  • 1. Data: 2010-11-29 15:04:41
    Temat: Multiroom w N a polaczenia tunerow.
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Witam
    Moje pytanie dotyczyc bedzie przepustowosci polaczenia sieciowego pomiedzy
    tunerami.
    Aby korzystac z multiroom w ofercie N trzeba tunery polaczyc skretka
    ethernetowa.
    Zakladam ze kazdy z tunerow posiada niezalaezna instalacje antenowa
    (turbodekoder z konwertera twin monobloc) a dodatkowy dekoder z innego
    zestawu antenowego (zez dwoch konwerterow polaczonych przelacznikiem disec).
    Moj problem to polaczenie kablem sieciowym ethernet, nie moge sobie pozwolic
    na wiercenie dziur w scianach i przeciaganie kabli po scianach pomiedzy
    kondegnacjami.
    Rozwiazanie komunikacji po sieci energetycznej tez odpada ( kondegnacje
    posiadaja dwa osobne liczniki energii ktore skutecznie tłumia sygnal).
    Pozostaje tylko bezprzewodowo wi-fi. Posiadam juz siec domowa LAN po wifi w
    standardzie N. Czy moge ją wykorzystać do komunikacji pomiedzy tunerami?
    Realny transfer pomiedzy dwoma komputerami (w pokojach w ktorych docelowo
    beda sie znajdowac tunery) jest na poziomie 400kBps (kilobajtow na sekunde)
    czyli okolo pol megabita ( niestety tak slabo bo scianek tlumiacych sygnal
    jest dosc duzo)
    Czy to wystarczy do prawidlowej wspolpracy tunerow w multiroom?

    Dopisze ze nie interesuja mnie na tunerze slave takie funkcje jak time
    shift, nagrywanie na HDD, korzystanie z zasobow HDD czy przegladanie
    witryn internetowych. Ma byc tylko ogladanie aktualnie nadawanego programu
    na tunerze slave.
    Czy ta przepustowosc lacza 0,5Mbps wystarcza do polaczenia tunerow?
    Jezeli nie to jaka jest minimalna przepustowosc gwarantujaca poprawna
    wspolprace?

    Czy operatorator dodaje jakiegos switcha bo chce turbodekoder polaczyc z
    tunerem slave i jednoczesnie chce miec na Turbodekoderzemozliwosc
    przegladania wybranych witryn internetowych?
    Pozdrawiam
    roxy

  • 2. Data: 2010-11-29 17:03:51
    Temat: Re: Multiroom w N a polaczenia tunerow.
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    Standardowa predkosc kart dostepowych to 9600bps czyli z palcem w dupie
    dasz rade po wifi.

  • 3. Data: 2010-11-29 17:15:31
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 29.11.2010 16:04, roxy pisze:
> [...]
    > Pozostaje tylko bezprzewodowo wi-fi. Posiadam juz siec domowa LAN po wifi w

    do uprawnień wystarczy (antene masz osobno)

> [...]
    > beda sie znajdowac tunery) jest na poziomie 400kBps (kilobajtow na sekunde)

    coś mieszasz. 400kB/s to ok 3Mbps,
    a dwa o jakim standardzie n piszesz skoro TYLKO 3Mbps?

    ( niestety tak slabo bo scianek tlumiacych sygnal
    > jest dosc duzo)
    > Czy to wystarczy do prawidlowej wspolpracy tunerow w multiroom?

    powinno
    ja jeszcze nie testowałem.

    > Czy operatorator dodaje jakiegos switcha bo chce turbodekoder polaczyc z
    > tunerem slave i jednoczesnie chce miec na Turbodekoderzemozliwosc
    > przegladania wybranych witryn internetowych?

    tak i wysyła montera do podłączenia

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 4. Data: 2010-11-29 18:04:08
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    > do uprawnień wystarczy (antene masz osobno)

    No wlasnie do samych uprawnien napewno wystarczy tylko czy przez ten kabel
    nie idzie transmisja video? Na stronie z N'ki jest pokazany schemat
    polaczenia tunerow w ktorym tuner slave nie posiada instalacji antenowej.
    Pozatym Nka chwali sie ze na tunerze master jest mozliwosc odbioru cyfrowej
    telewizji naziemnej DVB-T z anteny podlaczonej do tunera slave wiec
    transmisja video idzie po ethernecie a to juz wymaga wiekszej przepustowosci
    łącza.

    > Czy moge ją wykorzystać do komunikacji pomiedzy tunerami?
    >
    > coś mieszasz. 400kB/s to ok 3Mbps,
    > a dwa o jakim standardzie n piszesz skoro TYLKO 3Mbps?

    Przepraszam. pomylilem sie, moja wina, oczywiscie 400kB/s to okolo 3Mbps.
    Niestety duza ilosc scianek działowych oraz strop tłumi dosc znacznie sygnał
    a to wpływa na pogorszenie transferu tak wiec standard N nie bardzo moze
    rozwinac tu skrzydła i pracowac na pełnej szybkosci.

    > tak i wysyła montera do podłączenia

    Jezeli by tak nie bylo to jest to znaczne ograniczenie funkcjonalnosci bo
    nie mozna by bylo jednoczesnie korzystac z internetu (np. zdalne planowanie
    nagrań) i multiroom.

  • 5. Data: 2010-11-29 18:08:25
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:id0mdm$5jv$...@n...onet.pl,
    konieczko <t...@o...pl> nastukał:
    > Standardowa predkosc kart dostepowych to 9600bps czyli z palcem w
    > dupie dasz rade po wifi.

    obudź się

    --
    VSS

  • 6. Data: 2010-11-29 18:20:21
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-11-29 16:04, roxy pisze:
> [...]
    > jest dosc duzo)
    > Czy to wystarczy do prawidlowej wspolpracy tunerow w multiroom?

    Pytanie tylko jest takie, co tym kabelkiem ethernetowym leci ? , bo to
    że gniazdo sieciowe wykorzystane jest wcale nie oznacza że jak
    podepniesz do tego gniazda instalacje sieciową to zadziała....

  • 7. Data: 2010-11-29 19:03:15
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-29 19:08, VSS pisze:
    > W wiadomości:id0mdm$5jv$...@n...onet.pl,
    > konieczko<t...@o...pl> nastukał:
    >
    > obudź się

    Ja mam sie obudzic ?

    Nie masz zielonego pojecia o kartach chipowych wiec nie pierdol.

  • 8. Data: 2010-11-29 19:04:41
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-29 19:20, boxfish pisze:

    > Pytanie tylko jest takie, co tym kabelkiem ethernetowym leci ? , bo to
    > że gniazdo sieciowe wykorzystane jest wcale nie oznacza że jak
    > podepniesz do tego gniazda instalacje sieciową to zadziała....

    Uprawnienia leca kazdy dzieciak to wie.

  • 9. Data: 2010-11-29 20:55:00
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Uprawnienia leca kazdy dzieciak to wie.

    Uprawnienia to mogą lecieć, one beda zajmowac conajwyzej ułamek dostepnej
    szybkosci. A pozatym poco transmitowac uprawnienia jak dekoder slave posiada
    wlasna karte.
    Podejrzewam ze po ethernecie moze leciec sygnal video (ale nie jestem
    przekonany). Dlatego zadam inne pytanie dla znawcow - jakiej szybkosci łącza
    wymaga transmisja video w standardach:
    SD, HD i FULL HD?

  • 10. Data: 2010-11-29 21:01:25
    Od: konieczko <t...@o...pl>

> [...]
    > przekonany). Dlatego zadam inne pytanie dla znawcow - jakiej szybkosci łącza

    Jak masz kabel w.cz. do tunera podlaczony to zadne wideo nie leci po
    ethernecie nie sadze zeby debile z ADb na cos takiego wpadli te ich
    tunery to wielka porazka.