  • 1. Data: 2009-03-06 14:03:14
    Temat: Aktualizacja E51 - utracone kontakty i dane
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    Nokia PC Suite dokonała aktualizacji softu telefonu (sieć ERA). Teraz po
    aktualizacji nie mam nic co miałem zapisane, zainstalowane itp. Wykasowane
    kontakty itp.
    Nie zrobiłem backupu :(
    Czy jakoś można to odzyskać?

    Piotr

  • 2. Data: 2009-03-06 14:30:15
    Temat: Re: Aktualizacja E51 - utracone kontakty i dane
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 6 Mar 2009 15:03:14 +0100, "Piter S." <p...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >aktualizacji nie mam nic co miałem zapisane, zainstalowane itp. Wykasowane

    Sama dokonała? Bo ZTCP to Nokia Update wyraźnie wymaga zgody usera
    ostrzegając że nastąpi utrata danych.

    >Nie zrobiłem backupu :(

    A Nokia Update daje taki piękny komunikata w którym zaleca backup i
    ostrzega ze dane będą skasowane. Bez zaakceptowania tego komunikatu
    nie a się wgrać nowej wersji softu.

    >Czy jakoś można to odzyskać?

    Tak - trzeba odtworzyć z backupu lub wpisać ręcznie od nowa. To jedyne
    możliwości.

    Swoja drogą to zastanawiam się jak mozna zlekceważyć jasne komunikaty
    programu flashującego i potem narzekać że zrobił to przed czym
    ostrzegał.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2009-03-06 14:33:22
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:jhc2r4hs2kb6vrecpi1p2b042pqtcsggf0@4ax.com...

> [...]
    >
    > Swoja drogą to zastanawiam się jak mozna zlekceważyć jasne komunikaty
    > programu flashującego i potem narzekać że zrobił to przed czym

    Rozumiem, ale ostatnio jak robiłem update, to dane zostały zachowane, więc
    myślałem, że ten backu to tak na wszelki wypadek.
    Czyli nie ma szansy na odzyskanie choćby kontaktów?

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2009-03-06 14:41:48
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 6 Mar 2009 15:33:22 +0100, "Piter S." <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Rozumiem, ale ostatnio jak robiłem update, to dane zostały zachowane, więc
    >myślałem, że ten backu to tak na wszelki wypadek.
    >Czyli nie ma szansy na odzyskanie choćby kontaktów?

    Nie ma. Jets takei przyszłowie - co prawda odnosi sie do komputerów
    ale tu pasuej jak ulał: "Prawdziwi twardziele nie robią backupów".

    Zdrówko

  • 5. Data: 2009-03-06 15:56:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piter S. wrote:

    > [...]
    > Czyli nie ma szansy na odzyskanie choćby kontaktów?

    Może jakieś zostały Ci na karcie SIM?

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-03-06 21:06:39
    Od: huri_khan <e...@w...pl>

    Piter S. pisze:
> [...]
    > Nokia PC Suite dokonała aktualizacji softu telefonu (sieć ERA). Teraz po
    > aktualizacji nie mam nic co miałem zapisane, zainstalowane itp.

    Trzeba było sobie zsynchronizować kontakty z outlookiem i po upgr nie
    byłoby problemu.

    --
    [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 7. Data: 2009-03-06 21:20:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 06 Mar 2009 22:06:39 +0100, huri_khan napisał(a):

    > Trzeba było sobie zsynchronizować kontakty z outlookiem i po upgr nie
    > byłoby problemu.

    A po co, skoro wbudwane funkcje kopiują kompletny stan telefonu na kartę,
    łącznie z listami połaczeń, wszelkimi ustawiniami itp. Wystarczy nie
    zachowywać się jak użytkownik iPoo...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,

  • 8. Data: 2009-03-06 23:44:57
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Waldek Godel napisal(a):

    > A po co, skoro wbudwane funkcje kopiują kompletny stan telefonu na kartę,
    > łącznie z listami połaczeń, wszelkimi ustawiniami itp. Wystarczy nie
    > zachowywać się jak użytkownik iPoo...

    na kartę? a jak nie ma karty?
    Dziwi mnie to, że nokia nie wdrożyła sensownego systemu synchronizacji.
    Takiego jak jest np w PalmOS - synchronizujesz, masz całość danych kilka
    wersji do tyłu. I nawet jeśli utracisz palmtopa, możesz odpalić backup
    na emulatorze.
    Dlatego telefon traktuję jako słuchawkę a jako bank danych służy
    poczciwy TJ37

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 9. Data: 2009-03-07 08:30:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 6 Mar 2009 23:44:57 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

    > Dziwi mnie to, że nokia nie wdrożyła sensownego systemu synchronizacji.

    Ależ wdrożyła. Początkowo koszmarny PC Suite od momentu zakupu firmy Puma
    technologies i ich Intellisync stał się całkiem niezłym programem. Jest
    możliwość synchronizacji, backupu i eksportu danych.

    Ale backup na kartę po pierwsze robi kompletny "snapshot" stanu telefonu,
    po drugie robi to błyskawicznie i bezproblemowo.

  • 10. Data: 2009-03-07 09:05:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 07 Mar 2009 08:30:17 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > Ale backup na kartę po pierwsze robi kompletny "snapshot" stanu
    > telefonu, po drugie robi to błyskawicznie i bezproblemowo.

    Potwierdzam -- działa aż miło.
    Przy aktualizacji oprogramowania staram się tylko nie zapomnieć o wyjęciu
    karty z telefonu ;-) może nadmiar zapobiegliwości, ale wiadomo, że
    strzeżonego Pan Bóg strzyże ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl