  • 1. Data: 2010-12-12 21:14:37
    Temat: Neostrada i przeniesienie na inną linię - da się?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Tematyka tej grupy obejmuje kwestie związane z tepsianą neostradą?

    Taki problem mam w rodzinie:
    Posesja A ma telefon zarejestrowany na abonenta A, tamże jest neostrada,
    której umowa lada dzień się skończy.
    Posesja B ma telefon zarejestrowany na abonenta B, tamże również jest
    neostrada, jej umowa dopiero co została przedłużona na kolejne dwa lata.

    I teraz zaszły pewne wypadki losowe, w wyniku których abonent B jest
    zmuszony przenieść się do posesji A, posesja B zaś jest do rychłej
    likwidacji.

    Czy da się w jakikolwiek sposób dokonać cesji umowy neostradowej z B na
    posesję A? Gdyby to było potrzebne, umowa z abonentem A mogłaby być
    przepisana na abonenta B, A z B to ojciec z synem.

    Spodziewam się, że nie ma takiej możliwości, zatem kolejne pytanie, już
    czysto nieformalne: póki co nie ma żadnego problemu z logowaniem się z
    posesji A na konto neostradowe B, wszystko pięknie działa. O ile wiem, przy
    obecnym tepsianym burdelu na poziomie "szafowym", przy końcach umów nikt
    nawet nie usiłuje rozkrosowywać połączeń do splittera, blokowane jest
    jedynie konto, sama struktura fizyczna natomiast pozostaje, przynajmniej do
    momentu, kiedy nie przyjdzie nowe zlecenie zajęcia "wolnego" portu.
    Czy, gdyby nie przedłużać umowy w A, natomiast z umowy z B korzystać w
    posesji A, to jest szansa, że stan obecny się utrzyma jakoś realnie długo?
    Nawet niekoniecznie do końca umowy B (czyli półtora roku jakieś), ale choć
    kilka miesięcy? Oczywiście nie pytam tu o szanse na zajęcie tego "wolnego"
    portu obsługującego A przez innego abonenta, tu by trzeba pytać wróżki, ale
    ponieważ rejon jest dość emerycki, liczę na to, że tam dużych fluktuacji
    umowowych nie ma, chodzi mi bardziej o to, czy ktoś gdzieś się nie dopatrzy,
    że na wolnym porcie jest cały czas ruch i nie zrobi z tego chryi o
    nielegalne korzystanie z usług, czy coś.

    J.

  • 2. Data: 2010-12-13 18:31:01
    Temat: Re: Neostrada i przeniesienie na inną linię - da się?
    Od: "ArturW" <w...@v...pl>

    > I teraz zaszły pewne wypadki losowe, w wyniku których abonent B jest
    > zmuszony przenieść się do posesji A, posesja B zaś jest do rychłej
    > likwidacji.

    Jest mozliwość przenuesienia telefony z neo czy też samej neo z posesji a do
    posesji b
    jak już bedzie przeniesiona mozesz zlecić cesję z zabonanta a na abonenta b
    potrwa to napewno ok 3 mieschy :-) ale to mozliwe

  • 3. Data: 2010-12-14 16:56:58
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 13.12.2010 19:31, ArturW wrote:

> [...]
    > jak już bedzie przeniesiona mozesz zlecić cesję z zabonanta a na
    > abonenta b potrwa to napewno ok 3 mieschy :-) ale to mozliwe

    A to ciekawe!?
    Tak jak piszesz to jest w usłudze Internetdsl.

    Za to jakieś 2 lata temu załatwiałem elementarną zmianę abonenta - z
    matki na córkę, obie pod tym samym adresem. Okazało się, że muszą umowę
    na Neostradę rozwiązać, zrobić cesję usługi telefonicznej i Neostradę
    ponownie zamówić, bo "nie można zrobić cesji Neostrady".
    --
    Olek

  • 4. Data: 2010-12-14 17:58:53
    Od: "ArturW" <w...@v...pl>

> [...]
    > Neostradę rozwiązać, zrobić cesję usługi telefonicznej i Neostradę
    > ponownie zamówić, bo "nie można zrobić cesji Neostrady".

    już można