  • 1. Data: 2009-07-17 16:20:01
    Temat: Moduł GSM i praca z dwoma kartami SIM (dual sim, twin sim)
    Od: mk <r...@m...remove>

    Witam!

    Na Allegro są dostępne zestawy "dual sim" do telefonów komórkowych. Po
    zainstalowaniu takiego w telefonie pojawia się gdzieś w menu opcja
    wyboru karty SIM z którą w danym momencie chcemy współpracować.

    Interesuje mnie zastosowanie takiego rozwiązania w aplikacji wbudowanej
    wraz z którymś z popularnych modemów GSM (Simcom, Sagem, Motorola,
    Telit...). Jak się w takiej aplikacji dokonuje wyboru karty po
    zainstalowaniu zestawu "z Allegro"? Jakaś komenda AT, czy coś...?

    Jaki układ scalony jest stosowany w takim zestawie "z Allegro"?
    Czy jest gdzieś osiągalny? W docelowej aplikacji wolałbym zastosować dwa
    gniazda kart SIM, niż w/w zestaw...

    Ewentualnie jakie inne rozwiązania można tu zastosować? Które linie
    można pożenić na sztywno, a które należy przełączać?
    Jak mniej więcej działa taki zestaw z Allegro?

    pzdr
    mk

  • 2. Data: 2009-07-18 07:35:37
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    Użytkownik "mk" <r...@m...remove> napisał w wiadomości
> [...]
    > zainstalowaniu takiego w telefonie pojawia się gdzieś w menu opcja wyboru
    > karty SIM z którą w danym momencie chcemy współpracować.

    nie wydaje mi sie zeby modemy obslugiwaly aplikacje SIM Toolkit.
    Jesli chesz poszperac w temacie to tutaj masz wymienione standardy z tym
    zwiazane:

    http://www.cellular.co.za/sim_toolkit.htm

    c.

  • 3. Data: 2009-07-20 16:54:04
    Od: stanley <s...@g...com>

    On 18 Lip, 09:35, "Cezar" <c...@B...pl> wrote:
> [...]
    >
    > nie wydaje mi sie zeby modemy obslugiwaly aplikacje SIM Toolkit.
    > Jesli chesz poszperac w temacie to tutaj masz wymienione standardy z tym

    A po co dwie karty ?
    Bo ja nie bardzo widzę sensu takiego rozwiązania ...

  • 4. Data: 2009-07-20 22:49:29
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    >A po co dwie karty ?
    >Bo ja nie bardzo widzę sensu takiego rozwiązania ...

    w dwoch przypadkach jest sens:
    1. szybkie przelaczanie sie pomiedzy sieciami;
    2. ominiecie SIM lock. Startujesz telefon na prepaid'zie sieci na ktorej
    telefon jest zablokowany a potem przelaczasz sie na druga karte.

    c.

  • 5. Data: 2009-07-21 15:27:05
    Od: mk <r...@m...remove>

    stanley pisze:
    wiadomościnews:h3q8bj$3vc$1@news.wp.pl...

    > A po co dwie karty ?
    > Bo ja nie bardzo widzę sensu takiego rozwiązania ...

    A po co spadochroniarzowi dwa spadachrony? ;-)

    pzdr
    mk

  • 6. Data: 2009-07-22 19:47:42
    Od: "VSS" <v...@v...pl>

    Cezar wrote:

> [...]
    > 2. ominiecie SIM lock. Startujesz telefon na prepaid'zie sieci na
    > ktorej telefon jest zablokowany a potem przelaczasz sie na druga

    simlock w module gsm ??? ciekawe.

    --
    VSS http://vss.pl

  • 7. Data: 2009-07-22 19:53:22
    Od: "VSS" <v...@v...pl>

    mk wrote:

    > Ewentualnie jakie inne rozwiązania można tu zastosować? Które linie
    > można pożenić na sztywno, a które należy przełączać?
    > Jak mniej więcej działa taki zestaw z Allegro?

    ja pracując w serwisie panasonica w 98 roku zbudowałem, chyba pierwszy w
    polsce, telefon na dwie karty na podstawie panasona g500. wycięłem z tyłu
    obudowę, wkleiłem drugie gniazdo. podłączyłem wszytskie nogi od obu gniazd
    razem, tylko nogę 5 czyli vcc podłaczyłęm poprzez wbudowany wyłacznik
    wibratora w telefonie. działało bez problemu. oczywiście trzeba było
    wyłaczyć fon, przełączyć napięcie i właczyć fon aby zaczytało druga kartę
    ale działało :)
    --
    VSS http://vss.pl

  • 8. Data: 2009-07-27 19:22:33
    Od: mk <r...@m...remove>

    VSS pisze:

> [...]
    > wyłacznik wibratora w telefonie. działało bez problemu. oczywiście
    > trzeba było wyłaczyć fon, przełączyć napięcie i właczyć fon aby

    Niby tak...,
    ale czy to się sprawdzi w przypadku obsadzenia w gniazdach jednocześnie
    kart w standardzie 1.8V i 3V ?
    Trochę mam opory przed takim eksperymentem :/

    Jak w ogóle jest dokonane sprawdzenie napięcia pracy karty?

    pzdr
    mk

  • 9. Data: 2009-07-30 18:18:56
    Od: AK <a...@g...pl>

    mk pisze:

    > Jak w ogóle jest dokonane sprawdzenie napięcia pracy karty?

    Modul wystawia do karty napiecie 1,8 volta i probuje sie z nia
    komunikowac tzn. resetuje karte i czeka na ATR.
    Jak po kilku (chyba 3) probach nie odbierze ATR, to ustawia napiecie na
    3 V i powtarza operacje.

    Pozdr
    AK