  • 1. Data: 2009-02-06 13:32:07
    Temat: [NTG?] Kamery bezprzewodowe, transmisja na odleglosc itp..[crosspost]
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Witam, nie wiem czy to do konca NTG bedzie ale moze chociaz mnie ktos
    pokieruje gdzie szukac.
    Mam zajecie na weekend, szefowi sie cos zamarzylo no i trzeba ise wykazac:)
    Problem:
    - srodek lasu, stok narciaski itp (daleko od cywilizacji)
    - jest koniecznosc transmisji obrazu i dzwieku do oddalonego miejsca.
    Myslalem o czyms na ksztalt skype przez blue-connect/orang/i-plus itp
    ale ma to te wade ze w takim odludziu moze byc ciezko z zasiegiem 3G
    itp. Poza tym idealnie byloby gdyby to bylo jak najbardziej mobilne
    (laptop w tej sytuacji bardziej przeszkadza niz pomaga). Znalazlem cos
    takiego jak Fringe na Symbiana, ze Skype fajnie dziala ale nie obsluguje
    video. Poza tym pojawia sie problem z dostepnoscia szybkiej transmisji.
    Na chwile obecna rozgladam sie po kamerach bezprzewdodowych o zasiegu
    powiedzmy 1 km i podlaczeniu odbiornika do laptopa w miejscu o lepszym
    zasiegu i dalej po sieci do miejsca docelowego. Tu z kolei nie widze
    odbiornikow z wyjsciem USB tylko chinche. To znow implikuje karte TV do
    lapka. Zawsze cos:)
    Moze ktos zna jakies gotowe rozwiazanie i pomoze mi nie wywazac
    otwartych drzwi?
    Chetnie odpowiem na (prawie) wszelkie pytania:)
    Z gory dzieki za jakikolwiek slad.
    Qlfon, Kraków

  • 2. Data: 2009-02-06 15:03:45
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    > Z gory dzieki za jakikolwiek slad.

    zakladam ze masz tam dostep do 'gniazdka', wiec o ile jest widocznosc pomiedzy
    miejscem instalacji a miejscem gdzie ma ten obraz dotrzec to najprosciej
    bedzie chyba wrzucic tam jakiegos acces pointa z antena kierunkowa i podlaczyc
    do niego kamerke ip, drugiego ap z antena po drugiej stronie, troche prostej
    konfiguracji i dziala... (teoretycznie ;) )

    zaleta rozwiazania to niskie koszty utrzymania - placisz tylko za prad,
    stosunkowa latwosc instalacji i obslugi, tyle ze tak jak wspomnialem, widocznosc
    musi byc, bez niej linka nie zestawisz

  • 3. Data: 2009-02-06 15:13:11
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    >
    > zakladam ze masz tam dostep do 'gniazdka',

    ok, przeczytalem jeszcze raz i doczytalem o cywilizacji i jakos tego nie
    widze jezeli o zasilanie chodzi