  • 21. Data: 2017-06-09 20:08:15
    Temat: Re: NTG ale może...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 09.06.2017 o 14:51, Adam Wysocki pisze:

    > Eee, to sie robi DynDNS-em a nie mailem.

    zwłaszcze, że mi chodzi o testowanie tego - to ma działać jak jestem w
    pracy i siedzę przy tym :)Nie potrzebuję na razie na zewnątrz.

    Mam modem na biurku i na tym samym komputer na których chcę grzebać w
    serwerze, żeby to wszystko razem ogarnąć.I tyle.

  • 22. Data: 2017-06-09 20:15:59
    Temat: Re: [OT] NTG ale może...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ha, no to trochę mi daliście nadziei...
    Bo niby ten DSL to nie jest jakiś koszmarny koszt, ale jeżeli nie muszę,
    no to nie muszę.
    A obecne czasy w mikrobiznesie jakoś nie wykazują objawów dobrej zmiany :)

    Poza tym nie do końca mi się podobuje wizja, żeby cała moja lokalna sieć
    była za stałym IP (a tak by musiało wtedy być)...
    Nie wiem nawet dlaczego, ale jakoś tak intuicja mi podpowiada, że lepiej
    nie :)

  • 23. Data: 2017-06-09 20:18:53
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > to polaczenie u siebie na porcie 5432.
    >
    > W sumie jak chodzi o jeden port, to jest jeszcze prostszy sposob - ssh na
    > ten zdalny serwer i przekierowanie zdalnego portu (-R) z opcja -g (zeby
    > port byl dostepny ze swiata), w tym przypadku:
    >
    > ssh -g -R 54321:localhost:5432 u...@...2.3.4
    >
    > (nie jestem pewien czy -g dziala tez dla -R czy tylko dla -L, do
    > sprawdzenia)
    >
    > Tyle tylko ze musisz wtedy pilnowac, zeby sesja SSH nie zdechla
    > (keepalive, ponawianie sesji) - VPN zalatwia to za Ciebie i udostepnia
    > komunikacje po UDP (mniejszy overhead niz TCP).

    Na razie w pewnej części wygląda mi to na napisane w obcym języku , ale
    bardzo dziękuję za obszerny opis, bo na pewno się przyda. Jak nie teraz
    to innym razem :D

  • 24. Data: 2017-06-09 20:29:33
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

> [...]
    > była za stałym IP (a tak by musiało wtedy być)...
    > Nie wiem nawet dlaczego, ale jakoś tak intuicja mi podpowiada, że lepiej

    Myslisz ze dynamiczne IP czyni Cie bardziej bezpiecznym? jesteś w błędzie.
    Pewnie jak nie wyłączasz routera to ten IP nie zmienia się dniami -
    miesiącami.

    c.

  • 25. Data: 2017-06-09 20:34:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jacek pozniak" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Trochę niezbyt precyzyjnie się wyraziłem; za dużo słońca.:)
    >Chodziło mi o to, że można zaprząc zwykły hosting (bez żadnych VPS)
    >(tylko
    >http, strony internetowe), do realizacji takich rzaczy jak zdalna
    >telemetria
    >i sterowanie.

    Ale co znaczy "zwykly hosting" ?
    zapisywanie danych z telemetrii to jednak cos wiecej niz udostepnianie
    stron www, wiec i troche wiecej od serwera sie wymaga ... i wychodzi
    VPS.

    >Robię tak, niemniej wymaga to możliwości przystosowania kodu w
    >urządzeniach
    >komunikujących się przez GSM.
    >Zasada działania podobna jak kamerki IP działające jak to mówią
    >"przez
    >chmurę".
    >Tam nie są wymagane żadne stałe czy też publiczne IP.

    Eee - cos jednak musi byc stale.
    A jak kamerka za NAT i komputer za NAT, to posrednictwo serwera (np
    producenta) mile widziane.

    J.

  • 26. Data: 2017-06-09 20:35:35
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    Chłopaki! nie spamujcie w mojej gałęzi!

  • 27. Data: 2017-06-09 21:14:59
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    kurde zaspamowali mi wątek, muszę się bronić - logi:

    2017-06-09 21:11:25: Podłączanie do eMule Security No1
    (91.200.42.46:1176)...
    2017-06-09 21:11:37: USS: Wykonane zgodnie z ustawieniami. Start
    automatycznej czułości wysyłania. Pierwsze 60 sekund jest w trybie
    'szybkiej reakcji'
    2017-06-09 21:11:46: eMule Security No1 (91.200.42.46:1176) wygląda na
    wyłączony
    2017-06-09 21:11:50: Podłączanie do eMule Security No2
    (91.200.42.47:3883)...
    2017-06-09 21:12:11: eMule Security No2 (91.200.42.47:3883) wygląda na
    wyłączony
    2017-06-09 21:12:14: Podłączanie do eMule Security No3
    (91.200.42.119:9939)...
    2017-06-09 21:12:35: eMule Security No3 (91.200.42.119:9939) wygląda na
    wyłączony

    ze względu na "zdjęcia" proszę nie wklejać działających serwerów, pytam
    tylko co stało się z tymi?

  • 28. Data: 2017-06-09 21:26:55
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 09.06.2017 o 20:35, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:
    > Chłopaki! nie spamujcie w mojej gałęzi!

    mógłbym cię prosić, żebyś nie zaśmiecał tego dość jednak istotnego wątku
    swoimi głupotkami ?

  • 29. Data: 2017-06-09 21:28:22
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    jak w przyszłości pisząc do mnie napiszesz dużą literę to oczywiście - w
    tej gałęzi już się nie odzywam - ok.

  • 30. Data: 2017-06-09 22:48:15
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 9 czerwca 2017 19:46:59 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    reagować (w skrócie czy masz dostep do API).

    > Urządź jest mój, więc zrobi co zechcę. Łączy się z modemem GPRS via
    > RS232. I teraz , dzięki serwerowi producenta całość działa jako "zdalny RS".
    >
    > Ale modem może pracować w różnych trybach - ja chcę użyć HTTP (z użyciem
    > POST czy tam GET). Oczywiście można sobie adresy ustawiać dowolne itp.

    No to wypas :)

    > No kolejny... :)

    Ano kolejny.
    Wyklikanie vps-a w ovh to jakies 5 minut.
    Po kolejnych 15 minutach bedzie dostepny. Razem z systemem jaki sobie zaztczysz z
    ichniej palety.

    Jak źle wybierzez bo chciales centosa zamiast ubuntu to w 15 minut ci go zaoraja i
    zrobia nowy.

    > Ja właśnie tak chcę zrobić. Tylko w tej chwili myślę, że do nauki lepiej
    > żebym miał ten "serwer" u siebie.

    OK. Zakładając ze masz u siebie duzo danych albo jakies fikusne inne zalezności i
    rzeczywiście kłopotem jest zmontowanie całości w vps-ie od razu to zasugeruje:

    Wystaw sobie stronke gdziekolwiek z aktualnym twoim adresem IP.
    Niech ten urządź sobie po reboocie na nią wchodzi, zbiera adres IP i tylko u sibie
    musisz sobie forwardowanie portów ustawic.

    Najprosciej. Prosciej sie nie da.

    wpisywanie w urządzie adresu ip zamiast nazwy do komunikacji

    > Gdybym chciał to bym nie kombinować, tylko kupił stałe IP :)

    Stałe IP dla jednostki to deczko droga sprawa. Lepszy VPS :)

    którym sie komunikuje to zgrubsza masz pozamiatane.

    > To nie problem.
    > Niektóre modemy mają wręcz w firmwarze obsługę DynDns. Ale akurat więcej
    > używam innych, które nie mają. No i nie chcę się przywiązywać do
    > konkretnego modelu. Natomiast wszelkie ustawienia są do zrobienia.
    >
    > Gdyby ktoś ciekaw, chodzi o USR-GPRS-730
    > http://www.usriot.com/p/rs232-rs485-gsm-modems/
    >
    > Ale chyba wszystkie takie modemy mają podobnie.

    Daj znać co wybrałes.
    Bo w sumie wiele więcej od tego co ludzie sugeruja nie ma. A przynajmniej nie ma
    prosto i tanio :)