  • 1. Data: 2011-10-02 05:10:07
    Temat: Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
    Od: falco <m...@w...pl>

    Siema,
    ponieważ Wojtek jest zbyt skromny, by samemu się "pochwalić", więc ja
    pozwalam sobie przekazać jakże pozytywną informację, czyli... rusza
    akcja "Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach"!!
    Pomysł i cała inicjatywa powstała w głowie Wojtka z naszego forum
    Transalp Polska, którą od strony szkoleń prowadził Krzysiek (też z TA) a
    teraz wchodzi w życie, miejmy nadzieję, że "rozleje się na całą Polskę!!
    Tak jak prężna grupa prekursorów z ekipy Ratowników R2. Tak 3 mać!!

    Poniżej więcej informacji były też wzmianki np. w "Trójce", mam
    nadzieję, że inne media też będą sprawę nagłaśniały, bo warto!!

    http://tnij.org/nndz

    I kopia:
    Ratownicy na motocyklach będą udzielać pomocy mieszkańcom stolicy

    Dodał(a): Rafał Gdak
    ratownicy na motocyklach
    Warszawa

    W niedzielę wieczorem na stołeczne ulice wyjedzie 40 przeszkolonych
    ratowników na motocyklach. Ochotnicy wyposażeni w apteczki będą pełnili
    funkcję patrolu ratowniczego, który przyjdzie z pomocą w razie wypadku.
    Jest to część kampanii "Włącz myślenie".
    "Motocykliście łatwiej jest ominąć korek i sprawdzić, co jest jego
    przyczyną. MOTOPOZYTYWNI będą gotowi do udzielenia pomocy na miejscu
    wypadku. Liczymy także na to, że dzięki tym działaniom kierowcy
    samochodów zmienią postrzeganie motocyklistów z +dawców nerek+ na
    mogących uratować życie" - mówi inicjator akcji dr Wojciech Kulesza,
    psycholog społeczny ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

    Dzięki kolorowym kamizelkom motoratowników będzie można łatwo rozpoznać
    i poprosić o pomoc w razie wypadku. Po odbyciu specjalnego szkolenia
    będą już zawsze pełnili funkcję ratowników i jeżdżąc po mieście w
    różnych celach, będą nosili kamizelki. Ich zadaniem będzie
    zabezpieczeniem miejsca zdarzenia, identyfikacja zagrożenia i wezwanie
    odpowiednich służb ratowniczych, a także udzielenie pierwszej pomocy
    poszkodowanym i sprawne przekazanie kierownictwa akcją ratunkową
    zawodowym ratownikom.

    Celem akcji jest nie tylko redukcja liczby ofiar śmiertelnych wypadków
    drogowych, ale także zmiana negatywnego sposobu postrzegania motocyklistów.

    W opinii Kuleszy problem postrzegania motocyklistów w społeczeństwie
    jest wielopiętrowy. "Z jednej strony są oni źle odbierani, co może
    powodować wiele ryzykownych zachowań ze strony innych kierowców, jak np.
    otwieranie drzwi przed jadącym w korku motocyklem. Z drugiej strony
    zdarza się, że motocykliści poprzez swoje zachowania utrwalają
    istniejący stereotyp i np. wjeżdżają między stojące w korku pojazdy z
    ogromną prędkością. Mamy podstawy sądzić, że wymienione zachowania leżą
    u podłoża wysokiej liczby wypadków z udziałem motocyklistów. Chcemy to
    zmienić dzięki całej serii działań. Pierwszym z nich są właśnie
    motoratownicy" - wyjaśnił Kulesza.

    Dodał, że motocykliści giną w wypadkach, których przyczyny mogą być
    czysto psychologiczne. Dlatego zaradzić tej sytuacji można, opierając
    się na wynikach badań i teoriach psychologii społecznej.

    W ramach akcji organizowane będą szkolenia dla motocyklistów. Ich pogram
    zostanie zrealizowany w dwóch grupach - podstawowej i zaawansowanej.
    Osoby, które ukończą ten drugi kurs będą zdawały egzamin na honorowany w
    całej Europie certyfikat EFR (Emergency First Reponse - EFR). Zajęcia
    poprowadzą ratownicy medyczni, policjanci, strażacy oraz psychologowie.

    Jak poinformowała Natalia Osica z SWPS, wydarzenie rozpocznie kampanię,
    ma charakter pilotażowy, kolejne działania są planowane, ale na razie
    organizatorzy nie zdradzają szczegółów.

    Organizatorami przedsięwzięcia są Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej,
    Ministerstwo Infrastruktury, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu
    Drogowego, Specjalistyczna Ochotnicza Formacja Ratunkowa oraz Krajowe
    Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

    Zgodnie z unijną dyrektywą Polska jest zobowiązana do redukcji liczby
    ofiar śmiertelnych wypadków drogowych. Wśród działań strategicznych
    wymienionych w IV Europejskim Programie Działań na rzecz Bezpieczeństwa
    Ruchu Drogowego Unii Europejskiej, które powinny zostać zrealizowane do
    2020 r., wymienia się opracowanie nowego podejścia do motocyklistów (to
    właśnie w tej grupie użytkowników dróg zanotowano najmniejszy spadek
    liczby ofiar śmiertelnych).

    Według danych Komendy Głównej Policji w Polsce w 2010 r., w wyniku
    wypadków drogowych zginęło lub było rannych ponad 2 tys. motocyklistów.
    Równocześnie dynamicznie rośnie liczba motocyklistów w Polsce - w 2000
    r. było ich ok. 803 tys., a w 2009 r. już 975 tys.

    --
    Pozdr! falco

    SenNa... 356 '58 175
    T.Apacz 0.6 '97

  • 2. Data: 2011-10-02 10:40:14
    Temat: Re: Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 02 Oct 2011 07:10:07 +0200 osobnik zwany falco
    wystukał:

    świetny pomysł. Grtaulacje :)

    --
    BMW R1100GS '95
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 3. Data: 2011-10-02 15:25:23
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2011-10-02 07:10, falco pisze:
    > Siema,
    Może już wieczór,właśnie się mijałem z ratowniczym RT:-)

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 4. Data: 2011-10-02 15:51:50
    Od: falco <m...@w...pl>

    Wielu z Was jest na pewno na różnych forach czy grupach dyskusyjnych o
    samochodowych, myślę, że warto temat propagować właśnie wśród kierowców
    aut, którymi sami też często jesteśmy...

    --
    Pozdr! falco

    SenNa... 356 '58 175
    T.Apacz 0.6 '97

  • 5. Data: 2011-10-03 07:23:20
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "falco" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wielu z Was jest na pewno na różnych forach czy grupach dyskusyjnych o
    > samochodowych, myślę, że warto temat propagować właśnie wśród
    > kierowców aut, którymi sami też często jesteśmy...

    A co tu propagowac wsrod samochodow ?
    Zeby tez zostali ratownikami motocyklowymi ?
    Jak dawniej Miednica, potem Marlboro, teraz Wy ?
    No bo wizerunek to zmienic moga na przyklad ci ktorzy wala na jednym
    kole miedzy samochodami, chocby na Prymasa co mozna obserwowac kazdego
    dnia. Watachy dzieci na sportach przepychajace sie troche bez wyobrazni
    i "na chama", ci ktorzy budza dzieci na osiedlach zbyt glosnymi, lub
    calkiem pustymi wydechami. Ratownicy tego nie uczynia niestety.
    Tak ze co tam propagowac wsrod samochodziarzy ?

    Nemo

  • 6. Data: 2011-10-03 08:10:05
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "falco"
    rusza akcja "Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach"!!

    Slyszalem o tym i zastanawialem sie - skad wezma tylu ratownikow medycznych
    i na dodatek na motocyklach.
    A to po prostu ktos rozwija swoj pomysl na biznes przy pomocy wolontariuszy
    i ich sprzetu.
    Bardzo ladnie i pomyslowo.
    Niestety mam wrazenie ze bedzie jak zwykle :)
    Ostatnia dobrze dzialajaca sluzba ochotnicza w tym kraju to bylo ORMO.

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 7. Data: 2011-10-03 08:44:54
    Od: falco <m...@w...pl>

    Jak ktoś chce zasięgnąć informacji u źródła, to zapraszam...
    http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=17&t=81
    77#p123576

    Poniżej kopia 1 listu od Krzyśka (prowadził szkolenia medyczne) reszta
    jest dopisywana przez... uczestników szkolenia, czyli... samych
    Ratowników...

    W puste dyskusje się nie włączam, bo nie widzę sensu, to jak każdy na to
    będzie patrzył, włączał się czy olewał zależy od indywidualnego podejścia...

    "Pierwszy projekt w ramach akcji MOTOPOZYTWNI.PL zakończony. Dla tych co
    przespali , nie wiedzieli, nie słyszeli zamieścimy z Wojtkiem parę
    linków do materiałów. Można powiedzieć, że pomysł zrodził się w tym
    klubie (TCP) tu są jego korzenie. W necie jest masa dziwnych informacji
    na ten temat które nie wiadomo jak wpadły w ręce ludzi piszących o tym,
    więc nie wszystkie są takie jak byśmy sobie życzyli. Dla waszej
    informacji akcję realizuje KRAJOWE CENTRUM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU
    DROGOWEGO (BRD) http://www.brd.org.pl/, przy współpracy ze SZKOŁĄ WYŻSZĄ
    PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ (SWPS) http://www.swps.pl/ , MINISTERSTWEM
    INFRASTRUKTURY (MI) http://www.mi.gov.pl/, KRAJOWĄ RADĄ BEZPIECZEŃSTWA
    DROGOWEGO (KRBD) http://www.krbrd.gov.pl/ , oraz OSP WARSZAWA URSYNÓW
    SPECJALISTYCZNĄ OCHOTNICZA FORMACJĄ RATUNKOWĄ (SOFR) http://www.sofr.pl

    http://dziendobry.tvn.pl/video/motopozytywni,1,newes
    t,13724.html
    http://www.motocykl-online.pl/newsy/motocyklowi-rato
    wnicy-pomoga-ratowac-zycie
    http://tvp.info/panorama/wideo/02102011-1800/5286463
    http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,10382153,
    Od_niedzieli_po_Warszawie_ratownicy_na_motocyklach.h
    tml

    jak znajdę następne materiały do dla ciekawskich powrzucam linki, dbajmy
    o takie akcje bo może w końcu zacznie się zmieniać w umysłach innych
    użytkowników dróg wizerunek motocyklisty - a taki jest główny zamysł
    całej akcji.

    krzysimirn"

    --
    Pozdr! falco

    SenNa... 356 '58 175
    T.Apacz 0.6 '97

  • 8. Data: 2011-10-03 08:50:43
    Od: "Andrzej" <s...@w...pl>

> [...]
    > sobie przekazać jakże pozytywną informację, czyli... rusza akcja
    > "Motopozytywni - Ratownicy na motocyklach"!!

    A jakby były kolejne szkolenia, to może fajnie byłoby tu na przykład ogłoszenie
    wrzucić.

    --
    Pozdrv!
    Andrzej

  • 9. Data: 2011-10-03 09:15:42
    Od: falco <m...@w...pl>

    W dniu 2011-10-03 10:50, Andrzej pisze:

    > A jakby były kolejne szkolenia, to może fajnie byłoby tu na przykład
    > ogłoszenie wrzucić.

    Nie mam na to wpływu, ale napiszę zapytanie do Krzyśka (w wątku, który
    podałem - czytanie nie wymaga rejestracji...). Nie chciałbym jednak, aby
    wątek wszedł w typowy (niestety) preclowy kierunek, czyli gadek bez
    sensu i nie na temat, to moja osobista prośba...

    Dla pełnej jasności ja nie jestem organizatorem, staram się jedynie
    nagłośnić temat, bo uważam, że ekipa robi kapitalną robotę!!
    TymBardziej cieszy mnie fakt, że tak dużo jest tam znajomych a wszystko
    ruszyło właśnie wśród Trampkarzy, choć oczywiście pochwały należą się
    każdemu kto w projekcie uczestniczy!!

    --
    Pozdr! falco

    SenNa... 356 '58 175
    T.Apacz 0.6 '97

  • 10. Data: 2011-10-03 09:17:22
    Od: falco <m...@w...pl>

    W dniu 2011-10-03 09:23, cpt. Nemo pisze:

    > A co tu propagowac wsrod samochodow ?
    Pozytywny wizerunek...

    --
    Pozdr! falco