  • 1. Data: 2009-03-19 23:52:14
    Temat: Modelowanie systemow w UML
    Od: "Megas" <k...@o...eu>

    Czesc wszystkim,

    Od pewnego czasu probuje sie nauczyc projektowania systemow za pomoca
    narzedzia Enterprise Architect i mam teraz problem.
    Zaprojektowałem swoj system jako zbior kilku subsystemów (subsystem
    zamodelowalem jako package ze stereotypem <<subsystem>>) ale teraz chcialbym
    na diagramie sekwencji pokazac przeplyw wiadomosci pomiedzy subsystemami.
    I tu jest zonk: Enterprise Architect nie pozwala na przesylanie wiadomosci
    pomiedzy package mowiac ze to nie jest poprawne z punktu widzenia UML.

    Zatem pytanko jak Wy modelujecie subsystemy? W jaki sposob modelujecie
    wysokopoziomowy przeplyw informacji pomiedzy subsystemami?

    Dzieki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-20 07:50:37
    Temat: Re: Modelowanie systemow w UML
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

  • 3. Data: 2009-03-20 14:51:34
    Od: "Megas" <k...@o...eu>

    > O ile dobrze pamietam to od wersji 2.0 podsystem to jest _komponent_ ze
    > stereotypem <<subsystem>>. Zmiana ta podyktowana byla dokladnie tym
    > problemem, o ktorym mowisz - czyli ze pakiet nie jest klasyfikatorem.

    Nie za bardzo mi pasuje ta koncepcja, gdyz komponent nie rozroznia
    interfejsow dla roznych klas, czyli:
    Jesli w subsystemie mam dwie klasy reprezentujace interfejs, i one posiadaja
    funkcje o takiej samej nazwie, np: IClass1:Start(); IClass2:Start(). To
    komponent reprezentujacy ten subsystem bedzie posiadal tylko jedna funkcje
    jako interfejs: Start() i nie wiadomo do ktorej jest to odwołanie.

    Pozdr

  • 4. Data: 2009-03-20 21:47:52
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Megas wrote:

    > Zatem pytanko jak Wy modelujecie subsystemy? W jaki sposob modelujecie
    > wysokopoziomowy przeplyw informacji pomiedzy subsystemami?

    Pewnie moja odpowiedź Cię nie usatysfakcjonuje, skoro chcesz sobie porysować
    UML-e... Ja "modeluję", opisując działanie zdaniami w języku polskim.

  • 5. Data: 2009-03-20 22:01:36
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Fri, 20 Mar 2009 22:47:52 +0100, Wojciech Jaczewski
    <w...@o...pl> wrote:

    >Pewnie moja odpowiedź Cię nie usatysfakcjonuje, skoro chcesz sobie porysować
    >UML-e... Ja "modeluję", opisując działanie zdaniami w języku polskim.

    Tak, ja tez. To jest najskuteczniejszy sposob. A owe zdania notuje w
    kajecie

    A.L.

  • 6. Data: 2009-03-21 20:55:29
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    Wojciech Jaczewski wrote:

    > Pewnie moja odpowiedź Cię nie usatysfakcjonuje, skoro chcesz sobie
    > porysować UML-e... Ja "modeluję", opisując działanie zdaniami w języku
    > polskim.

    Inzynierowie innych specjalnosci, np. architekci, mechanicy, elektronicy juz
    wiele lat temu sie nauczyli, ze jeden obrazek wart jest tysiac slow.
    Informatycy widac jeszcze nie...

    --
    Michal

  • 7. Data: 2009-03-21 20:58:46
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

  • 8. Data: 2009-03-21 20:59:20
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Sat, 21 Mar 2009 21:55:29 +0100, Michal Kleczek <k...@g...com>
    wrote:

    >Inzynierowie innych specjalnosci, np. architekci, mechanicy, elektronicy juz
    >wiele lat temu sie nauczyli, ze jeden obrazek wart jest tysiac slow.
    >Informatycy widac jeszcze nie...

    Problem jest taki ze w informatyce obrazki niosa bardzo malo
    informacki jezeli sie ich nie otyozy paroma stronami tekstu

    A.L.

    P.S. Proponuje pogoglwoac na Oslo modeling language

  • 9. Data: 2009-03-21 21:30:12
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kleczek"
    >Inzynierowie innych specjalnosci, np. architekci, mechanicy, elektronicy juz
    >wiele lat temu sie nauczyli, ze jeden obrazek wart jest tysiac slow.
    >Informatycy widac jeszcze nie...

    Narysuj mi sonet. Albo vilanellę.

    --
    \------------------------/ Microsoft Office 2000: Dzielisz bez wysiłku
    | K...@e...eu.org |

  • 10. Data: 2009-03-22 19:27:28
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    Mariusz Kruk wrote:

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kleczek"
    >
    > Narysuj mi sonet. Albo vilanellę.

    A co to ma wspolnego z programowaniem albo generalnie inzynieria?

    --
    Michal