  • 1. Data: 2013-08-23 17:40:07
    Temat: Re: moto ze szwajcarii - jak rejestrowac?
    Od: m...@g...com

    W dniu niedziela, 30 kwietnia 2006 23:34:19 UTC+2 użytkownik ARO napisał:
    > Witam.
    >
    > Czy ktos z Was ma doswiadczenia z rejestracja motocykla sprowadzonego ze
    > Szwajcarii? Mam moto od handlaza. Umowe zakupu mam podpisana nie z
    > handlazem, tylko ze szwajcarem. Czyli sytuacja wyglada tak, jakbym sam
    > pojechal za granice i kupil ten motocykl. Jak wyglada sprawa i oplaty w
    > przypadku rejestracji? Wiem, ze pierwsze co musze zrobic, to przetlumaczyc
    > dowod rej, bo umowe mam dwujezycza. Dalej udaje sie do urzedu celnego i
    > oplacam clo. Co nastepnie? Ma ktos z Was jakies doswiadczenia i moze cos
> [...]

    Witam. Mogl bys dac jakis kontakt najlepiej mailowy do siebie? Jestem w podobnej
    sytuacji i mam pare pytan na ktore mam nadzieje pomozresz mi odp. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-08-24 08:58:52
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał :

    > Witam. Mogl bys dac jakis kontakt najlepiej mailowy
    > do siebie? Jestem w podobnej sytuacji i mam pare pytan
    > na ktore mam nadzieje pomozresz mi odp. Pozdrawiam

    To było siedem lat temu. Wtedy sprawa wyglądała tak...

    Podstawa to dowód rej z informacją o wyrejestrowaniu i umowa k-s. Starych
    tablic nie było. A teraz rodzynek: dokument tranzytowy (wtedy był to
    formularz T1), który dostawało się podczas odprawy celnej na granicy CH->UE.
    Nie wiem jak handlarze to robią, ale często gęsto tego dokumentu nie ma, a
    klient zostaje z motocyklem w przysłowiowej dupie nie bardzo wiedząc co
    dalej robić.

    Poza dokumentem T1 rejestracja niczym nie różniła się od rejestracji pojazdu
    z wewnątrz euro-kołchozu, czyli tłumaczenia, badania, cło, OC, itd.
    Najlepiej będzie jak się zapytasz u źródła, czyli w wydziale komunikacji.
    Powinni Cie dalej pokierować.

    Próbuj przez arofj na op pl, ale z racji przedawnienia ja niewiele pomogę.
    Chyba, że piszesz coś w stylu "Absurdy IV RP: perypetie Polaków z
    rejestracją sprowadzanych z zagramanicy pojazdów".

    --
    ARQ
    transalp