  • 1. Data: 2009-01-17 15:32:06
    Temat: Monitory panoramiczne, konsekwencje na design www
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Coraz powszechniejsze monitory panoramiczne (nawiasem mówiąc oszukane w
    pionie o ok 100 pixeli), dość powszechny wygląd w centrum stroniczka i
    białe pasy po bokach. Czasem pasów nie ma, ekran jest wypełniony, układ
    plam (paneli) może być miły dla oka lub nie.
    Nawet jak ogólny rozkład plam jest miły, zwykle czytanie tak długiej
    linii tekstu jest mało ergonomiczne.

    W którą stronę to poprowadzi? Hojny desing dwóch bloków nawigacyjnych z
    prawej i lewej, oszczędzanie na górze i dole?

    Osobiście jestem zaangażowany bardziej w intranety niż strony publiczne:
    mocniejsze wykorzystanie specjalizowanych pluginów przeglądarki czy
    choćby czytników RSS w paskach bocznych?

  • 2. Data: 2009-01-17 15:45:28
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Jacek Czerwinski wrote:

> [...]
    > mocniejsze wykorzystanie specjalizowanych pluginów przeglądarki czy
    > choćby czytników RSS w paskach bocznych?

    ale jakie pole do popisu dla firm marketingowych! już nie muszą się
    wpasowywać w kolorystykę strony - mogą wykorzystać puste miejsce

    Lemat
    humor z korespondencji inwestora: "zlecę wykonanie serwisu o
    funkcjonalności nasza-klasa, dysponuję budżetem 150zł" (sto
    pięćdziesiąt złotych polskich)

  • 3. Data: 2009-01-17 16:08:03
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Sat, 17 Jan 2009 16:32:06 +0100, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

> [...]
    >mocniejsze wykorzystanie specjalizowanych pluginów przeglądarki czy
    >choćby czytników RSS w paskach bocznych?

    O co ci chodzi?... Ja mam szeroki monitor i nie mam zadnych paskow

    A.L.

  • 4. Data: 2009-01-17 17:55:37
    Od: ScriptKid <n...@s...pl>

    Jacek Czerwinski pisze:
    > Coraz powszechniejsze monitory panoramiczne (nawiasem mówiąc oszukane w
    > pionie o ok 100 pixeli)...

    Tak się zirytowałem, że policzyłem, i - całe szczęście - pionowa
    rozdzielczość się zgadza z ofertą... No, teraz, jak mi ulżyło, mogę
    spytac: co miałeś na myśli mówiąc o oszustwie...? :)

  • 5. Data: 2009-01-17 18:46:13
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    ["Followup-To:" header set to pl.comp.programming.]
    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "ScriptKid"
    >Tak się zirytowałem, że policzyłem, i - całe szczęście - pionowa
    >rozdzielczość się zgadza z ofertą... No, teraz, jak mi ulżyło, mogę
    >spytac: co miałeś na myśli mówiąc o oszustwie...? :)

    Podejrzewam, że o to, że są 16:10, a nie 16:9.
    Co i tak w sumie nie ma znaczenia, bo panorama w sensie kinowym to
    bodajże coś koło 2,3:1

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Microsoft Office 2000: Żadne pytanie Cię nie
    .\....@e...eu.org.\.\. zaskoczy

  • 6. Data: 2009-01-17 21:27:31
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    ScriptKid pisze:

    > Tak się zirytowałem, że policzyłem, i - całe szczęście - pionowa
    > rozdzielczość się zgadza z ofertą... No, teraz, jak mi ulżyło, mogę
    > spytac: co miałeś na myśli mówiąc o oszustwie...? :)

    Stare 'kwadratowe' miały w pionie 1024px. panoramy widziałem 890-900px

  • 7. Data: 2009-01-18 00:05:33
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    Jacek Czerwinski pisze:
    > Stare 'kwadratowe' miały w pionie 1024px. panoramy widziałem 890-900px

    Ale co Ty z czym porównujesz? Dla przykładu: 19" tradycyjny monitor
    trzeba porównywać z 22" panoramą - wysokość jest praktycznie ta sama,
    dochodzą jedynie boki. Rozdzielczość na panoramie jest o 26 pikseli
    większa w pionie i o 400 w poziomie.

    --
    PSYLO

  • 8. Data: 2009-01-18 10:13:26
    Od: wloochacz <w...@n...dgbit.spameromnie.pl>

    Jacek Czerwinski pisze:

    > Stare 'kwadratowe' miały w pionie 1024px. panoramy widziałem 890-900px
    Panorama FullHD ma 1920x1080 i jest to 16:9, panorama 16:10 ma 1920x1200
    - i taki jest fajniejszy, bo się ciut większe robi :)
    Faktycznie dziwnie się w tym ogląda paskudnie weby zrobione, ale za to
    jak taki monior ma Pivot - to cud malina :)

    --
    wloochacz

  • 9. Data: 2009-01-18 11:52:52
    Od: ScriptKid <n...@s...pl>

    wloochacz pisze:

> [...]
    > Faktycznie dziwnie się w tym ogląda paskudnie weby zrobione, ale za to
    > jak taki monior ma Pivot - to cud malina :)

    A gdzie tam: dobrze się ogląda - otwierasz jedno okno z onet.pl na pół
    ekranu, a drugie z gazetą.pl na drugie pół i dopiero sie możesz czuć
    poinformowany :)

    A żeby było tochę na temat, to nie ma jak eclipse na lewej połówce, na
    prawej detached Browser Output + Debug Output i wtedy nawet żaden pivot
    nie kusi (inna sprawa, że ciężko pisać na laptopie ustawionym na boku)...

    ScriptKid

  • 10. Data: 2009-01-19 07:07:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Jacek Czerwinski pisze:
> [...]
    > plam (paneli) może być miły dla oka lub nie.
    > Nawet jak ogólny rozkład plam jest miły, zwykle czytanie tak długiej

    Najbardziej ergonomiczne jest, gdy to czytelnik narzuca, jak ma być
    wyświetlany tekst. Sztywna szerokość stron jest dla mnie wkurzająca, na
    stronę zaglądam, po to by uzyskać informację, a nie zachwycać się jej
    wyglądem. A przeglądarki nie trzeba otwierać na caly ekran, ja w
    zasadzie nigdy tak nie otwieram

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl