  • 1. Data: 2005-12-08 09:57:32
    Temat: [Neostrada] parszywa jakość połączenia do serwerów XboxLive
    Od: RNAcid <r...@d...pl>

    Witam!

    To mój pierwszy post na tej grupie, mam nadzieję, że nie załapię się
    zaraz na starcie na jakieś NTG czy generalnie inne "zjebki". Jeśli
    popełnię jakiś błąd to proszę wybaczcie.

    Po drugie - nie bardzo znam się na Sieci, protokołach i całych tych
    cudach, w których Wy zapewne macie dużo większe doświadczenie stąd też
    grupę chciałbym zapytać/poprosić o poradę. Wytłumaczcie proszę jak
    lamerowi albo naprowadźcie choć na jakieś rozwiązanie.

    Problem wygląda następująco - korzystam w domu z Neostrady TP 2048,
    teoretycznie wszystko jest w porządku bowiem zdarza mi się nawet z
    pewnych serwerów uzyskać maksymalny możliwy transfer. Do komputera
    podłączyłem swoją konsolę [Xbox a niedawno Xbox360] żeby grać w
    Internecie i korzystać z serwisu Microsoftu - Xbox Live, dostęp dzielę
    przez Internet Connection Share WinXP.

    Pierwsza rzecz to fakt, że połączenia do microsoft.com oraz xbox.com mam
    strasznie powolne, ściąganie patch'y z WindowsUpdate trwa potwornie
    długo a transfer nie przekracza 30kbps. O ile jeszcze w przypadku
    łączenia się z kompa nie byłoby to tak strasznie problematyczne [mógłbym
    się posiłkować jakimś serwerem proxy chociażby] to korzystanie z
    XboxLive [na którym mi najbardziej zależy] jest bardzo utrudnione.
    Download demo gry na dysk konsoli "leci" mniej więcej z maksymalną
    prędkością poniżej 30kbps - demo "ważące" ok 500MB ściągało się ponad 6
    godzin. Wiem skądinąd, że inni użytkownicy w Polsce miewają podobny
    problem - zarówno na łączach z Chello jak i Astera, kumpel, który jak ja
    korzysta z Neo w Toruniu również - z kolei innym download leci z pełną
    przepustowością łącza - ADSL Dialogu w Jeleniej Górze czy nawet
    Neostrada 640 w Warszawie!

    Doszedłem więc do niechybnego, acz być może błędnego wniosku, że problem
    może leżeć w routingu. Niestety nie mogę sprawdzić dokąd lecą pakiety
    wysyłane przez konsolę - podczas ściągania na konsoli dema wywołanie
    polecenia 'netstat' nie pokazuje nic poza połączeniami lokalnymi oraz
    jakimś gadu-gadu czy Mozillą ewentualnie. Wierzcie lub nie ale w tym
    samym czasie konsola naprawdę komunikuje się z serwisem, bowiem mogę
    choćby prowadzić rozmowę przez XboxLive. Próbowałem robić 'tracert' do
    microsoft.com i na pierwszej pozycji mam jakiś serwer tpnet w Gdańsku
    bodajże, następnie conajmniej 4-5 timeout'ów aż trafiam gdzieś do
    Seattle, czasem przez Frankfurt... Identycznie jest z xbox.com.

    Nie mam pomysłu co z tym wszystkim począć - skoro można mieć maksymalny
    transfer na Neostradzie 640 w innym niż moje mieście to czemu ja nie
    mogę uzyskać takowego w Toruniu?
    Odbija się to wyraźnie na poziomie komunikacji z serwisem i prócz
    download'u mam również lagi podczas grania. Wiem, że to nie wygląda jak
    nic ważnego ale dla mnie jest istotne.

    Niestety Microsoft nie prowadzi dystrybucji Xbox ani Xbox360 w Polsce i
    oficjalnie nie ma u nas wsparcia dla serwisu XboxLive, dlatego też do
    nich po prostu nie mam się po co zgłaszać, z kolei brytyjscy serwisanci
    Xbox Live odpowiadają wprost - "There is no support for Xbox Live in
    your country. Sorry, there's nothing we can do."

    Podpowiedzcie mi proszę co zrobić - czy mam dobijać się na PartyLine
    Neostrady? Ale co mam im powiedzieć? O co poprosić? Jestem bezradny, bo
    naprawdę się na tym nie znam.

    Pomóżcie proszę.
    --
    pozdrawiam _/
    _/_/ _/_/ _/_/ _/_/ _/ _/_/

  • 2. Data: 2005-12-08 10:48:29
    Od: "Bez przesady" <f...@g...pl>

    RNAcid <r...@d...pl> napisał(a):

> [...]

    > Xbox Live odpowiadają wprost - "There is no support for Xbox Live in
    > your country. Sorry, there's nothing we can do."

    Jeżeli problem zgłaszają także użytkownicy konkurencyjnych wobec Neostrady
    dostawców, a Microsoft ma w dupie Polskę i Polskich użytkowników, to nie
    sądzisz, że TP nie wiele poradzi na problemy Microsoftu?

    Rozumiem, że zwalanie wszystkiego na TP jest w modzie, ale bez przesady. Bądź
    poważny.
    Czy Telekomunikacja ma na kolanach prosić, by Microsoft łaskawie zaczął
    sprzedawać i wspierać polskich nabywców?
    Po co kupowałeś konsolę, której producent nie życzy sobie, by ją sprzedawać w
    naszym kraju?

  • 3. Data: 2005-12-08 10:59:05
    Od: RNAcid <r...@d...pl>

    Użytkownik Bez przesady napisał:

> [...]
    > sądzisz, że TP nie wiele poradzi na problemy Microsoftu?
    >
    > Rozumiem, że zwalanie wszystkiego na TP jest w modzie, ale bez przesady. Bądź

    Przepraszam jeśli tak odebrałeś mój post - ja nie zrzucam winy na TP S.A
    . - szukam przyczyny i na podstawie mojej nikłej wiedzy na temat
    funkcjonowania Sieci wpadłem na pomysł, że może problem leży w routingu.
    Jeśli wniosek jest błędny to nie obrażę się ani trochę jeśli ktoś mi to
    wytknie - ja _naprawdę_ szukam przede wszystkim pomocy a nie kłótni.

    > Czy Telekomunikacja ma na kolanach prosić, by Microsoft łaskawie zaczął
    > sprzedawać i wspierać polskich nabywców?

    Nie, sam to zrobiłem - dzwoniłem, pisałem maile do M$, moi znajomi
    korzystający z XboxLive od dwóch lat również zresztą. Rynek jest za mały
    prawdopodobnie, bo w Polsce nadal kupić konsolę równa się wmontować jej
    chipa i używać kradzionych gier.
    Whatever - nie, nie wymagam od mojego providera gwiazdki z nieba,
    chciałbym jedynie zapewnienia, że problem leży gdzie indziej - jak już
    pisałem poprzednio znajomy korzystający również z Neo ale Wawie
    wymienionych przeze mnie problemów nie ma.

    > Po co kupowałeś konsolę, której producent nie życzy sobie, by ją sprzedawać w
    > naszym kraju?

    Ponieważ bardzo mi się sam serwis podoba i mimo, że M$ nie jest
    zainteresowany tym rynkiem, to ja jestem zainteresowany ich usługami.
    Tak, to jest partyzantka i muszę się godzić na wiele niedogodności i
    brak supportu ale przyjmuję to jako część mojej rzeczywistości - tak
    samo jak kłamstwa polityków i mniej lub bardziej durne pomysły na Polskę
    - z tego również powodu "po partyzancku" zwracam się o poradę do
    użytkowników Usenetu zamiast dobijać się bezcelowo do M$.

    --
    pzdr _/
    _/_/ _/_/ _/_/ _/_/ _/ _/_/

  • 4. Data: 2005-12-08 11:12:59
    Od: "Bez przesady" <f...@g...pl>

    RNAcid <r...@d...pl> napisał(a):

> [...]
    > korzystający z XboxLive od dwóch lat również zresztą. Rynek jest za mały
    > prawdopodobnie, bo w Polsce nadal kupić konsolę równa się wmontować jej

    SONY ze swoją konsola ma inne podejście. Dziwne, ale im sie opłaca, a wielki
    M$ ma Polaków w dupie.

    Jak pisałeś, podobne problemy występują na Neostradzie, chello, Asterze itp.

    Wnioski wyciągnij sam.

  • 5. Data: 2005-12-08 11:30:31
    Od: RNAcid <r...@d...pl>

    Użytkownik Bez przesady napisał:

    > SONY ze swoją konsola ma inne podejście. Dziwne, ale im sie opłaca, a wielki
    > M$ ma Polaków w dupie.

    Nie usprawiedliwiam M$ a co do Sony to oni sprzedają w Polsce przede
    wszystkim elektronikę użytkową ergo mają już ustanowiony support i
    punkty serwisowe jakby co. To jest zasadnicza różnica, bo M$ musiałby
    zainwestować w zbudownie sieci serwisowej a widocznie sprzedaż mają w
    Polsce zbyt niską aby inwestycja się zwróciła.
    Jak już wcześniej pisałem dla większości Polaków kupić konsolę równa się
    wmontować jej chipa i używać kradzionego oprogramowania - mimo to Sony
    nadal się opłaca sprzedawać swoje konsole bo te [czy to przerobione czy
    nie] koniec końców padają.

    > Jak pisałeś, podobne problemy występują na Neostradzie, chello, Asterze itp.
    >
    > Wnioski wyciągnij sam.

    Jak pisałem problem _nie_ _występuje_ na Neo640 - ja nie wiem dlaczego a
    ta informacja wydaje mi się kluczowa.
    Na Chello występuje dlatego, że UPC przycina porty - znajomy miał
    straszne problemy z podłączeniem sie do XBL, z Asterem sytuacja może być
    analogiczna. Problem zupełnie nie pojawia się w Dialogu - czym różni się
    ich ADSL od Neo?
    Może ktoś będzie miał jakiś pomysł i nakieruje mnie na rozwiązanie?

    --
    pzdr _/
    _/_/ _/_/ _/_/ _/_/ _/ _/_/

  • 6. Data: 2005-12-08 11:45:23
    Od: Piotr Gnyp <t...@N...discordia.pl>

    .::On Thu, 8 Dec 2005 11:12:59 +0000 (UTC), in <dn94fr$i95$1@inews.gazeta.pl>
    .::Bez przesady <f...@g...pl> wrote:
    > SONY ze swoją konsola ma inne podejście.

    W przypadku sieci to Sony ma dokładnie takie same podejście. Zamiast dysku
    rejestracyjnego dostaniesz ładną tekturkę.

    Ale to chyba temat nie na tą grupę.
    FUT.

    --
    http://cerbermail.com/?cbnAsx515H::gg#23475::jid#tor
    e...@f...discordia.pl

  • 7. Data: 2005-12-08 17:01:42
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Bez przesady <f...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > Neostrady dostawców, a Microsoft ma w dupie Polskę i Polskich
    > użytkowników, to nie sądzisz, że TP nie wiele poradzi na problemy

    Chcesz powiedzieć, że słynne od kilku lat problemy z wbiciem się się na
    serwery MS z łącz TP już nie istnieją?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2005-12-08 17:55:02
    Od: "Bez przesady" <f...@g...pl>

    Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Chcesz powiedzieć, że słynne od kilku lat problemy z wbiciem się się na
    > serwery MS z łącz TP już nie istnieją?

    Nie mam konsoli, by sprawdzić transfery, ale strona www.microsoft.com działa
    normalnie, czyli szybko.
    Na próbę ściągnąłem film HDTV z działu Xbox High-Definition Videos.
    Prawie 90 MB poszło równym, maksymalnym transferem, jaki daje Neostrada.
    Na co dzień nie korzystam z witryny Microsoftu, ale jak pamiętam, to nie
    miałem z nią problemów.
    ServicePack 2 do Windows XP (to dość duży plik) ściągałem pierwszego dnia po
    polskiej premierze i też nie było żadnych kłopotów z transferem.

    Na wsparcie internetowe Windows XP nie mogę narzekać. Nie jestem specjalistą i
    nie będę się wypowiadał na tematy ściśle techniczne, ale z punktu widzenia
    przeciętnego użytkownika serwisy MS działają poprawnie. I nie dziwi mnie to, w
    końcu za system operacyjny biorą grubą forsę, więc MS-internet musi (powinien)
    działać bez zarzutu. A że konsol MS w Polsce nie sprzedaje, więc... (nie będę
    się powtarzał).

  • 9. Data: 2005-12-08 17:56:32
    Od: "Bez przesady" <f...@g...pl>

    Bez przesady <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]

    P.S.

    Łączę się za pomocą Starej Dobrej Nielimitowanej Neostrady.

  • 10. Data: 2005-12-08 18:01:20
    Od: RNAcid <rnacid_@_discordia.pl>

    Użytkownik Bez przesady napisał:

    > Łączę się za pomocą Starej Dobrej Nielimitowanej Neostrady.

    I być może tu jest przysłowiowy pies pogrzebany - ztcw na Neo640 problem
    nie występuje, na Neo2048 już niestety tak.

    P.S. w tej chwili mój xbox ściąga trailer NFS:MW [około 40MB] trwa to
    już 10minut a średni transfer w tym czasie mam 33,1 kB/s.
    --
    pzdr.RNAcid[GT:RNAcid PL]
    [PGR3, Hexic, Kameo Demo, Bankshot Biliards Demo, Gauntlet Trial]