  • 1. Data: 2011-03-29 16:49:35
    Temat: Motocykl dla żółtodzioba - taki do ok 20KM.
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Witam,

    Kiedyś w dawnych czasach zrobiłem sobie prawo jazdy na
    motocykl - w 1993 roku - i jakoś krótko przed i krótko
    po ujeżdzałem jakieś SHLki, MZtki (ale w sumie
    mało przejechanych kilometrów).

    A teraz moja przygoda z dziś.

    Teraz po 18 latach zasadniczo przerwy w ujeżdżaniu
    dwóch-kółek kolega podjechał pod pracę nowym nabytkiem,
    Honda CB600F... 100KM - człek mimo że stary, napalił się
    jak szczerbaty na suchary i mówię, daj się przejechać,
    delikatnie zrobię rundkę ... no i delikatne ruszenie jeszcze
    gładko poszło - ale na tym sukcesy się skończyły... ;)
    ... przy bardzo ciasnej nawrotce w lewno minimalne
    odkrecenie gazu okazało się zbyt duże i motorek wyskoczył
    jak narowista bestia w stronę latarni i zaparkowanego tuż obok
    Subaru kolegi z pracy. Na szczęście pewne rzeczy zadziały
    się instynktownie i wciśniecie sprzęgła i hamulca jakoś uratowało
    mi skórę, choć niestety wjechałem odrobinkę w zderzak Subaru i za
    lakierowanie będzie trzeba zapłacić - no ale człowiek głupi,
    to nawet dobrze, na drugi raz nie będe miał ochoty na takie
    przygody - dobrze że tylko na tym się skończyło, że motor
    cały, ja prócz wysokiego stężenia adrenaliny we krwi też
    wyszedłem bez szwanku. Jednak dopóki człowiek nie poczuje
    pod własną d... co to jest spora moc motorka, to nie jest
    sobie tego wyobrazic - no przynajmniej ja nie mogłem.

    I teraz prośba do Was - polećcie jakiś motorek, żeby
    przypomnieć sobie jazdę jednośladem - z jedną uwagą -
    - mieć małą moc ! :) - no i dobrze jakby był prosty,
    łatwy do prowadzenia.

  • 2. Data: 2011-03-29 17:41:55
    Temat: Re: Motocykl dla żółtodzioba - taki do ok 20KM.
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 29 Mar 2011 18:49:35 +0200) ktos podajacy sie za Aleksander
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > I teraz prośba do Was - polećcie jakiś motorek, żeby
    > przypomnieć sobie jazdę jednośladem - z jedną uwagą -
    > - mieć małą moc ! :) - no i dobrze jakby był prosty,
    > łatwy do prowadzenia.

    Moze jakies enduro - lekkie, latwo sie prowadzi i mozna sobie zjechac z
    asfaltu. Jaki w ogole rodzaj motocykla Cie interesuje?

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 3. Data: 2011-03-29 17:47:08
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > I teraz prośba do Was - polećcie jakiś motorek, żeby
    > przypomnieć sobie jazdę jednośladem - z jedną uwagą -
    > - mieć małą moc ! :) - no i dobrze jakby był prosty,
    > łatwy do prowadzenia.

    W tych okolicach to np. Yamaha SR 250 lub Suzuki GN 250.
    Klasyczne motorki, o prostej, wytrzymałej konstrukcji,
    niewielkim zużyciu paliwa, ale już z elektrycznym starterem :-)

    Jak by co, to być może ten drugi będę miał niedługo do sprzedania.

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2011-03-29 18:02:05
    Od: power_bit <power_bit@_NOSPAM_interia.pl>

    Napisz najpierw jaki typ motocykli Cie interesuje oraz do jakiej kwoty.

  • 5. Data: 2011-03-29 18:57:43
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2011-03-29 18:49, Aleksander pisze:
> [...]

    > przypomnieć sobie jazdę jednośladem - z jedną uwagą -
    > - mieć małą moc ! :) - no i dobrze jakby był prosty,

    Hmm,każda moc może być zbyt duża-widziałem taki nr na Simsonie,WSK(byłem
    pasażerem)i skuterze 125:-)

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 6. Data: 2011-03-29 19:12:19
    Od: "Heniek" <s...@g...pl>

    "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Moze jakies enduro - lekkie, latwo sie prowadzi i mozna sobie zjechac z
    > asfaltu. Jaki w ogole rodzaj motocykla Cie interesuje?

    a o gabarytach kierownika tez by sie przydalo cos wiedziec, by radzic

  • 7. Data: 2011-03-29 19:33:32
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > I teraz prośba do Was - polećcie jakiś motorek, żeby
    > przypomnieć sobie jazdę jednośladem - z jedną uwagą -
    > - mieć małą moc ! :) - no i dobrze jakby był prosty,
    > łatwy do prowadzenia.

    Twoj budzet, wzrost i waga i typ motocykla jaki ci sie podoba.

    Moze Virago 535? wersje sa 27, 34 i 46 KM.

    Dysiek

  • 8. Data: 2011-03-29 19:55:45
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Dzięki za odpowiedzi.

    Więc tak.
    Moje gabaryty.
    182cm, 80kg.

    Co mi się nie podoba.
    Odpadają typowe ścigacze... i ogólnie
    przykurczona pozycja.

    Podobają mi się zwykłe takie motorki
    turystyczne, może jakieś chopperowate... ale też nie
    przesadnie, żadnych nóg przy przednim kole ;)

    Może jakieś lekkie enduro, ale takie nie do błota,
    tylko coś bardziej na leśną dróżkę ?

    Budżet niewielki - bo to ma być tylko przygoda od czasu
    do czasu (którego jest baaaardzo niewiele, przy żonie
    i dwójce małych dzieci) - no i zdaje sobie sprawę,
    że motorek może zostać położony, więc szkoda jakieś
    drogiej zabawki - tak więc maks do 4000-5000 zł.
    Więc wiem, że motor będzie leciwy, ale wolę
    leciwy zadbany motorek, niż chińskie nowe/nowsze
    badziewie. Poza tym pewnie za drugie tyle będę musiał
    sobie wyszykować jakieś ubranko, więc generalnie im
    bestia będzie tańsza, tym lepiej ;).

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 9. Data: 2011-03-29 20:17:47
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 29 Mar, 21:55, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:
    > Dzięki za odpowiedzi.
    >
    > Więc tak.
    > Moje gabaryty.
    > 182cm, 80kg.

    ja bym jednak proponowal lekkie podwyzszenie dopuszczlnaej mocy ;)

    na "pocztek" w sam raz bedzie cos typu Honda CB 500 lub Yamaha XJ 600

    WS

    PS. jakies enduro rowniez moze byc ;)

  • 10. Data: 2011-03-29 20:18:36
    Od: Tadek <"tadek.w [at] wp.pl">

    Dnia 2011-03-29 21:55, Aleksander napisał(a):
    > Dzięki za odpowiedzi.
    >
    > Więc tak.
    > Moje gabaryty.
    > 182cm, 80kg.
    > [...]

    Jestem w podobnej, do Twojej sytuacji ale z tą różnicą, że już po
    wyborze i przejechanych (jakoś nawet, nawet nieźle) kilometrach. Moje
    przerwa trwała 30 lat, przypomniałem sobie co i jak podczas paru godzin
    jazdy w szkółce na jamasze 250 w swoim ubiorze i kasku, potem odbiór
    kupionego motonga i jazda do domu kilkanaście km przy temperaturze 3
    st.C - dało radę :) i było ciepło "wszendzie" na ciele (zanabyłem drogą
    kupna kurtkę i spodnie z polskiej f-my Feliks - polecam). Liczba KM
    nabytku to 78 KM ale... odkręcanie gazu jest "spokojne" i aby nagle i
    znienacka wkręcić w obroty muszę dość mocno przekręcić nadgarstek - tak
    więc nie ma mowy o niezamierzonym odkręceniu gazu - samo ruszanie nie
    wymaga nawet ruchu prawą ręką - delikatnie puszczam sprzęgło i maszyna
    spokojnie rusza a potem... sam wiesz ;)
    Sama maszyna to Bandit 600 z 2001 roku - kasa trochę większa od Twojego
    pułapu ale cóż począć - nie mogłem nie mieć właśnie tego egzemplarza po
    prostu.
    Tak więc nie patrz na KM - właściwe podejście, trening a reszta
    przyjdzie sama. Serio.

    Pzdr
    --
    Tadek