eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMycie ręczne na stacji a myjnia automatyczna. Efekty/koszty - moje 3gr › Mycie ręczne na stacji a myjnia automatyczna. Efekty/koszty - moje 3gr
  • From: "Papkin" <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Mycie ręczne na stacji a myjnia automatyczna. Efekty/koszty - moje 3gr
    Date: Thu, 25 Feb 2010 16:39:37 +0100

    witam

    Pierwszy raz w zyciu mowie sobie a... zobacze jak sie myje auto recznie na
    stacji, myslalem ze oszczedze kilka drobniakow przy okazji (minuta mycia 1zl).
    Stacja BP Wroclaw, lekka kolejka ale 3auta na 4stanowiska to pikus.

    Przed zaladowaniem monet przeczytalem instrukcje no i dawaj, karmie pudlo 4zl =
    4minuty. Myje to to jakimis granulkami magicznymi (wg opisu), pieni sie ostro
    to lece w okolo wozu sumiennie i trzymam dystans auto-lanca 20-30cm, jak mialem
    50% "umyte" to patrze ze juz minuta tylko zostala, no coz nie mam wprawy?
    Dokonczylem (1zl dodatkowo) calosc i przelaczylem lance na splukiwanie woda, to
    poszlo tez wolno bo ciagle sie pienilo, dorzycilem dodatkowo 4zl... zostalo mi
    na woskowanie - to szybko idzie a jeszcze byl do wyboru dodatkowy nablyszczacz
    (wg instrukcji ma isc po wosku), kasy jednak zabraklo :-( i sie g... wylaczylo.
    Kolejka wydluzyla sie, ja sie zmachalem i troche zmoczylem i zrezygnowalem z
    nablyszczania.

    Jak auto mokre to kazde wyglada ladnie, nawet moje co juz lakier nie jest jak z
    salonu... Pod domem wyschlo i widac zacieki, szary brudek i inne takie
    niedoskonalosci - lepiej myje sie wlasna gabka w ogrodzie tylko wody
    demineralizowanej brak!

    Mylem dosc dlugo i mysle ze uczciwie, przeciez moja kasa i auto. Wydalem 9zl a
    efekt dostateczny, moze z plusem? Czy jakbym na tym BP uzyl nablyszczacza (1zl
    by wystarczylo) to byloby lepiej (ten blysk jak z salonu)? Nie wiem... ale
    watpie.

    Wiem ze za 9zl mam myjnie automatyczna NIPLO czy jak im tam - jakies 800m dalej
    gdzie auto umyja na 4 z plusem i znacznie szybciej (jak nie ma kolejki).
    Czasami nie domyja tylko dup..y samochodu dobrze, szczotki jakos tam nie
    siegaja (auto kompaktowe) ale prawie zawsze chlopaki jeszcze przed wjazdem na
    myjnie, w cenie, recznie namydla i wyszczotkuja tyl kazdego auta. I efekt jest,
    dodatkowo suszenie nadmuchem w cenie!!!

    Moje wnioski ze mycie samemu sie nie oplaca, nie dosc ze pryska (zalezy jak
    wiatr wieje) to jeszcze trzeba sie ta lanca namachac (kobiety nie dadza rady)
    to jeszcze gonisz z czasem a efekt i tak gorszy niz myjnia automatyczna. Auto
    nie jest nowka ani 2 letnie to moze mi nie zal lakieru, czy te mikro kuleczki
    myjace sa lagodniejsze niz szczotki na myjni, nie wiem...

    Czy ktos ma inne wnioski?