  • 1. Data: 2010-12-12 19:30:18
    Temat: TPSA i "nowe inwestycje"
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Nowozabudowywany rejon podwarszawski, dość spory teren, na którym już się
    zbudowało, buduje się, bądź zacznie budowę w najbliższym czasie masa domów,
    spokojnie ze sto kilkadziesiąt posesji jest, drugie tyle będzie.
    Jednocześnie jest to absolutne beztelefonie, nie ma tam nic. Infrastruktura
    w najbliższej okolicy jest, przez centralną ulicę leci nawet jakieś światło,
    więc możnaby tam machnąc choćby fastlinkowe ONU, kwestia tylko zbudowania
    sieci rozdzielczej.

    Możnaby...

    No właśnie. Czy ktoś bardziej zorientowany w bieżącym podejściu TP do
    rozwoju sieci może mi powiedzieć, czy ich jeszcze takie rejony choć trochę
    obchodzą? Czy jest jakikolwiek sens składać do nich wniosek?
    Alternatywnych operatorów w okolicy niet, jedynie lokalni dostawcy internetu
    po wifi.

    J.

  • 2. Data: 2010-12-12 19:49:07
    Temat: Re: TPSA i "nowe inwestycje"
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > No właśnie. Czy ktoś bardziej zorientowany w bieżącym podejściu TP do
    > rozwoju sieci może mi powiedzieć, czy ich jeszcze takie rejony choć trochę
    > obchodzą?

    raczej nie

    > Czy jest jakikolwiek sens składać do nich wniosek?

    j.w.

    > Alternatywnych operatorów w okolicy niet, jedynie lokalni dostawcy
    > internetu po wifi.

    czyli potrzebna jest firma sredniej wielkosci, ktora zbuduje tam siec w
    zamian za kilkuletnie kontrakty

  • 3. Data: 2010-12-12 20:26:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jarek P." <j...@g...com> writes:

    > No właśnie. Czy ktoś bardziej zorientowany w bieżącym podejściu TP do
    > rozwoju sieci może mi powiedzieć, czy ich jeszcze takie rejony choć
    > trochę obchodzą? Czy jest jakikolwiek sens składać do nich wniosek?

    A co cię to kosztuje? Albo założą, albo będą płacić, na waciki
    będziesz miał.

    MJ

  • 4. Data: 2010-12-12 20:38:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    brum napisał:

    > raczej nie

    > j.w.

    Te dwie odpowiedzi są ze soba w sprzeczności. Jak TP nie jest
    zainteresowana, to będzie co miesiąc płacić. Ale nie zapłaci,
    jeśli się nie złoży wniosku.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2010-12-12 20:57:08
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > A co cię to kosztuje? Albo założą, albo będą płacić, na waciki
    > będziesz miał.

    Albo mi zaproponują NMT czy jakieś inne tego typu gówno. A mi nie jest
    potrzebny telefon za wszelką cenę, mi jest potrzebne łącze szerokopasmowe.

    J.

  • 6. Data: 2010-12-12 21:07:22
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Te dwie odpowiedzi są ze soba w sprzeczności. Jak TP nie jest
    > zainteresowana, to będzie co miesiąc płacić. Ale nie zapłaci,
    > jeśli się nie złoży wniosku.

    odpowiedzi sa spojne przy zalozeniu, ze zamawiamy usluge, aby z niej
    korzystac
    jesli zamawiasz usluge, aby z niej nie korzystac, a tylko dostac pare
    groszy, to nalezy inaczej podejsc do tematu

  • 7. Data: 2010-12-12 21:31:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    brum napisał:

    > odpowiedzi sa spojne przy zalozeniu, ze zamawiamy usluge, aby
    > z niej korzystac jesli zamawiasz usluge, aby z niej nie korzystac,
    > a tylko dostac pare groszy, to nalezy inaczej podejsc do tematu

    A czy to potwierdzona wiadomość, że ci co mieszkają we wzmiankowanym
    miejscu nie chcą korzystać z usług telekomunikacyjnych? Ja mam jakieś
    dziwne przeczucie, że jednak chcą. Jak chcą, to powinni złożyć zamówienie,
    bo skąd inaczej usługodawca o tym będzie wiedział?

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2010-12-12 22:14:45
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > dziwne przeczucie, że jednak chcą. Jak chcą, to powinni złożyć zamówienie,
    > bo skąd inaczej usługodawca o tym będzie wiedział?

    O to mniej więcej właśnie pytałem, może jedynie nie do końca to formułując:
    czy jeśli, załóżmy, obejdę swoich sąsiadów i z osiedla stu kilkudziesięciu
    domów jednorodzinnych (a więc zabudowa mało zwarta, nie są to szeregówki,
    nie są to domy wielorodzinne) znajdę połowę chętnych, po czym w zębach
    przyniosę do TP tych kilkadziesiąt wniosków z rejonu - czy owe wnioski
    cokolwiek dadzą w temacie rozbudowy sieci w tamtym rejonie?

    Założenia pomocnicze: nie, nie mieszka tam nikt z lokalnej tepsianej
    wierchuszki, owszem mieszka jedna lokalna radna, ale zdaje się, że albo nie
    jest zainteresowana linią od TP, albo po całkowicie rzecz jasna niezwiązanym
    z jej osobą zrobieniu na jej ulicy wodociągu, kanalizacji, gazu i
    oświetlenia ulicznego (jedynego w okolicy), limit cudów w rejonie się
    wyczerpał.

    J.

  • 9. Data: 2010-12-12 23:00:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jarek P. napisał:

> [...]
    > przyniosę do TP tych kilkadziesiąt wniosków z rejonu - czy owe wnioski
    > cokolwiek dadzą w temacie rozbudowy sieci w tamtym rejonie?

    Tydzień temu uświadomiłem znajomych, że powinni złożyć zamówienie na
    telefon w tepsie. Poprzednio dzwonili na Błękitną Linię, a tam im
    powiedzieli, że "nie ma warunków technicznych, więc nawet nie ma co
    składać wniosku". Gęsto zabudowane osiedle killku tysięcy domków,
    segmentów i bloków. A to nowo zbudowany dom na wolnej działce wśród
    całej reszty. Wystarczający powód, by tepsiarzom nie chciało się ruszyć
    dupy i podciągnąć kilkadziesiąt metrów drutu. Trzeba składać wniosek
    i już, a jak nie podłączą, to kazać płacić. Inaczej patafiany nigdy
    się za robotę nie wezmą. Szczerze mówiąc, nie wiem jaka jest szansa,
    że się wezmą po otrzymaniu wniosku, to trzeba sprawdzić w praktyce.

    > Założenia pomocnicze: nie, nie mieszka tam nikt z lokalnej tepsianej
    > wierchuszki,

    Koło mnie mieszkał sam pan prezes tego całego kramu. To znaczy mieszka
    dalej, ale nie jest już prezesem. Sieć kablowa w okolicy w opłakanym
    stanie, choć ma zaledwie kilkanaście lat. To po prostu taka firma.
    Jedno wielkie BMT.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2010-12-13 21:25:10
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > obchodzą? Czy jest jakikolwiek sens składać do nich wniosek?
    > Alternatywnych operatorów w okolicy niet, jedynie lokalni dostawcy

    Nie ma TP i nie ma alternatywnych, czyli szanse są równe. Dlaczego
    oczekujesz inwestycji tylko od TP?
    R.