  • 1. Data: 2010-05-07 08:53:14
    Temat: [NTG]jak utrwalić jako dowód informacje na web
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Z góry zaznaczam, iż wiem ze nie ta grupa tematyczna,
    ale nie mam pomysłu na jaką grupe wrzucic to zpytanie.
    Może podpowiecie gdzie zadac poniższe pytanie
    lub moze bedziecie w stanie podać rozwiąznie.

    Jest sobie pewna oficjalna strona web, na której powinny być
    zamieszczane i aktualizowane informacje, konkretnie ogłoszenia,
    jest to wymagane prawnie.
    Infgormacje uporządkowane chronologicznie. Czyli jest podstrona
    2009r. - gdzie byly zamieszczne wszystkie ogloszenia aktualne
    w 2009 roku
    Jest umieszczony link 2010r., gdzie powinny byc zamieszczane wszystkie
    ogloszenia
    z tego roku.

    Z pewnych powodow podejzewam, iz nastapila celowa manipulacja (raczej nie
    pomyłka)
    i ogoloszenie ktore zostało zamieszczone kilka dni temu i powinno być
    umieszczone w dziale 2010r., dla ukrycia i spowodowania trudniejszego
    odnalezienia - czy wrecz nieodnalezienia, zostało zamieszczone na podstronie
    2009r.

    Teraz mam pytanie, w jaki sposób uwiecznić dowód. Pniewaz jezeli
    zwrócę sie do ogłoszeniodawców to w ciagu pewnie kilku minut, zostanie
    przeniesione ogłoszenie w własciwe miejsce, jeżeli zauwaza ze ktos sie
    zorientowal.

    Prosze tutaj nie rozpatrywac, ze powinienem uczciwie powiedziec
    ogłoszeniodawcy
    iz sie pomylił (na 100% to nie jest pomyłka), poniewaz to nie pierwszy raz,
    kiedy proba takiej manipulaci
    wystepuje i tym razem chce zawalczyc w inny sposób niż szarpanina.

    Mam zamiar uwiecznic dowód tego działania, iż ogłosenie znajdowało sie
    nie tam gdzie trzeba. Zapisanie strony na dysku nic nie da, poniewaz i tak
    moge sobie
    sam to zmodyfikowac wiec nie wykorzystam tego choc by w prokuraturze jako
    dowodu. Mnie chodzi o mocny dowód dla ewentualnego doniesienia w
    prokuraturze, tak aby nikt mi nie zrzucił, iż ja mogłem sam spreparowac
    dowód.

    Pzdr
    Darek

  • 2. Data: 2010-05-07 10:06:33
    Temat: Re: [NTG]jak utrwalić jako dowód informacje na web
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 May 2010 09:53:14 +0100, Darek wrote:
> [...]
    >odnalezienia - czy wrecz nieodnalezienia, zostało zamieszczone na podstronie

    a) notariusz, ktory sobie obejrzy, najlepiej na wlasnym komputerze,
    wydrukuje, podstepluje i podpisze "tak widzialem", data, godzina.
    b) prokurator,
    c) CBA

    Jesli to oficjalna strona wladzy, to mysle ze CBA bedzie najlepsze,
    zakladajac ze jest na to czas :-)

    >Mnie chodzi o mocny dowód dla ewentualnego doniesienia w
    >prokuraturze, tak aby nikt mi nie zrzucił, iż ja mogłem sam spreparowac
    >dowód.

    Wydrukowac, podpisac, w dwoch egzemplarzach, doniesc szybko o
    podejrzeniu, a dalej niech sobie prokuratura sama uwiecznia na uzytek
    wlasny. I jak uwieczni to mozna powiadamiac o pomylce.

    Ewentualnie jeszcze CBS, moze oni beda szybsi niz prokuratura.

    W biuletynie UZP jest/ma obowiazek byc publikowane ?

    J.

  • 3. Data: 2010-05-07 10:40:34
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > W biuletynie UZP jest/ma obowiazek byc publikowane ?

    nie jestem pewien, gdzies mi sie obilo o uszy, ze tak
    Aktualnie zajmuje sie wazniejsza sprawa, jak zdobyc dowod,
    zanim zniknie a potem sie bede martwil czy ten dowod
    bedzie mogl zostac wykorzystany. :-)

    Pzdr
    Darek

  • 4. Data: 2010-05-07 10:50:46
    Temat: Re: jak utrwalić jako dowód informacje na web
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 7 Maj, 12:40, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

    > nie jestem pewien,  gdzies mi sie obilo o uszy, ze tak
    > Aktualnie zajmuje sie wazniejsza sprawa, jak zdobyc dowod,
    > zanim zniknie a potem sie bede martwil czy ten dowod
    > bedzie mogl zostac wykorzystany. :-)

    Mozesz sprawdzic czy w archive.org sie nie pojawilo. http://www.archive.org/index.php
    Tam maja laga dosyc sporego i nie zawsze w równych odstepach sciagaja
    stronki ale mozna sprobowac.
    Dosyc trudno czlowiekowi z ulicy bylo by podrobic to co tam sie
    znajduje.

    Poza tym tylko notariusz albo policjant. Na tyle są wiarygodni ze beda
    wartosciowi w trakcie wyjasniania sprawy.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2010-05-08 20:00:07
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dowodu. Mnie chodzi o mocny dowód dla ewentualnego doniesienia w
    > prokuraturze, tak aby nikt mi nie zrzucił, iż ja mogłem sam spreparowac

    Wyłącznie notariusz. Taki co na SWOIM komputerze sam wejdzie na odpowiednią
    stronę i opisze.
    Ty możesz wczesniej zrobić zdjęcie strony, które on podpisze, ze jest
    zgodne z tym co widzi na ekranie.
    Zrób to jak najszybciej a potem mając dowód w ręku możesz zawiadamiać
    policję, CBA i kogo tam chcesz.
    Tyko, czy nie okaże się, że z "powodu małej szkodliwości....." sledztwo
    zostało umorzone/niepodjęte itp.
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 6. Data: 2010-05-08 20:47:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 May 2010 22:00:07 +0200, Andrzej wrote:
> [...]
    >policję, CBA i kogo tam chcesz.
    >Tyko, czy nie okaże się, że z "powodu małej szkodliwości....." sledztwo

    Bo to trzeba isc do CBA i powiedziec ze to nie pierwszy raz.
    I sledztwo na razie powinni prowadzic dyskretnie - nikogo nie
    przesluchiwac, tylko podsluchy zalozyc. Zlozyc oferte nie do przebicia
    i poczekac jak uniewaznia przetarg :-)
    Inaczej to "informatyk sie pomylil" i sprawy w ogole nie ma.

    I wtedy wydaje mi sie ze nawet notariusz niepotrzebny - przychodzi
    swiadek mowi co widzial, wyklada podpisany wydruk, sledczy oglada sam,
    widzi to samo, drukuje i podpisuje - no i sad ma juz dwoch swiadkow.

    J.