  • 1. Data: 2013-08-24 12:21:00
    Temat: Na moto do Chorwacji
    Od: Staszek Sosenko <s...@...sigu>

    Czołem Motonici!

    Sezon wciąż trwa, 7 tysi zrobione, żadnej gleby (odpukać!), a ViFi
    sprawuje się doskonale (no, może poza cyrkami z prądem, słowo-klucz:
    przekaźnik główny ;)). W tzw. międzyczasie ogarnąłem temat stelaży i
    zainwestowałem w top case'a (kto nie pamięta/nie zna: radziłem się w
    lutym jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla VFRki 750 RC36) - jakby to
    kogo interesowało to efekt do zobaczenia tutaj ->
    https://picasaweb.google.com/Ssnk87/VFR

    Ale ja nie o tym :) Otóż urlop zbliża się wielkimi krokami, a że plan
    jest ambitny potrzebuję garści porad z Waszej strony.

    Wybieram się na moto do Chorwacji (sam), wyjazd w niedzielę 8. września.
    Pierwszy przystanek: Wiedeń, dwa noclegi. Drugi: Zagrzeb, tam również
    dwie nocki, a potem nad Adriatyk i atak na miejscowe pola namiotowe (z
    przystankami zamierzam dojechać w okolice Splitu). Powrót w okolicach
    20., bardziej "kontynentalną" częścią CRO, przez Budapeszt.

    Do rzeczy:
    - wydech mam lekko nieprzepisowy i mam pewne obawy co do poruszania się
    z nim za granicą (szczególnie na Słowacji i w Austrii). Jakieś
    doświadczenia w tej materii? Nie jest to ryk typowy dla wielkich
    V-dwójek na przelocie, ale na pewno powyżej 96dB.
    - objazd autostrady w Słowenii - jakaś polecana trasa? Plan mam taki,
    żeby zjechać z autostrady przed granicą i zadać TomTomowi trasę
    omijającą drogi płatne. Jakieś sugestie z Waszej strony?
    - właśnie, GPS. Mam zwykłego, samochodowego TomToma, którego chcę
    przyssać do szyby albo do zbiornika (ładnie się trzyma). Mam tylko pewne
    obawy, że na jakiejś dziurze mógłbym go zgubić ;) Ciężko mi wykminić
    jakiś pewny uchwyt, nie bardzo jest tam do czego cokolwiek przykręcić.
    Macie jakiś pomysł?
    - gdzie przykleja się winietkę? :P

    Na ten moment to tyle, jak mi coś jeszcze przyjdzie do łba to napiszę.
    Ogólnie będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie :)

    Pozdro pińcet!

    --
    # Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków #
    # 4 kółka: '96 Citroen ZX 1.4 #

  • 2. Data: 2013-08-24 15:03:12
    Temat: Re: Na moto do Chorwacji
    Od: doktorski <d...@g...com>

    W dniu sobota, 24 sierpnia 2013 12:21:00 UTC+2 użytkownik Staszek Sosenko napisał:
> [...]
    >
    > obawy, że na jakiejś dziurze mógłbym go zgubić ;) Ciężko mi wykminić
    >
    > jakiś pewny uchwyt, nie bardzo jest tam do czego cokolwiek przykręcić.
    A nie boisz sie o wode? Toto jest chociaz bryzgoszczelne? Jesli chodzi o montaz to
    zorganizuj sobie jakas linke z karabinczykiem przytwierdzona do motocykla.

    > - gdzie przykleja się winietkę? :P
    Np. na ladze albo na owiewce.

    --
    pzdr, dr
    1000/525/400

  • 3. Data: 2013-08-24 20:04:38
    Od: Staszek Sosenko <s...@...sigu>

    W dniu 2013-08-24 15:03, doktorski pisze:

    > A nie boisz sie o wode? Toto jest chociaz bryzgoszczelne? Jesli chodzi o montaz to
    zorganizuj sobie jakas linke z karabinczykiem przytwierdzona do motocykla.

    Zapewne nie jest, toteż zamierzam się wyposażyć w stosowny futerał na
    navi - to powinno załatwić sprawę.

  • 4. Data: 2013-08-24 20:22:56
    Od: N1 <s...@v...pl>

    Do Zagrzebia to raczej lepiej przez Węgry autostradą i omija się Słowenię.

  • 5. Data: 2013-08-24 21:14:44
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2013-08-24 12:21, Staszek Sosenko pisze:
> [...]
    > obawy, że na jakiejś dziurze mógłbym go zgubić ;) Ciężko mi wykminić
    > jakiś pewny uchwyt, nie bardzo jest tam do czego cokolwiek przykręcić.

    Pokrowiec z uchwytem deszzczoodporny, a 60 PLN.
    Albo Lark 35 AT ;)

    > - gdzie przykleja się winietkę? :P
    Na szybę np., ew. oferują też specjalne "podstawki ;)

    --

    Pzdr

    J_K_K

  • 6. Data: 2013-08-24 21:22:17
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2013-08-24 20:22, N1 pisze:
    > Do Zagrzebia to raczej lepiej przez Węgry autostradą i omija się Słowenię.

    Zależy skąd.
    Autostradę omija się, wjeżdżając przed Mariborem (z ew. noclegiem
    w Słowenii - można dzięki temu zwiedzić Plitvickie),
    na "słynny" półokragły most :)
    http://goo.gl/maps/oYm54

    --

    Pzdr

    J_K_K

  • 7. Data: 2013-08-24 22:35:54
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

> [...]

    > obawy, że na jakiejś dziurze mógłbym go zgubić ;) Ciężko mi wykminić
    > jakiś pewny uchwyt, nie bardzo jest tam do czego cokolwiek przykręcić.

    Mam, dobry tankbag, np Givi z systemu tanklock, ma wierzch
    przezroczysty. Mam taki (givi t489 )z przebiegiem 400km jakby co, tylko
    adapter na zbiornik potrzebowałbyś inny;)
    --
    Qlfon, Lublin

  • 8. Data: 2013-08-25 01:09:56
    Od: PMG <p...@p...pl>

> [...]

    > żeby zjechać z autostrady przed granicą i zadać TomTomowi trasę
    > omijającą drogi płatne. Jakieś sugestie z Waszej strony?

    Proszę bardzo: zjazd nr 228; na rondzie w lewo; przez starą granicę; na
    skrzyżowaniu pod autostradą prosto na Maribor - wg żółtej tabliczki,
    niebieska pokazuje Maribor w prawo i to jest powrót na autostradę. Potem
    znowu dojedziesz do ronda po autostradą, czwarty (!) zjazd na Lenart,
    Dalej jest łatwo: w Lenart w prawo na Ptuj i jesteś prawie w Chorwacji.

    Pomyśl o bocznych tj. niepłatnych drogach w Chorwacji. Ciekawsze, a na
    autostradzie nuda.

  • 9. Data: 2013-08-25 12:20:22
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 24 - 08 - 2013 (sobota) o godzinie 12:21, Staszek Sosenko napisał(a):

> [...]
    > przystankami zamierzam dojechać w okolice Splitu). Powrót w okolicach
    > 20., bardziej "kontynentalną" częścią CRO, przez Budapeszt.

    W ubiegłym roku zrobiliśmy w dwa motocykle trasę przez Czechy, Austrię,
    Słowenię i Chorwację (Istria). Były to co prawda inne miejsca niż Ty
    planujesz, ale może parę uwag Ci się przyda.

    W Austrii policja dość skrupulatnie pilnuje limitów prędkości, również na
    autostradach, więc lepiej uważać z manetką gazu, bo może to być kosztowne.
    Winiety są tanie jak barszcz (jakieś 4 Euro, z tego co pamiętam), ale warto
    uwzględnić w budżecie, że przejazdy przez większość tuneli są płatne
    dodatkowo (10 Euro).

    W Słowenii zdecydowanie warto ominąć autostrady. Nie tylko ze względu na
    cenę - boczne drogi często są tam w naprawdę dobrym stanie i oferują sporo
    fajnych widoków.

    Kempingi w Chorwacji potrafią czasem boleśnie zaskoczyć ceną. W sezonie na
    Istrii za postawienie namiotu i dwóch motocykli nierzadko chcieli grubo
    ponad 50 Euro za noc... Z drugiej strony, często można znaleźć pokoje do
    wynajęcia w dużo niższej cenie niż miejsce na kempingu. Generalnie jedziesz
    już trochę po sezonie, więc z noclegami powinno lepiej - szukając noclegu
    uwzględnij jedynie to, że w Chorwacji zdarzało się tak, że czasem taniej
    było wynająć pokój niż rozbić namiot. Chociaż, oni są już od paru miesięcy
    w Unii, więc teraz to już w ogóle nie wiadomo czego się tam spodziewać ;-)

    --
    Yorick
    MG Nevada 750,