  • 1. Data: 2009-02-06 09:32:23
    Temat: Serwis gwarancyjny myszy - nietypowa wada
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Witam, kupiłem, jak się wydawało, porządny zestaw mysz+klawiatura Logitech
    LX-710. Wszystko było w porządku do czasu, gdy lewy przycisk myszy nie
    zaczął być coraz trudniejszy do naciśnięcia. Po pewnym czasie do jego
    naciśnięcia trzeba było użyć dosyć dużej siły.

    Odesłałem całość do serwisu, wróciło z adnotacją, iż nie stwierdzono wady
    sprzętu.

    Trochę poużywałem jeszcze tego, ale teraz to jest już farsa. Czasem do ręki
    moją mysz bierze inna osoba i wtedy nie jest w stanie na nic kliknąć.
    Zacząłem zakładać się z moimi gośćmi, że nie dadzą rady podwójnie kliknąć
    na ikonie na pulpicie, aby uruchomić jakiś program. Nikomu się nie udaje
    bez dużego wysiłku i kilku prób.

    Pomysł powiedzmy jest - odesłać do serwisu ponownie. Tym razem objawy są
    jeszcze bardziej zauważalne. Ale co, jak trafię na trepa oderwanego od
    łopaty z łapami jak grabie, który znowu nie stwierdzi wady? Bo przecież de
    facto kliknąć tą myszą się da...

    Czy można coś jeszcze zrobić? Jakieś pomysły? Myślałem jeszcze o nagraniu
    filmiku jak ludzie sobie nie radzą z tą myszą, ale za dużo zachodu z tym by
    było.

    Wasze zdrowie!
    Tony

  • 2. Data: 2009-02-06 10:06:01
    Temat: Re: Serwis gwarancyjny myszy - nietypowa wada
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 06.02.2009, o godzinie 10.32.23, na pl.comp.pecet, Tony napisał(a):

> [...]
    > naciśnięcia trzeba było użyć dosyć dużej siły.
    >
    > Odesłałem całość do serwisu, wróciło z adnotacją, iż nie stwierdzono wady

    Czy napisałeś w opisie problemu, że problemem jest ciężko chodzący
    przycisk (a nie np. enigmatycznie "lewy przycisk nie działa jak
    należy")?

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 3. Data: 2009-02-06 10:56:29
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl>

    On Fri, 6 Feb 2009, Habeck Colibretto wrote:

    > Czy napisałeś w opisie problemu, że problemem jest ciężko chodzący
    > przycisk (a nie np. enigmatycznie "lewy przycisk nie działa jak
    > należy")?

    A co to za różnica jak napisał? Napisał, że lewy guzik. Nie działa to nie
    działa. W sumie myszka jest na tyle prostym urządzeniem, że powinno
    wystarczyć jakby napisał, że myszka nie działa.
    Kontakt z serwisem zwykle wywołuje już wystarczająco dużo frustracji przez
    sam fakt, że rzecz za którą się sporo zapłaciło przestaje działać jak
    należy. A do tego w serwisach często pracują trepy sprawiające mieć
    poczucie misji zrażenia do swojej firmy maksymalnej liczby klientów i
    zachowują się jakby wiecznie mieli okres.
    Kiedyś w dość drogim sklepie kupiłem buty, które rozpadły się po tygodniu.
    Jeszcze do teraz mam gdzieś pismo od rzeczoznawcy, że to było spowodowane
    "nietypową techniką stąpania" i zwrot kosztów się nie należy.
    Dwa dni temu w innym wątku pisałem o myszy logitecha G5 (koszt ok. 200
    PLN) w którym jeden guzik po kliknięciu trzeba jeszcze docisnąć żeby
    zadziałał, a mysz kompletnie nowa, dopiero co kupiona w dellu. Jak
    zgłosiłem problem to powiedzieli, że mi wyślą nową, nawet nie muszę
    wysyłać "starej". Ale ich nie chwalę, bo dwa dni próbowałem się dodzwonić
    i po wybraniu w menu języka angielskiego (kupowałem w Szwajcarii) baba
    permanentnie rzucała słuchawką jak tylko się przedstawiałem po angielsku.
    Dopiero jak się przedstawiłem po niemiecku to mi odpowiedziała i wtedy już
    mogłem przejść na angielski - moja znajomość niemieckiego się kończy na
    "Guten Tag, Ich heise....", a może nawet wcześniej, bo nawet nie wiem czy
    to właściwa forma dla rozmów telefonicznych.

    Generalnie to chyba trzeba przyjąć że warto odpuścić walkę z serwisem
    kiedy poziom frustracji przekroczy wartość zepsutego przedmiotu. W końcu
    czasem lepiej kupić drugą myszkę niż wydać 3x tyle na nerwosol i
    psychiatrę.
    Acha, no i jak nie masz wstrętu do brania do ręki lutownicy i śrubokręta
    to możesz rozważyć tak jak ktoś poradził w "moim" wątku wymianę
    mikroswitcha z innej myszy. Ja się uważam za humanistę i lutownicą czy
    śrubokrętem potrafię co najwyżej komuś dziurę w oku zrobić.

  • 4. Data: 2009-02-06 11:05:05
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-02-06 11:56, Użytkownik Rafal Jankowski napisał:

> [...]
    > mikroswitcha z innej myszy. Ja się uważam za humanistę i lutownicą czy
    > śrubokrętem potrafię co najwyżej komuś dziurę w oku zrobić.

    Można walczyć z serwisem lub sprzedawcą, można olać gwarancję, kupić
    mikrowłącznik i samemu wymienić, ewentualnie zanieść do pana Zenka
    który za piwo lub dwa wymieni. Koszt samego mikrowyłącznika to
    kilkadziesiąt groszy ale trzeba najpierw sprawdzić który typ masz
    w środku.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-02-06 11:06:13
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Tony" <p...@g...com.zamiastkkkdajk> napisał w
    wiadomości news:qn4wdn7apu67$.1ncnx9hrjtmtt$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > jeszcze bardziej zauważalne. Ale co, jak trafię na trepa oderwanego od
    > łopaty z łapami jak grabie, który znowu nie stwierdzi wady? Bo przecież de

    Wywal na śmietnik jak nie wiesz co masz z tym zrobić

  • 6. Data: 2009-02-06 11:12:41
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 11:06:01 +0100, Habeck Colibretto napisał(a):

    > Czy napisałeś w opisie problemu, że problemem jest ciężko chodzący
    > przycisk (a nie np. enigmatycznie "lewy przycisk nie działa jak
    > należy")?

    Byłem bardzo precyzyjny w tym zakresie, mam to nawet gdzieś w plikach,
    pisałem wyraźnie, iż do naciśnięcia należy użyć dużo większej siły niż
    zwyczajnie, szczególnie, że prawy przycisk działa dobrze, więc łatwo wyczuć
    różnicę (to też pisałem).

    Pozdrawiam
    Tony

  • 7. Data: 2009-02-06 11:18:27
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Fri, 06 Feb 2009 12:05:05 +0100, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > który za piwo lub dwa wymieni. Koszt samego mikrowyłącznika to
    > kilkadziesiąt groszy ale trzeba najpierw sprawdzić który typ masz

    Teraz kiwnięcie palcem w serwisie kosztuje 50 zł za każdą rozpoczętą
    godzinę, bez gwarancji, iż się uda, a jednocześnie tracę właśnie gwarancję.
    Nie znam lokalnych panów Zenków, nie mieszkam tu, gdzie teraz od urodzenia.

    A jeśli chodzi o samodzielną zmianę, to nie bardzo się w tym widzę, poza
    tym jak coś jeszcze innego siądzie w tej myszy, to gwarancja mogłaby się
    przydać.

    Pozdrawiam
    Tony

  • 8. Data: 2009-02-06 11:19:43
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 12:06:13 +0100, Kot Prezydenta napisał(a):

    > U?ytkownik "Tony" <p...@g...com.zamiastkkkdajk> napisa? w
    > wiadomo?ci news:qn4wdn7apu67$.1ncnx9hrjtmtt$.dlg@40tude.net...

    > Wywal na ?mietnik jak nie wiesz co masz z tym zrobiae

    Tak mi już ktoś poradził, weź to wywal przez okno, jak możesz używać
    takiego badziewia - w sensie tego konkretnego, nie chodziło o markę.

    Czy to nie byłoby za proste?

    Pozdrawiam
    Tony

  • 9. Data: 2009-02-06 11:52:00
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Nie rozumiem twojego problemu. Skoro myszka jest na gwarancji to wyślij
    ją ponownie i tyle. Ja swojego Logitecha MX1000 oddawałem na gwarancję
    3x, raz miałem ten sam problem co ty a dwa kolejne gdy klikałem myszka
    robiła sama dwuklik. Za pierwszym razem nie stwierdzili uszkodzenia i
    wysłałem mychę ponownie tego samego dnia, którego ją otrzymałem z
    serwisu. I powiedziałem, w sklepie że jak tego 3 raz nie naprawią to
    chcę nową mychę i o dziwo myszkę dało się naprawić.

  • 10. Data: 2009-02-06 11:58:24
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 06.02.2009, o godzinie 12.12.41, na pl.comp.pecet, Tony napisał(a):

> [...]
    > zwyczajnie, szczególnie, że prawy przycisk działa dobrze, więc łatwo wyczuć

    Sorki, że pytam, ale serwisy najczęściej odnoszą się do tego co im
    klient powie. Jak ktoś powie, że klawisz nie działa, to nacisną i
    wyjdzie, że działa - koniec sprawdzania.
    Na Twoim miejscu wysłałbym jeszcze raz, a potem - jak nie naprawią -
    bawił się w UOKiK.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*