  • Data: 2009-03-23 19:24:17
    Temat: Re: Modelowanie systemow w UML
    Od: czas dOSa <u...@i...sk> szukaj wiadomości tego autora

    TYPE "Megas":
> [...]
    > narzedzia Enterprise Architect i mam teraz problem. Zaprojektowa?em swoj
    > system jako zbior kilku subsystemów (subsystem zamodelowalem jako
    > package ze stereotypem <<subsystem>>) ale teraz chcialbym na diagramie
    > sekwencji pokazac przeplyw wiadomosci pomiedzy subsystemami. I tu jest
    > zonk: Enterprise Architect nie pozwala na przesylanie wiadomosci
    > pomiedzy package mowiac ze to nie jest poprawne z punktu widzenia UML.
    >
    > Zatem pytanko jak Wy modelujecie subsystemy? W jaki sposob modelujecie
    > wysokopoziomowy przeplyw informacji pomiedzy subsystemami?
    rozróżniłbym modelowanie wysokopoziomowe, które umożliwia opis niemożliwy inaczej lub
    trudny, oraz modelowanie dla modelu, czyli by się w niego wpasować (a nie z nim
    uzgodnić, lecz wpasować formalnie). tak więc nie potrzebujesz trzymać się modelu
    formalnego dla dopisania "UML", lecz dla korzyści, jakie ewentualnie niósłby. do
    modelowania możesz po prostu użyć grafów, jeśli wiesz co chcesz osiągnąć i jakimi
    metodami, a nie jak to ma wyglądać w zgodności z formalnym zapisem.
    co do tzw. 'podsystemów'... nie istnieje coś takiego jak podsystem w etapie
    projektowania, 'podsystem' to pojęcie z architektury oprogramowania. nawet jeśli
    'podsystem' jest użyty w kontekście "UML" w etapie projektowania oprogramowania, to
    --jak to się mówi-- niech, kto to robi, robi to na swoją odpowiedzialność, dla mnie
    coś takiego na etapie projektowania nie istnieje inaczej niż jako odwołanie do
    pojęcia z architektury tegoż, czyli ewentualnie w postaci granic szkicowanych
    przerywaną linią, pomocniczo, dla lepszego wyobrażenia z całością. natomiast tutaj
    piszesz wyraźnie o przepływie wiadomości pomiędzy podsystemami, więc chyba o
    istnieniu kanałów informacyjnych pomiędzy podsystemami, ale nie o przepływie
    wiadomości --nie ten etap.
    cya
    --
    qo |) CPL: cs[0..1] (ss[0..1]) p lvl of curr code!
    _x/ , RPL: seg_sel[0..1] privilege lvl of seg_sel!
    ,__ -- __ -- DPL: 2._word_of_seg_desc[13..14]:`f seg_desc ,