  • 1. Data: 2009-03-06 22:07:13
    Temat: Niedochodzace smsy - Era
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Hej,

    Od kilku dni napotykam pewien dziwny problem. Dwoje abonentow w Erze,
    oba telefony na abonament. Wysylam SMSa (dwuczesciowego), po chwili
    dostaje raport doreczenia. Adresat wiadomosci NIE OTRZYMAL. Wysylam tego
    samego smsa pare minut pozniej (dwuczesciowego). Po chwili dostaje
    raport doreczenia. Adresat wiadomosi NIE OTRZYMAL. Wysylam tego samego
    smsa jeszcze raz (nadal dwuczesiowego). Po chwili dostaje raport
    doreczenia, a sms zostal prawidlowo dostarczony na telefon adresata.

    Wszystkie wyslane smsy widze na liscie ostatnio wykonanych polaczen w
    i-BOA.

    Gdzie moze lezec problem, ze smsy nie dochodza, a ja otrzymuje raporty
    doreczenia? Mozliwe jest w ogole, zeby sms nie zostal doreczony, a
    raport wyslany?

    Szukac problemu w telefonie adresata, czy po stronie sieci?

    Kompletnie zglupialem, nigdy sie jeszcze nie spotkalem z taka sytuacja.
    Zakladalem, ze raportom mozna ufac... na dzien dzisjeszy taka sytuacje
    zaobserwowalem tylko z jedna osoba.

    Dzieki za wszelkie wskazowki,

    Pozdrawiam!
    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 2. Data: 2009-03-06 22:12:30
    Temat: Re: Niedochodzace smsy - Era
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mateusz Papiernik" <m...@m...net> napisał w wiadomości

    > dostaje raport doreczenia. Adresat wiadomosci NIE OTRZYMAL. Wysylam tego
    > samego smsa pare minut pozniej (dwuczesciowego). Po chwili dostaje

    Jestes pewien, ze nei otrzymal?
    Moze cos sie rypie z telefonem i nie sygnalizuje go, a SMS zapisuje sie
    jednak w pamieci aparatu/karty?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-03-06 22:18:06
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    SDD pisze:
    > Jestes pewien, ze nei otrzymal?
    > Moze cos sie rypie z telefonem i nie sygnalizuje go, a SMS zapisuje sie
    > jednak w pamieci aparatu/karty?

    Nie otrzymal. Czysto. W zadnej ze skrzynek nie ma - a za duzo ich do
    wyboru tez nie ma. Pacjent odbiorcy to Motorola K1.

    Zaskakuje mnie kilka rzeczy:
    1) sms wyslany za ktoryms razem w koncu dochodzi
    2) do wszystkich smsow mam raporty doreczenia
    3) ten sam sms testowo wyslany do innej osoby, rowniez z M K1, doszedl
    bez problemu

    SMSy wysylam z HTC Diamond. Moze Windows Mobile jakos dziwny sposob
    kodowania znakow, ktory moze sie nie lubic z Motorola, i to ja
    powinienem u siebie upatrywac problemu?

  • 4. Data: 2009-03-07 08:03:10
    Od: Songoku <s...@i...pl>

    Kiedyś bawiłem się w podmianę softu w SE K750i i właśnie po tej zabawie
    część sms'ow nie dochodziła. Sytuacje uratowala zmiana na standardowy
    soft Ery. Było coś z oprogramowaniem grzebane?

  • 5. Data: 2009-03-07 08:27:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 06 Mar 2009 23:07:13 +0100, Mateusz Papiernik wrote:
> [...]
    >smsa jeszcze raz (nadal dwuczesiowego). Po chwili dostaje raport
    >doreczenia, a sms zostal prawidlowo dostarczony na telefon adresata.

    Ja bym zaczal od wysylania jednoczesciowych, a potem przyjrzal sie
    telefonowi odbiorcy.

    Moze trzeba go zresetowac, moze nie lubi polskich liter, moze trzeba
    mu skrzynke wyczyscic czy sima..

    J.

  • 6. Data: 2009-03-07 12:53:51
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    J.F. pisze:
    > Ja bym zaczal od wysylania jednoczesciowych, a potem przyjrzal sie
    > telefonowi odbiorcy.

    Jednoczesciowe dochodza.

    > Moze trzeba go zresetowac, moze nie lubi polskich liter, moze trzeba
    > mu skrzynke wyczyscic czy sima..

    Wlaczenie/wylacznie telefonu _na_razie_ pomoglo, aczkolwiek zalegle smsy
    nie doszly. Wniosek z tego zapewne taki, ze telefon je odebral i zglosil
    to sieci (przyszly raporty), a potem puscil je w otchlan ciemnosci...
    polskich literek nie uzywam. Zobaczymy, jak sie sytuacja rozwinie. Dzieki.

  • 7. Data: 2009-03-07 12:54:09
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Songoku pisze:
    > Kiedyś bawiłem się w podmianę softu w SE K750i i właśnie po tej zabawie
    > część sms'ow nie dochodziła. Sytuacje uratowala zmiana na standardowy
    > soft Ery. Było coś z oprogramowaniem grzebane?

    Nie, telefon od operatora nietykany. Caly czas z simlockiem nawet.