCP/IP? 1) Tak: To czy kazda
    zewnetrzna biblioteke musze modelowac, nawet uzywana podstawowa biblioteke
    STL. 2) Nie: To skad bedzie wiadomo, ze system wymaga komuniakcji TCP/IP.

    Dzieki za pomoc...