  • 1. Data: 2009-11-05 13:22:57
    Temat: Nękanie?
    Od: Malkontent <malkontUSUŃ@go2.pl>

    Od pewnego czasu ktoś do mnie dzwoni z numeru 0717125500. O różnych
    godzinach, po kilka razy dziennie. Po odebraniu w słuchawce cisza.
    Podejrzewam, że to jakiś wysokopłatny numer i ktoś liczy że ja
    oddzwonię w celu zaspokojenia ciekawości. Gdzie się zgłasza takie
    praktyki. Telefon mam w UPC.

    --

    Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/
    Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/

  • 2. Data: 2009-11-05 13:35:44
    Temat: Re: Nękanie?
    Od: TomekO <b...@w...pl>

    Malkontent pisze:
> [...]
    > Podejrzewam, że to jakiś wysokopłatny numer i ktoś liczy że ja
    > oddzwonię w celu zaspokojenia ciekawości. Gdzie się zgłasza takie

    Numer ze strefy 71 Wrocław. Pewnie jakiś ankieter.
    Pasuje do miejscowości Katy Wrocławskie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-11-05 13:56:24
    Od: Malkontent <malkontUSUŃ@go2.pl>

    Dnia Thu, 05 Nov 2009 14:35:44 +0100, TomekO <b...@w...pl> napisał:

    >Numer ze strefy 71 Wrocław. Pewnie jakiś ankieter.
    >Pasuje do miejscowości Katy Wrocławskie.

    No to czemu się nie odzywa? Nie mam ochoty oddzwonić za np. 20 zł.

    --

    Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/
    Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/

  • 4. Data: 2009-11-05 14:16:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Malkontent <malkontUSUŃ@go2.pl> writes:

    > No to czemu się nie odzywa? Nie mam ochoty oddzwonić za np. 20 zł.

    Za zadzwonienie do Wroclawia nie placi sie 20 zl, ale nie chcesz, nie
    oddzwaniaj, nikt ci nie kaze.

    MJ

  • 5. Data: 2009-11-05 14:36:10
    Od: Malkontent <malkontUSUŃ@go2.pl>

    Dnia Thu, 05 Nov 2009 15:16:30 +0100, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> napisał:

    >Za zadzwonienie do Wroclawia nie placi sie 20 zl, ale nie chcesz, nie
    >oddzwaniaj, nikt ci nie kaze.

    Dzwonienie na normalne stacjonarne mam za darmo. Tylko nie wiem do
    końca czy to stacjonarny do mnie dzwoni. No i masz rację, nikt mi nie
    każe oddzwaniać.

    Z mojej strony EOT.

    --

    Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/
    Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/

  • 6. Data: 2009-11-05 14:36:53
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Za zadzwonienie do Wroclawia nie placi sie 20 zl, ale nie chcesz, nie
    > oddzwaniaj, nikt ci nie kaze.

    Ja tylko uzupełnię, że to wcale nie musi dzwonić żywa istota.
    Może być jakieś urządzenie.
    Cisza jest tu troche podejrzana (bo na faks ani modem nie wygląda) ale są
    urządzenia, które wymagają jakiegoś sygnału i dopiero zaczynają "nadawać".
    Może być jakaś źle zaprogramowana cenralka alarmowa.
    To, że dzwoni wiele razy to też może być kiepska konfiguracja. Nie
    połączyło, czegoś tam nie wysłało o teraz próbuje o różnych porach.
    Dla przykładu, mój znajomy ma instalację alarmową z dozorem telefonicznym.
    Też miało to raz awarię i wydzwanialo do mnie bez powodu (ale chociaż gadało
    nagranym tekstem). Może być wszak taka awaria że się nie odezwie.
    Ja bym w razie takiego połączenia choć próbował nadać tonowo różne cyfry. A
    może coś załapie i coś zwróci. Jeśli będzie to szereg cyfr tak jakby nadany
    z rediala to właśnie bym podejrzewał maszynę.
    vari

  • 7. Data: 2009-11-05 14:40:47
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Dzwonienie na normalne stacjonarne mam za darmo. Tylko nie wiem do
    > końca czy to stacjonarny do mnie dzwoni. No i masz rację, nikt mi nie
    > każe oddzwaniać.

    Tu możesz jednak być pewny że dzwoni stacjonarny, ta jak koledzy piszą.
    071 to stacjonarne telefony ze strefy wrocławskiej, więc na pewno nie
    zapłacisz jeśli masz za darmo do stacjonarnych.
    Numeru póki co u nas nie da się przenieść ze stacjonarnego na np komórkowy.
    A sam numer pachnie jakąś firmą (te dwa zera na końcu).
    Wcale bym się nie zdziwił gdybyś miał "nie ma takiego numeru" bo wygląda to
    na numer PBXa w jakiejś wiązce.
    Moze być niewykreowany a standardowo wysyłany.
    Akurat wyswietić się numerem po oddzwonieniu na który będziesz miał "nie ma
    takiego nmeru" to mogę i ja w każdej chwili (z dostępnych abonentowi
    środków).
    vari

  • 8. Data: 2009-11-05 15:04:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Malkontent" <malkontUSUŃ@go2.pl> napisał w wiadomości

    > Dzwonienie na normalne stacjonarne mam za darmo. Tylko nie wiem do
    > końca czy to stacjonarny do mnie dzwoni. No i masz rację, nikt mi nie
    > każe oddzwaniać.

    Jak to nie wiesz - przeciez widac jak byk ze to stacjonarny.

    POzdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-11-05 15:29:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "vari" <v...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > Cisza jest tu troche podejrzana (bo na faks ani modem nie wygląda) ale są
    > urządzenia, które wymagają jakiegoś sygnału i dopiero zaczynają

    Modem wlasnie tak sie zachowuje. Niektore modemy (ale to chyba wyjatki)
    popiskuja cos tam po swojemu, tylko po to, zeby osoba po drugiej stronie
    wiedziala o co chodzi. Typowo jest jednak cisza i oczekiwanie na
    zgloszenie sie modemu odbierajacego.

    > To, że dzwoni wiele razy to też może być kiepska konfiguracja. Nie
    > połączyło, czegoś tam nie wysłało o teraz próbuje o różnych porach.

    Albo np. centralka telespamerow (albo po prostu teleoszustow,
    starajacych sie wyludzic jakies tam datki dla rzekomo potrzebujacych)
    nie zdazyla polaczyc "konsultanta" i nijak tego nie sygnalizuje. Dosc
    typowe ostatnio.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2009-11-05 16:07:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan TomekO napisał:

    > Numer ze strefy 71 Wrocław. Pewnie jakiś ankieter.
    > Pasuje do miejscowości Katy Wrocławskie.

    Raczej Kaci Wrocławscy. I z wcześniejszego opisu, i z gramatyki tak wynika.

    --
    Jarek