    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Lisciasty <l...@p...pl>
    Subject: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Date: Mon, 11 Jan 2021 10:49:23 +0100

    Dawno nie czytałem na bieżąco grupy i widzę że się mocno szarpiecie
    elektrycznie. To chyba dorzucę coś od siebie żeby było o czym gadać, mam
    nadzieję że w tym wątku nie dojdzie do zwyczajowych napieprzanek. Ale
    pewnie dojdzie :P
    Elektryka chciałem mieć od lat, kiedyś nawet zacząłem przebudowę
    spaliniaka ale życie i rodzina zweryfikowały to negatywnie :/ Temat
    odłożyłem na kiedyś i nic się nie działo. Ale ostatnio rzutem na taśmę
    pojawił się u nas w domu prądowóz. Co prawda nasz będzie za 4 lata jak
    się spłaci, ale fizycznie jest ;)
    Co by nie mówić jest rewelacyjny, o wiele lepszy niż się tzw. otoczenie
    spodziewało (bo ja wiedziałem że będzie zajebisty ale mogłem być mało
    obiektywny). Miałem obawy, że żona się będzie boczyć, ale od kiedy
    przyjechałem z salonu, do diesla już nie wsiadła. Prawie 7 tys km już
    nakręcone w niecałe 3 miesiące, wad posiadania elektryka póki co nie
    stwierdzamy. A nie jest to jakiś wypas jak Tesla czy Polestar, takie
    średnie auto "dla ludu" (Kia e-Niro 64kWh). Ładowany głównie w domu, jak
    świeci słońce to w dzień, jak nie świeci to w nocy na taniej taryfie. I
    tu przy okazji widzę spory potencjał wsparcia energetyki
    konwencjonalnej, gdzie od zawsze był problem co robić z nocną
    nadprodukcją. Samochody elektrycznie bardzo zgrabnie mogą zagospodarować
    te nadmiary i tak się pewnie będzie powoli dziać, w miarę jak prądowców
    będzie przybywać.
    Dla tych co zaraz będą stękać że to nieopłacalne. Dla nas bardzo
    opłacalne, w porównaniu do obecnego diesla, licząc ładowanie w taniej
    taryfie (bez uwzględniania fotowoltaiki), jesteśmy jakieś 15-17 tys. zł
    rocznie do przodu na paliwie i eksploatacji. Jak się uwzględni jakieś
    grubsze remonty to wychodzi jeszcze lepiej. Oczywiście jak się porówna
    do mojego fabiacza na gazie którym jeżdżę nadal do roboty to elektryk
    się nie opłaca, dlatego każdy przypadek elektryfikacji jest mocno
    subiektywny.
    Przyjemność z jazdy jest niesamowita. Cisza, mega przyspieszenie (a to
    jak mówię zwykłe auto z jednym silnikiem i napędem na przód, co przy
    elektrykach oznacza biedę). Zabawa w odzyskiwanie energii też jest
    przednia. Jest trochę głupio że człowiek nie musi co jakiś czas na
    stację benzynową jechać, ale idzie się do tego przyzwyczaić ;)

    L.